دسته‌ها
آرشیو حوادث ساری

عملیات اطفاء حریق جنگل‌های تنگه روار چهاردانگه ساری

عملیات اطفاء حریق جنگل‌های چهاردانگه ساری با حضور میدانی ثلاثی دستیار ویژه استاندار و نوبخت فرماندار مرکز استان و رئیس ستاد بحران شهرستان ساری و حضور تیم‌های یگان حفاظت منابع طبیعی، امداد ، آتش‌نشانی و نیروهای بسیج و مردمی در حال اجرا می‌باشد. ‎

عکاس(ارسالی) منبع: پایگاه اطلاعرسانی فرمانداری ساری

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، روز گذشته حادثه آتش‌سوزی در جنگل‌های غرب و مرکز استان روز پرکاری را برای ادارات کل منابع طبیعی نوشهر و ساری رقم زده بود این آتش‌سوزی‌ها موجب شد تا بالگردهای امداد و نجات برای اطفای حریق به پرواز در بیایند.

در غرب استان آتش‌سوزی بعدازظهر خاموش شد و در این حادثه یک‌هکتار از جنگل‌های کلاردشت در منطقه«پی‌انبور» سوخت.

و اما آتش‌سوزی در منطقه کیاسر نیز روز گذشته بالگردهای امداد و نجات را وارد کار کرد که در این زمینه محمدعلی نوبخت در گفت‌وگو با خبرنگار فارس درباره آتش‌سوزی جنگل‌های کیاسر در منطقه هفت خال، اظهار کرد: آتش‌سوزی از روز گذشته اتفاق افتاده است.

وی با اعلام اینکه عوامل متعددی در ارتباط با علت آتش‌سوزی مطرح شده که در حال بررسی هستیم، افزود:  در حال حاضر مهار آتش سوزی در دستور کار است.

فرماندار ساری خاطر نشان کرد: همه عوامل دست اندرکار حوزه بحران در این منطقه برای مهار آتش حضور دارند، بنده از زمان دریافت اطلاعات در منطقه بر روند اطفا حریق نظارت داشتم.

وی اضافه کرد: در حال حاضر اقدامات لازم برای جلوگیری از پیشرفت آتش انجام شده اما به صورت کامل مهار نشده است.

نوبخت اضافه کرد: یک بالگرد به منطقه اعزام شده است که در حال اطفا حریق است و با توجه به گرما هوا درخواست بالگرد دوم داده شده است.

فرماندار ساری اضافه کرد: دیگر بالگرد مهار آتش قرار است از رشت عازم منطقه شود.

وی با اعلام اینکه بیشتر درختان شکسته افتاده در این آتش‌سوزی از بین رفتند، گفت: باید برای خارج کردن این درختان تدابیر اندیشیده شود که این موضوع بعدها قابل بررسی است.

نوبخت سطح آتش‌سوزی را حدود یک و نیم تا دو هکتار اعلام کرد و افزود: همه عوامل مدیریت بحران تا زمان اطفا کامل حریق در منطقه حاضر هستند تا به صورت کامل مهار شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *