دسته‌ها
آرشیو ساری

مراسم روز آتش نشان در ساری باحضور استاندار مازندران

آیین گرامیداشت 7 مهر روز آتش نشانی و خدمات ایمنی با حضور استاندار مازندران، فرماندار ساری، اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار ساری در محل سازمان آتش نشانی شهرداری ساری برگزار شد.

عکاس( محسن هدایتی بنیادآباد) منبع: خزرنما

آیین گرامیداشت ۷ مهر روز آتش‌نشانی و ایمنی با حضور سید محمود حسینی پور استاندار مازندران، محمد علی نوبخت فرماندار شهرستان ساری، پرویز شعبانی رییس شورای اسلامی شهر ساری، سید حسین یوسفی، سید افشین راسخ،علی عاشقان، شهرام ایرجی اعضای شورای اسلامی شهر، جواد طالبی شهردار ساری ، معاونان، مشاوران  و مدیران مجموعه شهرداری و دیگر مسئولان استانی و شهرستانی در محل آتش‌نشانی ساری برگزار شد.

به گزارش مدیریت ارتباطات شهرداری ساری، سید محمود حسینی پور در این آیین ، شغل آتش‌نشانی را منشأ عشق و علاقه دانست و گفت: آتش‌نشانان باوجوداینکه می‌دانند این شغل چه خطراتی را در پی دارد اما با عشق وارد این حوزه می‌شوند.

وی افزود: در آموزه‌های دینی ما کسانی که راه فی سبیل الله جهاد کرده و جان خود را از دست می‌دهند شهید محسوب می‌شوند، آتش‌نشانی جهاد درراه خداست کسی که با نیت خالص در این مسیر خدمت کرده و جان خود را از دست دهد شهید محسوب می‌شود.

استاندار مازندران گفت: در مجموعه‌ خدمات شهرداری‌ها، آتش‌نشانان از نگاه مردم محبوب‌ترین هستند و قدر زحمات آن‌ها را خوب می‌دانند.

وی به خدمات ارزشمند آتش‌نشانان در استان مازندران اشاره کرد و گفت: آتش‌نشانان باوجود امکانات محدود در اطفای حریق گسترده جنگل کیاسر در روزهای گذشته خوب درخشیدند.

حسینی پور افزود: گاهی در شرایط بحرانی به‌رغم کمبود امکانات و تجهیزات، آتش‌نشانان از جان خود مایه می‌گذارند و هرلحظه برای ایثار جان، فداکاری و حفظ جان دیگر افراد آماده هستند.

وی بیان کرد: امکانات و تجهیزات آتش‌نشانی برای اطفای حریق در استان با نقطه ایده‌آل فاصله دارد اما هیچ نوع‌دوستی و بشردوستی بالاتر از این نیست که آتش‌نشان در تمام عمر کاری خود آماده بوده تا در صورت بروز اتفاقی برای دیگران آن‌ها به‌عنوان مدافع وارد عمل شوند.

حسینی پور همچنین از خرید سه دستگاه اطفای حریق و یک نردبان 54 متری خبر داد که به آتش‌نشانی‌های غرب، شرق و مرکز استان اختصاص پیدا می‌کند.

وی به اغتشاشات اخیر اخلالگران در شهر ساری اشاره کرد و نقش شهرداری را در مدیریت بحران مهم دانست و افزود: شهرداری ساری در پاک‌سازی و تنظیف معابر عمومی که به‌واسطه همین اغتشاشگران در شهر ایجادشده بود در زمان کوتاه خوب عمل کردند.

مرکز مازندران نیازمند نگاه ویژه دولت است

پرویز شعبانی رئیس شورای اسلامی شهر ساری در این آیین با تبریک ۷ مهر روز آتش‌نشانی و ایمنی به جان‌فشانی‌های این نیروهای خدوم در حوادث مختلف اشاره کرد و از زحمات این تلاشگران قدردانی کرد.

وی بابیان اینکه شهر ساری در مرکز استان نیازمند توجه ویژه از سوی دولت است از استاندار مازندران خواستار توجه بیشتر به شهر ساری به‌ ویژه خرید نردبان بلندمرتبه برای آتش‌نشانی شد.

رئیس شورای اسلامی شهر ساری به برخی خلأها و عقب‌افتادگی‌های مرکز استان اشاره کرد و گفت: برخی پروژه‌های عمرانی در این شهر وجود دارد مانند پل تا پل و هدایت آبهای سطحی که نیازمند مساعدت ویژه است.

  برای  ایثار و زحمات همکاران آتش نشانم سپاسگزارم

در ادامه جواد طالبی شهردار ساری با تبریک ۷ مهر روز آتش‌نشانی و ایمنی و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای آتش‌نشانی گفت: روز آتش‌نشانی و ایمنی یادآور ایثارگری و جوانمردی شهدای آتش‌نشان سال 59 در پالایشگاه آبادان است که جا دارد یاد و خاطره آنان و دیگر شهدای آتش‌نشان را گرامی بداریم.

 وی با اشاره به اهمیت جایگاه آتش‌نشان و تقدیر و تشکر از زحمات آنان، افزود: آتش‌نشانی ساری با ۶ ایستگاه، ۱۹۸ نیروی انسانی کارآزموده و با ۲۴ خودروی امدادی علاوه بر مرکز استان به شهرستان ساری نیز خدمات‌رسانی می‌کند.

شهردار ساری گفت: در یک سال گذشته باهمت مردان غیور این شهرداری خودروهای ازکارافتاده‌ای چون نردبان 32 متری، خودروی فوماتیک، خودروی اطفایی پس از سال‌ها مجدداً به چرخه ناوگان امداد و نجات مرکز استان بازگشتند.

شهردار ساری گفت: همچنین جهت کاهش تردد دوره شهری و تسریع در ارائه خدمات و عملیات امدادی تعداد 4 دستگاه موتورسیکلت امداد و نجات به این سازمان افزوده شد.

طالبی بابیان اینکه وضعیت اقلیمی و محیطی استان مازندران و شهر ساری نیاز به توسعه ناوگان و افزایش تعداد ایستگاه‌ها در مرکز استان دارد، افزود: با همکاری و تعامل اعضای شورای اسلامی شهر ساری زمین‌هایی برای مناطق پرخطر به جهت تسهیل در دسترسی سریع شناسایی شد که نیاز به اعتبار ملی در جهت تجهیز و خریداری خودروهای امدادی و نجات و اطفای حریق دارد که امیدواریم این مهم از طریق دولت انقلابی محقق شود.

وی به عملکرد آتش‌نشانان در بلایای طبیعی ازجمله سیل، زلزله، رعدوبرق و غیره اشاره کرد و افزود: تخصص اتش نشانان در مواجهه با بلایای طبیعی، نشان از تخصص و حس مسئولیت‌پذیری آتش‌نشانان عزیز در جای‌جای این استان دارد.

شهردار ساری به مساعدت دولت سیزدهم در پروژه نیروگاه زباله‌سوز ساری اشاره و از بدهی چند صدمیلیاردی شهرداری ساری خبر داد و ضمن قدردانی از استاندار مازندران، گفت: در شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولت مصوبات قابل‌تأملی برای حل این مشکل صورت گرفته است.

طالبی به اغتشاشات اخیر اخلال گران در سطح کشور و شهر ساری اشاره کرد و از تدابیر به‌موقع دستگاه‌های امنیتی، شورای تأمین، فرماندار مرکز استان و استاندار ولایی و جهادی استان مازندران قدردانی کرد.

وی ادامه داد: همچنین از اعضای  شورای اسلامی شهر و همکاران پرتلاشم در شهرداری ساری که در زمان کوتاه در مدیریت بحران گام‌های خوبی برداشتد نیز قدردانی می‌کنم.

شهردار ساری در ادامه سخنانش بار دیگر از تلاش‌های شبانه‌روزی استاندار ولایی و جهادی مازندران در سیل اخیر چالوس و مدیریت و جمع‌آوری اغتشاشات اخیر استان تقدیر کرد.

در پایان این مراسم به‌پاس زحمات ارزشمند آتش‌نشانان اعطای درجه به آتش‌نشانان انجام و با اهدای لوح تقدیر از آنان تقدیر شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *