دسته‌ها
آرشیو حوادث

مصدومان حوادث چهارشنبه سوری ۱۴۰۱ در کشور

همه ساله در آخرین شب چهارشنبه سال، رفتارهای افراطی و پرخطر برخی از شهروندان باعث ایجاد حوادث جبران‌ناپذیر و مصدومیت‎های شدید افراد می شود.

عکاسان(گروهی) منبع:خبرگزاری های ایرنا، ایسنا، مهر، تسنیم

با وجود تمامی هشدارها و اخطارها شب گذشته ده‌ها نفر از هموطنان در که مراسم چهارشنبه سوری دچار سوختگی شدید شده بودند، جهت انجام مراحل درمان به بیمارستان‌های اعزام شدند.

رئیس سازمان اورژانس کشور آخرین آمار مصدومین و فوتی‌های “چهارشنبه‌سوری” را اعلام کرد.

به گزارش تسنیم،‌ “چهارشنبه‌سوری” یکی از جشن‌های باستانی ایران است که در آستانه نوروز برگزار می‌شود اما متأسفانه در سال‌های اخیر، شیوه برگزاری این مراسم سنتی دستخوش تغییرات ناخوشایندی شده و این جشن قدیمی تبدیل به مراسمی برای انفجار مواد آتش‌زا و ترقه و مواد محترقه شده است.
در این گزارش آمار لحظه به لحظه حوادث و مصدومین “چهارشنبه‌سوری” ارائه می‌شود:

کاهش 80 درصدی تماس‌ها با آتش‌نشانی نسبت به سال قبل

قدرت آله محمدی؛ مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران اظهار کرد: از ساعت 17 که  شروع عملیات بوده 200 تماس داشتیم که نسبت به سال گذشته 80 درصد تماس کمتر شده است.

وی با اشاره به وقوع 4 حادثه در این بازه‌زمانی گفت: یکی از این آتش‌سوزی‌ها در یک ساختمان اداری، دو حادثه فضای‌سبز و یک حادثه در یک ساختمان مسکونی بوده است.

محمدی تصریح کرد: از شهروندان درخواست می‌کنیم تا مراقب خود و فرزندان باشند، هرچه به ساعات پایانی شب نزدیک می‌شویم و احتمال تماس‌ها زیادتر است؛ در حال حاضر 3 هزار و 500 آتش نشان در 800 نقطه پایتخت مشغول امداد‌رسانی به شهروندان هستند.

افزایش آمار فوتی‌های تهران به 8 نفر تا ساعت 20

یحیی صالح طبری، رئیس مرکز اورژانس تهران گفت: از ابتدای اسفند تا ساعت 20 امشب، 192 نفر در حوادث چهارشنبه سوری مصدوم شده‌اند که 41 نفر در بیمارستان‌ها بستری هستند و یک نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده است.

وی از افزایش آمار فوتی‌ها خبر داد و افزود: در تهران هشت نفر بر اثر حوادث چهارشنبه‌سوری جان خود را از دست داده‌اند.

رئیس مرکز اورژانس تهران ادامه داد: تاکنون 69 نفر از مصدومان از ناحیه چشم آسیب دیده‌اند؛ 21 نفر دچار قطع عضو و 72 نفر نیز دچار سوختگی شده‌اند.

انفجار در خیابان آفریقا
سید جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران، در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، اظهار کرد: ساعت 21:30 امشب وقوع انفجار مواد محترقه در خیابان آفریقا به سامانه 125 اطلاع‌رسانی آتش‌نشانی گزارش داده شد.

وی افزود: با اعلام این خبر، مأموران آتش‌نشانی در کوتاه‌ترین زمان ممکن راهی محل حادثه شدند و اقدامات اولیه را آغاز کردند که در بررسی‌ها مشخص شد یک زن 34ساله و یک مرد 37ساله دچار حادثه براثر انفجار ترقه شدند.

ملکی با بیان اینکه این حادثه انفجار، آتش‌سوزی در پی نداشته است، ادامه داد: زن و مرد جوان پس از حادثه توسط امدادگران اورژانس برای سیر مراحل درمانی راهی بیمارستان شدند و مأموران آتش‌نشانی اقدامات لازم را برای ایمنی محل موردنظر انجام دادند.

افزایش آمار مصدومان به 1860 نفر تا ساعت 22

میعادفر؛ رئیس سازمان اورژانس کشور از افزایش آمار مصدومان حوادث چهارشنبه‌سوری خبر داد و گفت: از ابتدای اسفندماه تا ساعت 22 امشب 23 اسفند، 1860 نفر در حوادث چهارشنبه‌سوری مصدوم شده‌اند؛ از این تعداد 287 نفر در بیمارستان‌ها بستری شده‌اند و حال 10 نفر از بیماران وخیم است که در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان قرار دارند.

وی افزود: تاکنون 1494 مصدوم درمان و ترخیص شده‌اند و به 63 مصدوم، در محل حادثه خدمات درمانی ارائه شده است.

وی از افزایش آمار قطع عضو به 126 مورد خبر داد و بیان کرد: در حوادث چهارشنبه سوری 546 نفر از ناحیه چشم آسیب دیده‌اند  479 نفر نیز دچار سوختگی شده‌اند.

450 مزاحم تلفنی برای اورژانس تهران در چهارشنبه‌سوری!

یحیی صالح طبری از افزایش آمار مصدومان چهارشنبه‌سوری در پایتخت خبر داد و گفت: از اول اسفندماه تا ساعت 22 امشب 23 اسفند، 373 نفر در تهران مصدوم شده‌اند و از این تعداد 12 نفر فوت کرده‌اند‌.

وی افزود: 361 نفر از این مصدومین دچار قطع عضو، سوختگی و آسیب به چشم شده و به بیمارستان‌ها منتقل شده‌اند‌.

رئیس مرکز اورژانس تهران با اشاره به آمار تأسف‌بار مزاحمت‌های تلفنی در شب چهارشنبه‌سوری گفت: 450 نفر با ایجاد مزاحمت تلفنی در روند کاری اورژانس تهران اختلال ایجاد کرده‌اند.

افزایش شمار مصدومان تهران به 381 نفر تا ساعت 23:30

رئیس مرکز اورژانس تهران از افزایش شمار مصدومین حوادث چهارشنبه‌سوری خبر داد و گفت: از ابتدای اسفند تا ساعت 23 و 30 دقیقه امشب 381 نفر مصدوم و 45 نفر از مصدومان در بیمارستان بستری شده‌اند و حال دو بیمار نیز وخیم بوده که به بخش مراقبت‌های ویژه منتقل شده‌اند.

یحیی صالح طبری افزود: 338 نفر از مصدومان درمان و مرخص شده‌اند و به 39 مصدوم نیز در محل حادثه، خدمات درمانی ارائه شده است.

وی با بیان این‌که تعداد فوتی‌های حوادث چهارشنبه سوری در تهران 12 نفر است، ادامه داد: 39 نفر دچار قطع عضو و 98 نفر دچار سوختگی شده‌اند و 62 نفر از مصدومان از ناحیه چشم آسیب دیده‌اند.

آمار مصدومان کشور به 2562 نفر رسید

میعادفر؛ رئیس سازمان اورژانس کشور از افزایش آمار مصدومان حوادث چهارشنبه‌سوری خبر داد و گفت: از ابتدای اسفندماه تا ساعت23:30 امشب 23 اسفند، 2562 نفر در حوادث چهارشنبه‌سوری مصدوم شده‌اند؛ از این تعداد 363 نفر در بیمارستان‌ها بستری شده‌اند و حال 11 نفر از بیماران وخیم است که در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان قرار گرفتند.

وی افزود: تاکنون 2103 مصدوم درمان و ترخیص شده‌اند و به 88 مصدوم، در محل حادثه خدمات درمانی ارائه شده است.

میعاد‌فر از افزایش آمار قطع عضو به 162 مورد خبر داد و بیان کرد: در حوادث چهارشنبه‌سوری 789 نفر از ناحیه چشم آسیب دیده‌اند و 594 نفر نیز دچار سوختگی شده‌اند.

رئیس سازمان اورژانس کشور خاطرنشان کرد: استان‌های تهران، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی بیشترین تعداد مصدومان را داشته‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *