دسته‌ها
آرشیو ساری فرهنگی

مراسم افتتاح تالار مرکزی ساری باحضور وزیر ارشاد

مجتمع فرهنگی و هنری مرکز مازندران با عنوان تالار مرکزی ساری پس از سال‌ها انتظار اهالی فرهنگ و هنر این استان و به ویژه شهرستان ساری، با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، استاندار مازندران، نمایندگان مرکز استان در مجلس و برخی مدیران ملی و استان گشایش یافت. ‎

عکاس(محسن هدایتی بنیادآباد) منبع: خزرنما

تالار مرکزی ساری به عنوان بزرگترین مجتمع فرهنگی و هنری شمال کشور صبح امروز –جمعه- با حضور محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارتخانه، استاندار مازندران، نمایندگان مرکز استان در مجلس و جمعی از هنرمندان و اهالی فرهنگ استان به بهره‌برداری رسید.

تکمیل این مجتمع بزرگ فرهنگی و هنری که با عزم جدی دولت سیزدهم به مرحله بهره‌برداری رسیده یکی از مطالبات جدی اهالی فرهنگ و هنر مازندران طی سال‌های اخیر بود که با نگاه ویژه دولت طی یک سال اخیر به سرانجام رسید.

این مجتمع در زمینی به مساحت ۵ هزار و ۳۰۰ متر و با زیربنای ۱۲ هزار و ۳۸۰ متر مربع ساخته شده و یکی‌ از مجهزترین مجموعه‌های فرهنگی و هنری کشور محسوب می‌شود. تالار مرکزی ساری دارای سه سالن با مجموع ظرفیت ۹۴۶ نفر شامل سالن نمایش با ظرفیت ۶۰۱ نفر، سالن سینما با ۱۸۷ صندلی و سالن موسیقی با ۱۵۸ صندلی است که با تجهیزات به روز و حرفه‌ای اجرا به زیرساخت‌های فرهنگی و هنری مازندران افزوده شد.

برای تکمیل این مجتمع که ساخت آن از سال ۱۳۸۶ آغاز شد، در یک سال گذشته و از زمان روی کار آمدن دولت سیزدهم بیش از ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شد.

این مجموعه علاوه بر این سه سالن دارای فضاهای کارگاهی، اداری و آموزشی نیز هست که امکان تجمیع بخش‌های فعالیت‌های هنری مرکز استان در یک مجتمع را فراهم می‌کند. ۴۷۶ متر فضای کارگاهی و تمرینی، ۳۷۰ متر فضای اداری و ۲۵۰ متر فضای آموزشی در این مجتمع ایجاد شده است.

تکمیل این مجموعه یکی از وعده‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به اهالی فرهنگ و هنر مازندران در سفر ۲۵ آذر ۱۴۰۰ به این استان بود که‌ در سفر ۲۰ اسفند رئیس‌جمهور به مازندران نیز به عنوان یکی از پروژه‌های اولویت‌دار مورد توجه قرار گرفت.

عملیات اجرایی تالار مرکزی ساری سال ۱۳۸۶ با هدف تامین فضای مناسب برای انجام فعالیت‌های مهم فرهنگی هنری استانی و ملی و نیز فراهم کردن فضا برای فعالیت هنرمندان از محل اعتبارات ملی توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آغاز شد و قرار بود طی سه سال به بهره‌برداری برسد.

آمار سینماهای کشور تا پایان دولت سیزدهم به یکهزار می‌رسد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: طبق برنامه‌ریزی انجام شده دولت سیزدهم در تلاش است که تا پایان دوره چهار ساله تعداد سینماهای کشور را به یکهزار سینما برساند.

طبق برنامه‌ریزی انجام شده دولت سیزدهم در تلاش است که تا پایان دوره چهار ساله تعداد سینماهای کشور را به یکهزار سینما برساند.

به گزارش ایرنا، محمدمهدی اسماعیلی در حاشیه مراسم گشایش تالار مرکزی ساری به خبرنگاران افزود: در حال حاضر نزدیک به ۳۰۰ سینمای در حال ساخت در کشور داریم و وعده ما این است که تا پایان دولت سیزدهم تعداد سینماهای کشور را از بیش از ۵۰۰ سینما به یک‌هزار سینما برسانیم و این روند با قدرت در حال انجام است.

وی با بیان این‌که همه وعده‌های فرهنگی و هنری دولت با تقویم زمانی سختگیرانه در حال انجام است، اظهار کرد: ما در مازندران هم طرح‌های ناتمامی داریم که به دنبال تکمیل آن‌ها هستیم. در سفر استانی هم اعتبارات بسیار خوبی را رئیس‌جمهور و هیات دولت در اختیار مازندران قرار دادند.

وزیر فرهنگ خاطرنشان کرد: چند پروژه مهم را در غرب استان داریم که تکمیل آن‌ها برای ما اهمیت دارد. تکمیل مجتمع‌های فرهنگی و هنری در رامسر و چالوس را پیگیریم و کتابخانه مرکزی ساری هم جزو تعهداتی است که داریم و در تلاشیم تا پایان سال آینده تحویل دهیم.

بیمه هنرمندان و اینترنت رایگان خبرنگاران 

اسماعیلی درباره آخرین وضعیت اینترنت رایگان خبرنگاری اظهار کرد: تا کنون اینترنت رایگان خبرنگاری به ۱۲ هزار خبرنگار در مرحله اول تخصیص داده شد. اما با توجه این‌که دوستان به دنبال این بودند همه اصحاب رسانه مشمول این طرح شوند کاری آمایشی در حال انجام است تا حتی یک خبرنگار هم باقی نماند که حق بهره‌مندی از اینترنت رایگان خبرنگاری داشته باشد و به این حق نرسد.

وی درباره عضویت خبرنگاران در صندوق اعتباری هنر نیز گفت: در صندوق اعتباری هنر هفت هزار خبرنگار را تا کنون بیمه کردیم. کل جامعه رسانه‌ای ما در کشور با نهایت اغماض ۱۷ هزار نفر هستند که هفت هزار نفر آن‌ها بیمه صندوق شدند و برای بقیه افراد نیز طبق مقررات امکان عضو شدن فراهم است.

وزیر فرهنگ درباره دغدغه خبرنگاران برای مشاغل سخت محسوب شدن بیمه خبرنگاری صندوق اعتباری هنر تصریح کرد: مشاغل سخت حساب شدن فرآیندی دارد که باید برای تحقق آن اتفاق ویژه بیفتد. محاسبه شدن سابقه بیمه صنددق اعتباری هنر برای مشاغل سخت به اقداماتی فراتر از وزارتخانه نیاز دارد و باید توسط نمایندگان در مجلس پیگیری شود.

قدرانی از قرارداد تامین کاغذ آموزش و پرورش از مازندران

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی ادامه خواستار توجه ویژه دولت به وضع بیمه خبرنگاران فعال در رسانه‌های بر خط شد و گفت: فعالان این عرصه با توجه به گسترش فضای مجازی انتظار است در برنامه کاری دولت قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، علی بابایی‌کارنامی نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز در مراسم بهره‌برداری از تالار مرکزی ساری اظهار کرد: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دو بار در یک سال اخیر به ساری سفر کرده است و نشان می‌دهد که دغدغه جدی برای توسعه فعالیت فرهنگی دارد.

وی گفت: افتتاح این تالار هدیه نظام اسلامی به مردم است، ساری در طول تاریخ چهره‌های شاخص فرهنگی داشته و باید از این ظرفیت برای معرفی مفاخر فرهنگی و توسعه فعالیت فرهنگی انجام شود.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی، خاطر نشان کرد: اقدامات انجام شده در این دولت برای بهره‌برداری از این تالار در مدت‌کوتاه یک طرف و اقدامات دولت‌های قبل هم طرف دیگر که تلاش این دولت قابل تقدیر است.

بابایی با اشاره به اقدامات انجام شده در دولت آیت‌الله رئیسی در کمک به کارخانه چوب و کاغذ استان برای استفاده از کاغذ تولیدی این مجموعه برای کتاب درسی، ادامه داد: آقای رئیسی همه کارهای نکرده دولت قبل در این زمینه را انجام داده است.

وی در ادامه خواستار برنامه‌ریزی برای تکمیل کتابخانه مرکزی ساری شد و افزود: انتظار داریم با اقدام جهادی این دولت این پروژه هم به ثمر برسد.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی ادامه خواستار توجه ویژه دولت به وضع بیمه خبرنگاران فعال در رسانه‌های برخط شد و تاکید کرد: فعالان این عرصه با توجه به گسترش فضای مجازی انتظار است در برنامه کاری دولت قرار گیرد.

منصور زارعی دیگر نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی نیز طی سخنانی خواستار تکمیل این پروژه شد و افزود: زمینه‌ای ایجاد شود تا همه زیرساخت‌های این مجموعه تکمیل شود، البته در بررسی انجام شده حجم کار نیمه تمام زیاد نیست، انتظار است مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هم پیگیری‌های لازم را ادامه انجام دهد.

وی یادآور شد: در این مجموعه باید فعالان فرهنگی جایگاه ویژه داشته باشند و فرهنگ غنی استان در این مجموعه به خوبی معرفی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *