دسته‌ها
آرشیو گردشگری

بازدید استاندار مازندران از تالاب میانکاله بهشهر

 جلسه احیاء تالاب شبه جزیره میانکاله و بررسی‌ مشکلات این زیست گاه و ذخیره گاه طبیعی مهم‌ با حضور سید محمود حسینی پور، استاندار مازندران، مهدوی فر، مدیرکل امنیتی انتظامی استانداری،‌ میرزایی، فرماندار بهشهر، کاویان، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان و مدیران کل آب منطقه ای و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در محل تالاب میانکاله برگزار شد.

عکاس(سعید منصوری) منبع: پایگاه خبری آوای خزر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری مازندران، سید محمود حسینی پور در حاشیه بازدید از تالاب میانکاله با عنوان اینکه این تالاب باید بعنوان بزرگترین مقصد گردشگری و طبیعت گردی به مردم کشور و گردشگران بین المللی سرویس بدهد، خاطرنشان کرد: سرمایه گذاران باید بصورت رسمی در این منطقه حضور پیدا کنند تا با نظارت اداره کل محیط زیست استان و همکاری سایر ارگان های دولتی از ظرفیت های گردشگری و اقتصادی میانکاله بعنوان بزرگترین منبع درآمدی شهرستان بهشهر به بهترین نحو‌ ممکن استفاده شود.

وی ادامه داد: مردم مازندران باید از طبیعت میانکاله بهره لازم را ببرند و براساس متدهای روز دنیا و ملاحظات زیست محیطی، میانکاله باید به‌ مقصد گردشگری بین المللی تبدیل شود چرا که مازندران با استفاده مناسب از این تالاب مقصد همیشگی گردشگران داخلی و بین المللی می شود ‌.

نماینده عالی دولت در استان اظهار کرد: مردم و بخش خصوصی می توانند موجب رشد و توسعه تالاب میانکاله شوند که تاکنون نتوانستیم از ظرفیت های طبیعت گردی و گردشگری این منطقه بهره لازم را ببریم.

سید محمود حسینی پور یادآور شد: با توجه به عقب نشینی دریا شاهد خشکسالی ۱۰ هزار هکتاری تالاب میانکاله هستیم که برای تامین آب این منطقه اقدامات زیادی پس از سفر رییس جمهور صورت گرفته است و دستگاه های مرتبط جلسات مختلفی را برگزار و پیگیری های لازم را صورت دادند که تاکنون شاهد پیشرفت ۷۰ درصدی مطالعات زیست محیطی می باشیم .

استاندار گفت : طی هفته های آتی شیوه نامه های اجرایی توسعه گردشگری و طبیعت گردی در تالاب میانکاله اتفاق خواهد افتاد و نگاه ما این است که طبیعت بی‌نظیر میانکاله می بایست مورد دسترس همه مردم علاقمند قرار گیرد. در مازندران با توجه به وسعت گردشگری خیلی می توانیم از این منطقه بعنوان مقصد گردشگری بین المللی بهره ببریم لذا با توجه به ظرفیت های میانکاله زنجیره گردشگری را در مازندران می توانیم تکمیل کنیم.

وی افزود : تالاب میانکاله نیازی به بودجه دولتی ندارد و سرمایه گذاران زیادی آماده سرمایه گذاری در این منطقه زیبا هستند لذا باید اعلام کنم شخصا پیگیر مسایل و مشکلات تالاب میانکاله می باشم و توسعه این منطقه در دستور کار دولت قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *