دسته‌ها
آرشیو خبری مازندران

مراسم تودیع و معارفه مدیرکل کانون پرورش فکری مازندران

آیین تکریم “از “محمد علی یزدان شناس” و معارفه “حامد فاضلی کبریا “مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مازندران با حضور مدیرعامل کانون پرورش فکری کشور و مسوولان استانی در سالن سینما کانون ساری برگزار شد.

عکاس(زینب ذبیحی) منبع: خزرنما

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در حکمی حامد فاضلی‌کبریا را به عنوان مدیرکل کانون استان مازندران منصوب کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون؛ حامد علامتی در این آیین، ضمن تبریک فرارسیدن چهل‌وچهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: یکی از سنت‌های بشری دعا کردن است که این روزها مناسب برای دعا کردن است؛ دعا کردن تنها اختصاص به مسلمانان ندارد بلکه همه آیین‌ها دعا کردن دارند.

مدیرعامل کانون با اشاره به اینکه دعا یعنی فردی نامتعالی خواسته خود را از وجودی متعالی می‌خواهد، افزود: دعا نوعی خودسازی است و زمانی که انسان با دعا به مناجات با خدا برمی‌خیزد، ناخودآگاه در باطن به نیستی خودش پی می‌برد.

وی با بیان اینکه خداوند نعمت زندگی را به ما بخشید تا فرصتی به ما دهد، گفت: رفتار و عملکرد ما می‌تواند در آینده کشور اثرگذار باشد، وقایع اخیر همه ما را متوجه غفلتی در حوزه کودک و نوجوان کرد.

علامتی با اشاره به اینکه در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تعداد ۲۶۰ شهید دفاع مقدس داریم که مثال‌هایی از نگاه بلند امام در سال ۱۳۴۲ بود، افزود: سرمایه‌ای که امروز در کانون داریم به هیچ‌وجه هم در کیفیت و هم در کمیت قابل مقایسه نیست.

وی با قدردانی از فعالیت یزدان‌شناس در طول مدت خدمت خود، ادامه داد: ستاد در حال برنامه‌ریزی برای به‌کارگیری سرمایه‌های انسانی کانون هست تا برای آینده کشور عزیزمان از طریق کانون برنامه‌ریزی کند.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یادآور شد: قصد داریم تا کانون نقش جدی در پرورش کودکان داشته باشد.

حرکت به سمت کنش‌گری فعال و هوشمند در جامعه

وی با اشاره به سخنان رهبری که فرمودند: «هر جا هستید، مرکز عالم را همان جا ببینید» گفت: باید حتما از فعالیت‌های فردی جدا شویم و در عین حال که ارتباطات انسانی با نیروها خواهیم داشت حتما باید به سمت کنش‌گری فعال و هوشمند در عرصه جامعه حرکت کنیم.

علامتی بر نقش تولی‌گری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تاکید کرد و ادامه داد: لازم است تا از حوزه تصدی‌گری عبور کنیم.وی با اشاره به تولید و حضور دو فیلم سینمایی کانون در جشنواره فیلم فجر، افزود: نخستین فیلم بلند پویانمایی را با نام «بچه زرنگ» ارایه دادیم که امیدواریم جزو برگزیدگان باشد؛ فیلم دیگری با عنوان «در آغوش درخت» که محصول مشترک کانون و حوزه هنری است در جشنواره فیلم فجر در بخش سودای سیمرغ حضور دارد.

علامتی تولید ۳هزار عنوان کتاب و وجود بیش از ۹میلیون جلد کتاب در مراکزکانون را از سرمایه‌های این نهاد اعلام کرد که تنها برای اعضای کانون نیست و افراد دارای نیازهای ویژه و سمپادی هم می‌توانند از آنها بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به گسترده‌تر شدن چتر کانون برای ارائه خدمات به جامعه، گفت: ارتقای کانون زبان ایران در برنامه ما قرار دارد؛ در حال بررسی برنامه‌های انجام شده در گذشته هستیم تا نتایج آن را مورد ارزیابی قرار دهیم.

مدیرعامل کانون پرورش فکری، توسعه زیرساخت‌های فناوری اطلاعات کانون را مورد توجه قرار داد و افزود: با توجه به اهمیت سرمایه‌گذاری فرهنگی در استان، امید است که با توجه مناسب‌تر استاندار، در کانون استان مازندران شاهد اتفاقات بهتری باشیم .

وی همچنین خواستار حمایت استان از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران شد و افزود: لازم است مدیرکل جدید از ظرفیت‌ها و شخصیت‌های فرهنگی استان استفاده کند و از او درخواست کرد تا با توجه به شهیدپرور بودن استان مازندران و همین‌طور جایگاه ارزشمند کانون مازندران در کشور به صورت شبانه‌روزی برنامه‌های رشد و ارتقای تربیتی و پرورشی کودکان و نوجوانان را پیاده کند.

فاضلی‌کبریا: هنر ابزاری برای رشد کودکان و نوجوانان

مدیرکل جدید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مازندران در بخشی از این مراسم بر همکاری نیروی انسانی کانون در مسیر اجرای منویات رهبری تاکید کرد و گفت: اولویت نخست بنده پیاده‌سازی آموزش‌های کانون براساس و رویکرد نظریه رشد استاد مطهری و در اولویت دوم نگاه تربیتی استاد مرحوم صفایی است.

حامد فاضلی‌کبریا با بیان اینکه هنر و تربیت ارزشمند هستند اما همه ابزاری برای رشد و تعالی انسان است، ادامه داد: بر اساس رشد و توسعه کودکان را مورد نظر داریم و هنر ابزاری برای رشد است که هنر مورد نظر بنده در خدمت اسلام، انقلاب و پیشرفت‌های کشور می‌تواند باشد.

وی با اشاره به اینکه اساس فعالیت ما آرمان‌های انقلاب اسلامی است که می‌توانیم پیش ببریم، گفت: راه شهدای انقلاب را ما به تعبیر اساتید و علمایی مانند مهدوی‌کنی اسطوره ایثار و مقاومت، پیش می‌بریم.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مازندران اظهار امیدواری کرد تا با همکاری نیروهای زحمتکش کانون وظایف خود را به خوبی به پایان برساند.

یزدان‌شناس: همه ما مربی کانون هستیم

مدیرکل سابق کانون پرورش فکری استان مازندران با بیان اینکه هر آمدنی، رفتنی دارد، گفت: در ابتدای کارم خود را به عنوان مربی می‌دیدم و به همکاران هم گفتم که همه ما مربی هستیم و عنوانی با نام مسئول وجود ندارد.

محمدعلی یزدان‌شناس با اشاره به اینکه در سال ۷۵ به واسطه ادامه تحصیل به بوشهر سفر کردم، افزود: در دوران تحصیل به خاطر علاقه به تدریس معلم هنر شدم و در سال ۷۹ به استخدام کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر درآمدم.

وی با اشاره به سابقه فعالیت خود به عنوان مربی و در ادامه مسئول مرکز، کارشناس هنری، معاون و در ادامه مدیرکل کانون پرورش فکری مازندران، افزود: در کانون پرورش فکری، همه زمان به فکر پرورش و تربیت کودکان و نوجوانان بودیم .

یزدان‌شناس بیان کرد که در طول مدت فعالیت سعی کردم تا محیط امن همراه با آرامش برای همکاران و کودکان و نوجوانان مراکز فراهم کنم.

وی به اجرای طرح «یک کانون، یک مربی» با همکاری مربیان کانون اشاره کرد و ادامه داد: تلاش کردم با شناخت فرصت‌ها بسترسازی انجام دهم که در همین راستا سینما کانون را در اینجا راه‌اندازی کردیم؛ با توجه به اینکه در طول سال تنها یک ماه از سالن استفاده می‌کردیم با پیگیری و ضمانت شخصی آن را تبدیل به سینما کردیم.

یزدان‌شناس به عملکرد کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران در بخش اجرای تماشاخانه سیار در نوار ساحلی استان با همکاری دفتر امور اجتماعی استانداری مازندران اشاره کرد و گفت: اقدام‌های همکاران در تماشاخانه سیار سبب افزایش بودجه کانون از ۲میلیارد به ۸ میلیارد تومان شد.

یزدان‌شناس با بیان اینکه مراکز فرهنگی هنری کانون با کمترین بودجه در حال فعالیت هستند، افزود: لازم است کتابخانه پستی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تقویت شود. وی در پایان سخنانش از همکاران کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و خانواده خود بابت زحمات‌شان تشکر کرد.

در این برنامه علی‌ رجبی‌وندچالی مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران، حسین کمالی مدیرکل آموزش و پرورش استان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، مدیرحوزه هنری، حسن دولت‌آبادی نویسنده و کارگردان و دیگر مسوولان استانی و شهرستانی و هنرمندان و فرهیختگان استانی نیز حضور داشتند.

یادآوری می‌شود مدیرعامل کانون در حاشیه این آیین با کارکنان کانون استان مازندران هم سخنانی داشت و از نزدیک با مسایل و مشکلات آنان آشنا شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *