دسته‌ها
آرشیو خبری ساری فرهنگی مازندران

افتتاح نمایشگاه عفاف و حجاب در بوستان ولایت ساری

نمایشگاه عفاف و حجاب با هدف نشر دانش پوشاک در بوستان ولایت ساری برگزار شد.

عکاس(خلیل دردانه) منبع: خزرنما

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران از برپایی نمایشگاه عفاف و حجاب با هدف نشر دانش پوشاک خبر داد و گفت: آموزش و نشر دانش پوشاک و تبادل آن بین استان‌های مختلف کشور از جمله اهداف مهم برپایی نمایشگاه عفاف و حجاب است.

علی رجبی در مراسم افتتاحیه نمایشگاه عفاف و حجاب با عنوان نمایشگاه مد و لباس ایرانی اسلامی در بوستان ولایت ساری برگزار شد و تا ۲۹ اردیبهشت ماه ادامه دارد، با بیان اینکه در حوزه پوشاک کم‌کار شده، برپایی این نمایشگاه را فرصتی برای ترویج نگاه عفاف و حجاب در جامعه دانست.

به گزارش فارس ،وی با اشاره به وجود برندهای برتر کشوری در این نمایشگاه، از برگزاری کارگاه آموزشی با هدف نشر دانش پوشاک در حاشیه برپایی این نمایشگاه خبر داد و گفت: نشر دانش پوشاک و تبادل آن بین استان‌های مختلف کشور از جمله اهداف دیگر برپایی نمایشگاه عفاف و حجاب است.

رجبی خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه شاهد برندهای نو و طرح‌های جدیدی هستیم که در جذب مشتری مدثر است، از طرفی نگاه در حوزه عفاف و حجاب رونق پیدا می‌کند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران با اشاره به دستورات مقام معظم رهبری درباره حجاب، تاکید کرد: امیدواریم بتوانیم در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در رابطه با حجاب گام مساعد برداریم. 

*برپایی نمایشگاه حوزه مهم فعالیت در عرصه مد و لباس

در ادامه این مراسم، حسین جوادی مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران برپایی نمایشگاه را یکی از حوزه‌های مهم فعالیت در عرصه مد و لباس دانست و اظهار کرد: امروزه در جامعه یک لباس نامناسب در هر کوچه و خیابان در دسترس همگان قرار دارد، از طرفی لباس نامناسب ارزان و طراحان وقت بیشتری می‌گذارند.

وی با اشاره به وجود کمبودهایی در بازار پوشاک ایرانی و اسلامی در استان، گفت: متاسفانه لباس‌های عفیفانه و پوشیده در استان ما در دسترس و ارزان نیست.

جوادی با اشاره به فعالیت ۲۲ شرکت عفاف و حجاب در مازندران، گفت: در حوزه فرهنگی نیز ۸۰ درصد از لباسی که بانوان به نام محلی مازندرانی می‌پوشند گیلانی است که نیاز به طراحی و تولید دارد.

*عفاف و حجاب نیازمند راه‌اندازی فضای دائمی نمایشگاهی است

همچنین فاطمه بشیری مدیر اجرایی نمایشگاه مد و لباس ایرانی ـ اسلامی گفت: این نمایشگاه با هدف دسترسی مردم به پوشاک عفیفانه راه‌اندازی شد و شرکت‌های برند از سراسر کشور در این نمایشگاه حاضر هستند. 

وی افزود: انتظار ما در اختیار قراردادن فضایی مناسب و درخور برای برگزاری مستمر و منظم نمایشگاه‌های عفاف و حجاب است. 

مدیر اجرایی نمایشگاه مد و لباس ایرانی اسلامی بیان کرد: در راستای فرهنگ سازی حجاب، چادر با قیمت تولیدی و بدون سود در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد. 

بشیری با اشاره به اینکه در حاشیه برگزاری نمایشگاه، کارگاه‌های آموزشی با حضور تولیدکنندگان برتر کشور برگزار می‌شود، از همکاری ضعیف دستگاه‌‌های اجرایی گلایه کرد و خواستار مساعدت‌های بیشتر در برپایی نمایشگاه های عفاف و حجاب شد.

3 دیدگاه دربارهٔ «افتتاح نمایشگاه عفاف و حجاب در بوستان ولایت ساری»

سلام امروز از نمایشگاه دیدن کردم متاسفانه به رغم حضور تعدادی زیادی از افراد محجبه در نمایشگاه محل ورودی به یک فروشنده اختصاص داده شده که تقیدی به رعایت حجاب نداشته است و بسیار جای تاسف برای برگزار کنندگان نمایشگاه است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *