دسته‌ها
آرشیو خبری مازندران

صبحگاه مشترک نیروهای مسلح مازندران ویژه سالروز آزادسازی خرمشهر

صبحگاه مشترک نیروهای مسلح مازندران در ستاد سپاه کربلا به مناسبت سوم خرداد روز آزادسازی خرمشهر قهرمان و روز مقاومت، ایثار و پیروزی برگزار شد.

عکاس(خلیل دردانه) خزرنما و (فرشید سگار) بلاغ مازندران

سید محمود حسینی پور در مراسم صبحگاه سپاه کربلا مازندران به مناسبت گرامیداشت سالروز فتح خرمشهر گفت: عهد و پیمان با رهبر معظم انقلاب می بندیم که تا آخرین قطره خون و لحظه جانمان پای ارزش های انقلاب اسلامی ایستادگی خواهیم کرد و پرچم سبز علوی را به صاحب اصلی خواهیم سپرد.

استاندار مازندران با بیان این که سپاه، بسیجیان و رزمندگان بدون چشمداشت همواره در ارایه خدمت به مردم آماده هستند، بیان داشت: بیش از ۶ هزار شهید در عملیات بیت‌المقدس تقدیم نظام شد تا غرور آفرینی رزمندگان به جهانیان نشان داده شود.

حسینی پور با بیان این که خرمشهر یک ایران بود و از همه قشر، قوم و جناحی در عملیات آزاد سازی خرمشهر حضور داشتند، ادامه داد: اراده مردم پرشور علویان مازندران نیز در مصاف با دشمنان نقش محوری در آزاد سازی خرمشهر داشت.

نماینده عالی دولت در مازندران با اظهار این که در هشت سال جنگ تحمیلی، ملت آقااباعبدالله الحسین (ع) با نثار جان خویش در برابر دشمن جبهه کفر ایستادند و جانفشانی کردند، ادامه داد: امروز نیز ضمن پیروی از راه شهدا و آرمان های انقلاب باید از پیشکسوتان جهاد و شهادت تجلیل شود، جوانان باید بدانند که پیشکسوتان جهاد و شهادت، جانبازان به خصوص قطع نخاعی ها یادگارانی هستند که قدر آنان را باید بدانیم.

وی گفت: قدردانی از پیشکسوتان جهاد و شهادت، پیروی عملی از راه آنان است.

مازندران در حماسه فتح خرمشهر ۲۷۰ شهید تقدیم کرده است، نیروهای رزمنده مازندرانی در قالب سه تیپ بیت المقدس، ۲۷ نور و تیپ ۲۵ کربلا در عملیات آزادسازی خرمشهر مشارکت داشتند.

خرمشهر پس از ۵۷۵ روز اشغال و پس از ۳۵ روز مقاومت، چهارم آبان ۱۳۵۹ توسط رژیم تا بن دندان مسلح بعثی عراق اشغال و در ساعت ۱۱ صبح روز سوم خرداد ۱۳۶۱ در عملیات بیت المقدس آزاد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *