دسته‌ها
آرشیو ساری فرهنگی مازندران

مراسم وداع با ۱۴ شهید گمنام دفاع مقدس در مصلی ساری

مراسم شب وداع با پیکرهای مطهر ۱۴ شهید گمنام دوران دفاع مقدس باسخنرانی حجت الاسلام قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور در مصلی امام خمینی(ره) شهرستان ساری برگزار شد.

عکاس(خلیل دردانه) منبع: خزرنما

حجت الاسلام محمد قمی در مراسم وداع با ۱۴ شهید گمنام دفاع مقدس در مصلی ساری با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا از شهدا به عنوان مظهر قدرت ایران اسلامی یاد کرد و گفت: همچنین مظهر قدرت حضرت علی مرتضی (ع) حضرت فاطمه (س) بوده است.

به گزارش مهر،وی با بیان اینکه وجود اگر حضرت زهرایی باشد تبدیل به حاج قاسم سلیمانی می‌شود، اظهار داشت: همه شهدا علی اکبرهای حضرت امام راحل بودند و شهدا از شمع حیاتشان گوهر شبچراغ ساخته‌اند و چراغ هدایت ما شده‌اند.

وی ادامه داد: حضرت امام راحل، عارف بزرگ و انسان دانا و غنی که مرزهای عصمت پیش رفته است شهیدان را می‌ستاید و سفارش کرده‌اند وصیت نامه شهیدان را بخوانیم و ببینیم چگونه یک شبه راه صدساله را طی کرده‌اند.

حجت الاسلام قمی به رمزگشایی از عظمت شهیدان اشاره کرد و گفت: شهدا در قهقهه مستانه خود عندربهم یرزقون هستند و مزار شهیدان تا ابد دارالشفای آزادگان خواهد بود و پیکرشان امیدبخش است و تشییع پیکرهای مطهر دارای پیام است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با عنوان اینکه باید با شهدا عهد کنیم و بگوییم برآن عهدی که بستیم، هستیم، ادامه داد: در وصیت نامه شهیدان روی حجاب تاکید شده است و همه ما برابر شهیدان مسئولیت داریم.

وی با بیان اینکه شهدا امروز با ما حرف دارند، افزود: باید زندگینامه شهیدان را بخوانیم و باید سختی‌ها را تحمل کنیم و خباثت‌هایی نمی‌گذارد ملت ایران پیشرفت کند و به قله برسد.

حجت الاسلام قمی با تاکید براین که ما دنبال جنگ نیستیم، بلکه دنبال پیشرفت و قله‌های صعود هستیم، گفت: هر مسئولی که پایش را کج می‌گذارد و کوتاهی می‌کند حق آن است که با وی برخورد شود.

عشق به شهادت از علائم ظهور است

وی با اظهار اینکه مردم ما به مکتب شهدا، امام راحل و حاج قاسم سلیمانی امید بستند، گفت: عشق به شهادت طبق فرمایش حضرت امام راحل از علائم ظهور است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با عنوان اینکه نباید نسبت به جوانان کوتاهی کنیم، افزود: طبق فرمایش مقام معظم رهبری دهه‌های هشتادی، هفتادی انقلاب را به اوج می‌رسانند و بسیاری از آنها عاشق شهادت هستند و می‌خواهند در پیشرفت جامعه مؤثر باشند.

وی با تاکید بر آنکه صابر باشیم و مسئولان به وظایف خود را عمل کنند، یادآور شد: اگر شرایط کشور سخت است باید حضرت زهرا (س) توسل کنیم و محبوبیت شهدا به وجود آسمانی حضرت صدیقه طاهره (س) است.

حجت الاسلام قمی با بیان اینکه همه مردم دلداده شهدا هستند، بر لزوم تکریم و پاسداشت مقام شهدا تاکید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *