دسته‌ها
آرشیو

مراسم تودیع و معارفه مدیر کل بازرسی استان مازندران

مراسم تودیع و معارفه رئیس بازرسی کل استان مازندران باحضور رئیس سازمان بازرسی کل کشور در ساری برگزار شد.

عکاس(خلیل دردانه)منبع: خزرنما

در مراسم تودیع و معارفه بازرس کل استان مازندران ضمن قدردانی از محمدحسن اسدی که از خرداد سال ۱۳۹۶ در این استان خدمت کرده است، علی گرمه ای به عنوان مدیرکل جدید بازرسی مازندران معرفی شد.

علی گرمه ای سوابقی همچون دادستان عمومی و انقلاب و رییس دادگستری شهرستان میناب را در کارنامه مدیریتی خود دارد.

به گزارش بلاغ؛ ذبیح‌الله خداییان رئیس سازمان بازرسی کل کشور در مراسم تودیع و معارفه بازرس کل استان مازندران در ساری اظهار کرد: در انقلاب اسلامی ایران بزرگ‌ترین نقش را مردم ایفا کردند و از همان بدو کار، دشمن چشم دیدن این حضور و مشارکت مردمی را نداشت.
وی افزود: در تمامی صحنه‌ها و اتفاقات بیش از چهار دهه از عمر انقلاب، مردم همواره حضور پررنگ داشتند و مردم در طول انقلاب، خوش درخشیدند و جلوتر از مسئولان بودند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور خاطرنشان کرد: قدردانی از این مردم، عمل به تکالیف مسئولان دارند و عملا به آن‌ها خدمت کنیم.

این مسئول افزود: در جنگ‌ تمام عیار اقتصادی فعلی، مسئولان پیاده نظام این جنگ هستند و راهکار موفقیت اقتصاد مقاومتی است که مورد موکد مقام معظم رهبری است.

خداییان عنوان کرد:  باید به بخش‌خصوصی، میدان دهیم و اعتماد کنیم تا سرمایه‌گذاری کند و وظیفه مسئول برداشتن موانع پیش روی اوست.

وی اعلام کرد: سرمایه‌گذاری که او را رها می‌کنیم و پشت درب مدیران می‌ماند در نهایت از ادامه منصرف می‌شود و هنر مدیران این است که از سرمایه‌گذار واقعی حمایت کنید.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور مطرح کرد: امنیت سرمایه‌گذار امنیت قضایی نیست بلکه این است که احساس کند که در طول تولید و سرمایه‌گذاری از او حمایت می‌شود.

این مسئول با انتقاد از شرایط موجود نظام بانکی تصریح کرد: گله ما از نظام بانکداری کشور آن است که بانک‌های ما به جای عمل به وظایف به بنگاه‌داری روی آوردند.

خداییان گفت: ساخت و ساز، مجتمع تجاری، مسکونی و… در حال حاضر در بانک ها در اتفاق است.

وی افزود: برخی از این تسهیلات به بنگاه‌های مرتبط با خودشان تخصیص داده شده است و باید بانک مرکزی به این مسئله ورود کند و نظارت جدی تری را در پیش گیرد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور عنوان کرد: حمایت از تولید ملی باید در دستور کار مدیران قرار گیرد و باید در مقابل از واردات بی رویه و قاچاق جلوگیری کرد و مدیریت مصرف را فرهنگ سازی کرد.

این مسئول مطرح کرد: ما زیرساخت قانونی در کشور برای تحقق این موضوعات داریم و باید در استان‌ها به سمت عمل حرکت کنیم.

خداییان گفت: تکالیف هر دستگاه مشخص است و مدیران ارشد استان‌ها باید از دستگاه‌ها عمل به تکالیف را بخواهند و لذا باید نظارت بر این حوزه باید پررنگ صورت گیرد.

وی افزود: دیده می‌شود مدیری چهار سال بر کرسی مدیریت می‌نشینند و هیچ کاری انجام نمی‌شود و پرونده او سفید است چون عملکردی نداشته است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور خاطرنشان کرد: ما منتظر نمی‌مانیم تخلفی صورت گیرد و سپس برخورد کنیم لذا هشدار می‌دهیم و اگر هشدار داده شد و مدیری عمل نکرد جرم محسوب می‌شود.

این مسئول افزود: پیشگیری از وقوع جرم جزو الویت های سازمان بازرسی است و اقدامات ما عمدتا اقدامات هشداری است.

خداییان عنوان کرد: حمایت از مدیران پرتلاش  و سخت کوش نیز جزو الویت‌های ما است و باید این مدیران شناسایی شود.

وی گفت: شناسایی گلوگاه‌های فساد و پیگیری برای انسداد آن از جمله الویت‌های اصلی ما است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور اشاره کرد: در صورت برخورد با جرم قطعا برخورد و پیگیری می‌شود و پرونده‌ها حداکثر تا سه ماه باید تعیین تکلیف شود.

این مسئول متذکر شد: رشد منفی جمعیت و بیکاری در استانی مثل مازندران حکایت از ضعف در حوزه مدیریت است و بازرسی استان حتما حمایت از قانون رشد جمعیت و حمایت از خانواده را در دستور کار قرار دهد و باید دستگاه‌ها به تکالیف خود عمل کنند.

خداییان در پایان، با تشکر از زحمات‌ اسدی رئیس سابق بازرسی استان برای گرمه‌ای رئیس جدید سازمان بازرسی استان آرزوی توفیق کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *