دسته‌ها
آرشیو

حضور رئیس کل دادگستری مازندران در عباس آباد

برگزاری میز خدمت در عباس آباد و بازدید از دادگستری این شهرستان از برنامه های سفر کاری رئیس کل دادگستری مازندران در غرب استان بوده است.

عکاس( دریافتی) منبع : خزرنما

رئیس کل دادگستری استان با برگزاری میز خدمت در غرب استان مازندران در شهرستان عباس آباد به مسائل و مشکلات حقوقی ۱۰۸ نفراز مراجعین پاسخ داد.
به گزارش روابط عمومی دادگستری کل استان مازندران، ۱۰۸ نفر از شهروندان شهرستان عباس آباد در دیدار مردمی با رئیس کل دادگستری استان مازندران، مطالبات خود را مطرح و دستورات لازم قانونی برای حل مشکلات آنان صادر شد.
رئیس شورای قضایی استان گفت: هدف از این دیدار عمل به سیاست‌های راهبردی قوه قضاییه، صیانت از حقوق شهروندی، اجرای طرح تکریم ارباب رجوع و اعمال نظارت بر رسیدگی شایسته به امور قضایی شهروندان است.
حجت الاسلام و المسلمین اکبری در ادامه اظهار داشت: یکی از جلوه های اثرگذار خدمت رسانی، حضور مستقیم و بی واسطه مسئولان قضایی در میان مردم است که اگر این امر در بین همه دستگاهها تسری پیدا کند چه بسا بسیاری از دغدغه ها و مشکلات مهم مردم حل خواهد شد.
پاسخگویی به درخواست ها و مسائل حقوقی و قضایی مراجعین در موضوعات مختلف از جمله اعمال ماده ۴۷۷ آیین دادرسی مدنی ، اختلافات خانوادگی ، دعاوی ملکی ، اعسار، مسائل مربوط به زندانیان و مشکلات آب و برق بعضی از ساکنین از سوی مسئولان قضایی استان از اقدامات و خدمات انجام شده در این میز خدمت جهادی بود.

رئیس کل دادگستری مازندران دربازدید ازدادگستری عباس آباد:
یکی ازاهداف بازدید ها، آسیب‌شناسی مسائل ومشکلات وروند رسیدگی درحوزه های قضایی است


رئیس کل دادگستری مازندران دربازدید ازدادگستری عباس آباد گفت:یکی ازاهداف بازدید ها، آسیب‌شناسی روند پیگری امور وفرایندهای موجود در مراکز و مراجع قضایی است.

حجت الاسلام والمسلمین اکبری در ادامه بازدیدهای خود ازحوزه های قضایی با حضور دردادگستری عباس آباد با اشاره به ویژگی های فرهنگی و سنتی استان بر لزوم توجه به فرهنگ صلح و سازش تاکید کرد و اظهار داشت: باید با استفاده از ظرفیت شورای حل اختلاف و گسترش فرهنگ صلح و سازش به روند کاهش تعدادپرونده ها ووافزایش انجام امور به روش غیر قضایی کمک کرد.
وی تصریح کرد: در راستای سیاست های قوه قضائیه مبنی بر رسیدگی به پرونده های مسن با قید فوریت باید این پرونده ها درحوزه های قضایی شناسایی و در اسرع وقت تعیین تکلیف شود.
عالی ترین مقام قضایی استان از دادگستری و دادسرای عمومی و انقلاب عباس آباد بازدید کرد و از نزدیک در جریان کم و کیف خدمت‌رسانی قضایی به مردم و مراجعان در این واحد قضایی قرار گرفت.
این مقام عالی قضایی دیدار بدون واسطه با مردم و مراجعه کنندگان به دستگاه قضایی، آسیب‌شناسی مراکز و مراجع قضایی یکی از اصلی‌ترین اهداف بازدیدهای خود ذکر کرد وبر دقت و سرعت در رسیدگی ا ه درجهت پیشگیری از اطاله دادرسی‌ها تاکید کرد.
شایان ذکر است، در حاشیه حضور رئیس کل دادگستری استان در دادگستری و دادسرای عمومی و انقلاب عباس آباد تعدادی از مراجعه‌کنندگان و وکلای حاضر در این مرجع قضایی مسائل و مشکلات خود را با وی در میان گذاشتند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *