دسته‌ها
آرشیو ساری فرهنگی

گرامیداشت شهیدان رجایی و باهنر و شهدای دولت در ساری 

آیین گرامیداشت شهیدان والامقام رجایی و باهنر و شهدای بزرگوار دولت در مسجد علی ابن موسی الرضا(ع) بوستان ولایت ساری باحضور استاندار مازندران برگزار شد.

عکاس(محسن هدایتی بنیادآباد) منبع: خزرنما

سیدمحمود حسینی پور در «آیین گرامیداشت شهیدان والامقام رجایی و باهنر و شهدای بزرگوار دولت» در مسجد بوستان ولایت ساری ، افزود : برخی از مدیران دستگاه های اجرایی که از دولت قبل همچنان داری مسئولیت هستند پیام دولت سیزدهم را که همان ارائه خدمت به مردم و همراهی با آنان است درست درک نکرده اند و بنده پس از پایان هفته دولت شخصا ورود پیدا می کنم و نسبت به تغییر مدیران اقدام خواهم کرد.

وی اظهار داشت : برخی از مدیران از حسن نیت ما سواستفاده کرده اند و به رغم فرصتی که برای تغییر رفتار به آنان داده شد، همچنان همراه مردم نیستند و اینگونه مدیران در سیستم مدیریتی استان جایگاهی ندارند.

مقام عالی دولت در مازندران با بیان این که اختلاف مسئولان با یکدیگر نباید مانع پیشرفت استان شود ، گفت : اختلاف مسئولان با یکدیگر ارزیابی و در سامانه نظارتی استانداری ثبت می شود.

وی با تاکید بر این که ارائه خدمت به مردم باید در اولویت کاری مسئولان دستگاه های اجرایی استان باشد ، افزود : رویکرد دولت سیزدهم کاهش تصدی گری دولت و واگذاری کارها به خود مردم است.
استاندار مازندران گفت : بسیاری از طرح های عمرانی که به علت بی حالی مدیران وقت نیمه تمام رها شده بود ، اکنون و با روی کارآمدن دولت سیزدهم و تلاش فرمانداران به بخش خصوصی و مردم واگذار شد و روند تکمیل آن شتاب گرفته است.
وی افزود : الگوی مدیریتی کشور در سال های اخیر از مسیر اصلی منحرف شد و دولت سیزدهم در تلاش است آن را در مسیر و ریل اصلی خود قرار دهد تا اعتماد از دست رفته مردم به نظام را بازگرداند.

حسینی پور گفت : در حکمرانی اسلامی اگر کسی نسبت به جایگاه ولی فقیه شک و شبهه ای داشته باشد، جایگاهی در بین مردم ندارد و به کسب روزی آن باید شک کرد.

وی همچنین با گرامیداشت هفته دولت ، اظهار داشت : اگر همه ما در مسیر شهیدان رجایی و باهنر و قاسم سلیمانی حرکت کنیم ، به طور حتم می توانیم شرایط کشور را از وضعیت فعلی تغییر دهیم.

او افزود : دولت شهیدان رجایی و باهنر در طول دوره عمر مدیریتی خودشان هر چند کوتاه منشا اثر و خدمت فراوانی بودند.

استاندار مازندران با بیان اینکه ولایتمداری و ولایت پذیری شهید رجایی زبانزد عام و خاص بود ، گفت : شهبد رجایی به عنوان یک مکتب اداری و الگو برای مدیران دستگاه های اجرایی باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود : مردم ایران اسلامی ثاابت کرده اند که تا آخر پای جریان عاشورایی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایستاده اند و ما حق نداریم برخلاف جربان مردم حرکت کنیم.
حسینی پور هفته دولت را بهترین فرصت برای تبیین و بیان دستاوردهای ارزشمند نظام اسلامی در بین مردم دانست و گفت : وضعیت فعلی دستگاه های اجرایی استان در شان این مردم نیست باید یک بررسی عمیقی نسبت به رفتارمان در حکمرانی اسلامی داشته باشیم.

وی افزود : در جهاد تبیین مد نظر رهبری مدیران دستگاه های اجرایی باید با تلاش شبانه روزی علاوه بر ارائه خدمت بی منت به مردم  ، مسیر رشد و توسعه کشور را فراهم کنند.

نماینده عالی دولت در مازندران گفت: مدیران دستگاه های اجرایی استان باید نسبت به تشکیل کارگروه ویژه ای در راستای جهاد تبیین مد نظر رهبری اقدام کنند.

حسبنی پور بر لزوم تبیین الگوی ایرانی اسلامی در سطح جامعه تاکید کرد و گفت : بساط مظاهر غیراسلامی نیز باید در دستگاه های اجرایی جمع آوری شود و کارکنان دستگاه های اجرایی باید با رعایت شئونات اسلامی در محل کار خود حاضر شوند.

واقعه عاشورا ترسیم کننده راه درست برای بشریت است

روح الله سلگی نیز در آیین گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و هفته دولت در مازندران افزود: امام حسین (ع) و یارانشان انسان هایی بودند که از تمام هستی خود در برابر کفر گذشتند تا درس آزادگی را به بشریت بیاموزند و  این عزاداری برای آنان، برای رفع مشکلات امروز جامعه ما نیز گشایشی ایجاد خواهد کرد.

وی واقعه عاشورا را بزرگ ترین تراژدی و حماسه تاریخ معرفی کرد و ادامه داد : اهل بیت عصمت و طهارت به ما آموختند که باید زندگی‌مان را در محور آزادگی، مبارزه با طاغوتیان و زورگویان قرار دهیم.

سلگی با اظهار این که مسیر الهی و معنوی انقلاب اسلامی منتهی به ظهور امام عصر(عج) خواهد شد ، با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و هفته دولت ، گفت : با همت دولت سیزدهم و تلاش استاندار جهادی مازندران  در هفته دولت امسال طرح های بزرگی افتتاح و کلنگ زنی شد که با تکمیل و بهره براداری آنان، مردم از مزایای آن بهره متد خواهند شد. 

معاون استاندار مازندران، بیان کرد: دولت سیزدهم در یک سال گذشته با تغییر سیاست‌های اجرایی، شجاعت در تصمیم گیری و رفع موانع اداری، روند توسعه مازندران را شتاب بخشید.

وی افزود : استاندار انقلابی و جهادی مازندران با تلاش شبانه روزی در حال خدمت به مردم است و حضور میدانی نماینده عالی دولت در عرصه های مختلف بویژه در سیلاب غرب مازندران موید این مطلب مهم و اساسی است. 

او ادامه داد : مسایل مربوط به نظام توسعه ای مازندران با دستور استاندار جهادی مازندران تهیه و تدوین شده است.

در تقویم رسمی  کشورمان دوم تا هشتم شهریور ماه هفته دولت نامگذاری شد که علاوه بر این گرامیداشت یاد و نام شهیدان رجایی و باهنر و روز مبارزه با تروریسم از دیگر عناوین این هفته است. 

همزمان با آغاز هفته دولت بهره برداری از ۳۸۸ طرح عمرانی، اقتصادی و زیربنایی استان با سرمایه گذاری بیش از ۲هزارو ۵۵ میلیارد تومان آغاز شده است .همچنین در این هفته کلنگ ۴۷ پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۸۲ میلیارد تومان در استان به زمین زده شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *