دسته‌ها
آرشیو ساری

بازدید دادستان از طرح سالم سازی و ساحل فرح آباد ساری

محمد کریمی دادستان مرکز استان با همراهی مدیرکل اجتماعی استانداری مازندران، فرمانده سپاه ساری، سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان، پلیس آگاهی، پلیس امنیت و اطلاعات و بخشدار مرکزی ساری از ساحل فرح‌آباد ساری بازدید کردند.


عکاس(مرتضی میرزایی) منبع: مردا

به گزارش فارس ،کریمی دادستان مرکز استان در این بازدید، بر ضرورت ساماندهی موضوع اخذ ورودی‌ها و پارکینگ‌ها تاکید کرد.

وی، عدم تناسب در دریافت اجاره‌بهای برخی واحدهای پذیرایی با امکانات و خدمات ارائه شده را مورد انتقاد قرار داد و گفت: ضرورت‌ اعلام عمومی آن با نصب بنر به اطلاع عموم برسانند.

دادستان مرکز مازندران همچنین به موضوع رعایت شده و مسائل اخلاقی و شئونات شرعی ورود پیدا کرد، اظهار کرد: همچنین بر اختلاف بین مسؤولان متولی طرح‌های سالم‌سازی دریا و مسؤولان نجات‌غریق و حضور و استقرار ناجیان غریق تعداد غریق و پرداخت حق‌الزحمه آنان تاکید شد.

کریمی خاطرنشان کرد: وضعیت نسبی آزادسازی سواحل، اقدامات حال حاضر و ایجاد طرح‌های سالم‌سازی دریا به هیچ وجه قابل قبول نیست و بیشتر رهاسازی است تا سالم‌سازی..

وی با اعلام اینکه طرح‌های فعلی به هیچ وجه شاخص‌ها و استانداردهای لازم بهداشتی، تفریحی، اخلاقی و شرعی را برای طرح سالم‌سازی دریا ندارند، اظهار کرد: این وضعیت هرگز مورد قبول نیست مسولان ما باید به‌صورت فوری چاره‌اندیشی کنند؛ چرا که  این طرح‌ها اصلا کمترین شایستگی برای ارائه خدمات به مردم ایران را ندارند.

دادستان مرکز استان مازندران هشدار داد: با مسؤولانی که از این بازدید به بعد در انجام وظایف خود قصور داشته باشند برخورد خواهد شد.

کریمی با انتقاد از امکانات ضعیف بهداشتی و گردشگری طرح سالم سازی، وضعیت نامناسب بهداشتی و گردشگری، یادآور شد: سواحل دریای مازندران همیشه برای مردم منطقه و مسافران، مقصد مهم سفر وگردش است، مردم ازنقاط مختلف، خسته از زندگی ماشینی،استرس و دل‌نگرانی‌ها و به دور از هیاهوی زندگی روزمره می‌خواهند در کنار ساحل به آرامش روحی و سلامت جسمانی برسند اما با  دیدن امکانات ضعیف بهداشتی و گردشگری و رعایت نشدن موارد بهداشت عمومی و تغذیه‌ای از حضور در سواحل اظهار نارضایتی و پشیمانی دارند.

وی با تاکید بر اینکه مسؤولان مرتبط باید با به روزرسانی کردن امکانات، لوازم زیرساختی و گردشگری و بهبود خدمات‌رسانی موجبات جلب رضایت گردشگران و هموطنان از طرح سالم‌سازی در سواحل استان فراهم کنند، خاطرنشان کرد: دادستانی مرکز استان نیز به عنوان مدعی العموم پیگیر این وضعیت خواهد بود.

دادستان مرکز مازندران اظهار کرد: زمانی‌که  مردم از وضعیت طرح سالم‌سازی  ناراضی  هستند ترجیح می‌دهند تا خارج از طرح دریا به شنا کردن و استفاده از ساحل بپردازند  و همین موضوع  موجب افزایش غرق شدگی در دریا شده است و باید با مدیریت درست، نسبت به بهبود خدمات به مردم چاره‌اندیشی صورت گیرد.

دادستان مرکز استان مازندران، همچنین وضعیت ناهنجاری و بسیار بد بیشتر سرویس‌های بهداشتی، واحدهای پذیرایی و غذای گرم ارائه شده در ساحل را مورد بررسی قرار داد و نماینده اداره بهداشت به سبب فساد غذاهای ارائه شده به مردم نسبت به امحای ضروری آنها در محل اقدام شد.

دادستان مرکز استان مازندران نیز دستور پلمب این واحدها را صادر کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *