دسته‌ها
آرشیو خبری ساری گردشگری مازندران

ششمین جشنواره نشاء روستای سقندیکلا در شهرستان ساری

مراسم ششمین جشنواره نشاء روستای سقندیکلا بخش کلیجان رستاق شهرستان ساری با حضور نوبخت فرماندار مرکز استان، بابایی کارنامی نماینده مجلس شورای اسلامی، عالیشان سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان مازندران، هادیان بخشدار کلیجان رستاق، احمدی، یوسفی ایرجی اعضای شورای اسلامی شهر ساری، دلیری رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان ساری و عموم مردم شهرستان ساری برگزار شد. ‎

عکاس(دریافتی) منبع: خزرنما

محمدعلی نوبخت در مراسم ششمین جشنواره نشا روستای سقندیکلا بخش کلیجان رستاق شهرستان ساری ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ۱۲۰۰شهید شهرستان ساری گفت: بومی سازی جشنواره ها فرصتی طلایی در جهت بسط فرهنگِ محلی و منطقه ای است.
مقام عالی دولت در مرکز مازندران ضمن اشاره به نقش بی بدیل توسعه پایدار کشاورزی در حفظ امنیت غذایی و اشتغال زایی در روستا افزود: توجه و اصلاح الگوی کشت و دانش بنیان کردن در بهبود بهره‌وری محصولات کشاورزی نقش آفرین و حائز اهمیت است و بنا داریم در اجرا و تحقق همین مسیر در شهرستان ساری گام برداریم.
وی در ادامه اظهار کرد: اهمیتِ هویت بخشی به نمادهای اصیل در هر روستا، گامی ارزنده در جهت رشد و بالندگی و زنده نگه داشتن آداب و رسوم در جامعه است.
فرماندار شهرستان ساری با اشاره به استقبال بی نظیر مردم از ششمین جشنواره نشا روستای سقندیکلا گفت: فلسفه برگزار کردن جشنواره ها به ارمغان آوردن شادی، نشاط، امید و انگیزه برای عموم مردم است.

در پایان با حضور فرماندار مرکز استان و سایر مسئولین از منتخبین این جشنواره تقدیر و تجلیل بعمل آمد.

جشن نشا؛ آیینی سرشار از جشن و سرور که به بهانه شکرگزاری از خداوند و شادمانی پس از کاشت و خستگی ناشی از کار طاقت فرسای نشاء در منطقه سرسبز و زیبای روستای سقندیکلا برگزار می‌شود.

نشاء یکی ازمراحل کاشت برنج است، به همین مناسبت مردم برای شکرگذاری از خداوند در پایان مراحل نشا کاری، جشن برگزار می‌کنند.

امسال نیز ششمین جشنواره نشاء با برپایی غرفه‌های صنایع دستی مازندران، پخت آش محلی، اجرای موسیقی محلی و دیگر برنامه‌های شاد و متنوع با حضور نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی، فرماندار شهرستان ساری، شهردار مرکز استان، معاون اداره کل ورزش و جوانان استان، اعضای شورای اسلامی شهر و دیگر مسئولان استانی و شهرستانی و جمعی کثیری از مردم در این روستا برگزار شد.

روستای سقندیکلا با بیش ۲۰۰ خانوار در بخش کلیجانرستاق، در ۲۰ کیلومتری جنوب شرقی در بخش مرکزی ساری در مناطق کوهپایه‎ای و جنگلی در کنار روخانه زارم‌رود واقع شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *