دسته‌ها
آرشیو فرهنگی

افتتاح ویژه برنامه های هفته ملی کودک در کانون پرورش فکری مازندران

آیین افتتاح ویژه برنامه های هفته ملی کودک و نمایشگاه آثار اعضا و مربیان کانون در اداره کل کانون پرورش فکری مازندران برگزار شد .

عکاس(مجید برنتی) منبع: خزرنما

معاون استاندار مازندران در افتتاحیه نمایشگاه هفته ملی کودک گفت: کانون پرورش فکری نقش راهبردی و ارزنده‌ای در حوزه تربیتی دارد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مازندران، روح الله سلگی در آیین افتتاح نمایشگاه و جشن هفته ملی کودک که با حضور مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران، مدیر حوزه هنری استان و دیگر مسؤولان استانی در این اداره کل برگزار شد با تبریک هفته ملی کودک از نقش راهبردی کانون در حوزه تربیتی سخن گفت و افزود: این نهاد فرهنگی و تربیتی برنامه‌های خوب وارزنده‌ای در طول سال داشته که قابل تقدیر است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران، کودکان و نوجوانان را  آینده سازان انقلاب اسلامی ایران عنوان نمود و با تاکید بر توسعه فعالیت‌های فرهنگی برای این قشر مهم،  نقش محوری کانون پرورش فکری در رفع آسیب‌ها و موانع فرهنگی را قابل ملاحظه دانست و بر توسعه این مهم تاکید کرد.

وی در این برنامه از بخش‌های مختلف نمایشگاه که حاصل دستاوردهای اعضا و مربیان مراکز فرهنگی هنری بود دیدن کرد و با حضور در کارگاه نجوم مرکز فرهنگی هنری شماره سه ساری و شنیدن توضیحات کارشناس این مرکز با فعالیت نجوم کانون آشنا شد.

سمیه قاسمی طوسی، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران هم با تقدیر از برنامه‌های کانون، کیفیت و اثر بخشی این برنامه‌ها را در تربیت و شکوفایی استعدادهای کودکان و نوجوانان مهم خواند و بر حمایت از این نهاد فرهنگی حوزه کودک ونوجوان تاکید کرد.

مدیرکل کانون مازندران نیز در این برنامه با ارایه گزارشی از برنامه های هفته ملی کودک افزود: نزدیک به300 برنامه ازسوی  کمیته هفته ملی کودک در سراسر مازندران اجرا می شود.

محمدعلی یزدان شناس با به اشاره به اهمیت کتاب‌خانه‌های سیار روستایی و نقش مهم آن در توسعه عدالت فرهنگی برای کودکان ونوجوانان روستایی، خواستار حمایت مسؤولان استانی جهت تخصیص خودروی ویژه کتاب‌خانه سیار روستایی برای کانون  شد.

گفتنی است: در این برنامه، عروسک‌های غول پیکر کانون رونمایی شد و به اجرای برنامه برای کودکان حاضر  پرداخت.

همچنین دانش آموزان، خانواده‌ها، معلمان و مسؤولان حاضر ضمن بازید از نمایشگاه در سالن سینما کانون ساری شاهد اجرای جشن و ویژه برنامه‌های روز جهانی کودک بودند.

نمایشگاه آثار اعضا و مربیان کانون مازندران از 16 تا 22 مهر همه روزه از ساعت 9 تا 17 در سالن سینما کانون ساری و مراکز فرهنگی هنری کانون در شهرستان‌ها پذیرای عموم علاقه‌مندان خواهد بود.  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *