دسته‌ها
آرشیو

تجلیل از دانش آموزان استثنائی مازندران در روز جهانی معلولین

مراسم روز جهانی معلولین به همت آموزش و پرورش استثنایی مازندران با حضور  حسین کمالی مدیرکل آموزش و پرورش ،امید محبی معاون استاندار، بریمانی مدیرکل سازمان بهزیستی، یزدان شناس مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران و سایر مسؤلان استانی و شهرستانی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران برگزارشد.

عکاس(خلیل دردانه) منبع: خزرنما

حسین کمالی مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در آیین گرامیداشت روز معمولان که در کانون پرورش فکری استان برگزارشد، گفت :دانش آموزان توانخواه به مدارس تلفیقی می روند.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران: شرایط افزایش تعداد دانش آموزان با نیاز ویژه در مدارس عادی فراهم خواهد شد.

به گزارش اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی آموزش و پرورش حسین کمالی مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در آیین گرامیداشت روز معمولان که در کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان برگزارشد، گفت: از سیاست های مهم آموزش و پرورش استان در سال تحصیلی آینده، ایجاد  زیرساخت و بسترهای فرهنگی مناسب در مدارس عادی برای تحصیل دانش آموزان و توانخواهان جسمی خواهد بود.

او افزود: آموزش و پرورش قصد دارد با این برنامه، تعداد مدارس تلفیقی را افزایش و تعداد دانش آموزان در مدارس استثنایی را کاهش دهد.

کمالی با تاکید بر اینکه تفاوتی میان آموزش و پرورش دانش آموزان عادی و دانش آموزان با نیاز ویژه وجود ندارد، بیان کرد: دانش آموزان با نیاز ویژه پیچیدگی های آفرینش هستند که اتفاقا به توجه بیشتر مسئولان نیاز دارند.

سید سروش ساداتی جمالی رییس آموزش و پرورش استثنایی مازندران در این مراسم گفت: ۲۶۲۹ دانش آموز به طور مستقیم در مدارس با نیازهای ویژه مازندران مشغول تحصیل هستند و ۹۱۴۱ دانش آموز تحت پوشش هم در مدارس عادی با حمایت های مشاوره ای و آموزشی این اداره مشغول ادامه تحصیل هستند.

ساداتی جمالی افزود: هنوز جامعه لذت زندگی در کنار معلولان را درک نکرده است ما به دنبال ترحم به معلولان نیستیم و میخواهیم جامعه معلولان را به عنوان افراد توانمند پذیرش کند.

در این مراسم از دانش آموزان و همکاران بزتر تجلیل شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *