دسته‌ها
آرشیو فرهنگی

اختتامیه جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد در حوزه هنری مازندران

اختتامیه نخستین همایش آموزشی تئاتر بچه های مسجد مازندران «محرابیان»در حوزه هنری مازندران برگزار شد.

عکاس(زینب ذبیحی) منبع: خزرنما

با اجرای ۴ نمایش مسجدی برگزیده در آمفی تئاتر حوزه هنری مازندران، اختتامیه نخستین رویداد استانی تئاتر بچه های مسجد برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی حوزه هنری مازندران، ۷ مهر سال جاری با حضور گروه های نمایشی از سراسر مازندران، اختتامیه نخستین رویداد آموزشی تئاتر بچه های مسجد « محرابیان» برگزار شد.
پس از رقابت ۱۸ گروه نمایشی ویژه مساجد و اجرا در شهرستانهای مختلف مازندران و در نهایت ۱۳ کار به بازبینی نهایی رسیدند که در اختتامیه، ۴ اثر برگزیده از گروههای یاد شده به عنوان منتخب معرفی شدند.
مهدی معصومی گرجی رییس حوزه هنری مازندران در این رویداد فرهنگی هنری گفت: هدف از برگزاری جشنواره بچه های مسجد کشف استعدادهای هنری در مقطع نوجوانان و جوانان بوده و دیگر رویکرد آن ارائه و گسترش نمایش های کوتاه در مساجد و تبدیل شدن آن به یک فرهنگ عمومی در قالب رخدادی مردمی می باشد.
وی افزود: از ویژگی های این دوره علاوه بر حضور شرکت کنندگان از غرب تا شرق مازندران، این بوده که برخی از شرکت کنندگان برای اولین بار بر روی صحنه، نمایش اجرا کردند و این نشان دهنده تحقق یکی از مهمترین اهداف بچه های مسجد( بهره گیری از استعدادهای هنری افراد علاقمند و غیرحرفه‌ای) است.
همچنین در روز اختتامیه مسلم خردمند، مهدی نصرالله زاده، حامد مربوط صادق و محمد طالبی ( به ترتیب) به عنوان مربیان نمایش های «ساعت حرکت» به کارگردانی اشرف السادات غریب مازندرانی«رخت شور» به کارگردانی رها شکوهی «حراج» به کارگردانی میلاد عبدی و « چادر سفید» به کارگردانی محمد طالبی به عنوان برگزیدگان همایش استانی بچه‌ها ی مسجد انتخاب شدند.
در ادامه این برنامه آرزو برند به عنوان مربی خلاق و امید و نوید فلاح(بازیگران نمایش پناهگاه) و سحر گودچاهی، نداسلیمانی و عسل نوری (بازیگران نمایش چادر سفید) به عنوان بازیگران نوجوان و نقش اولی (در رویداد رسمی) تقدیر شدند.
شایان ذکر است که رویداد نمایشی محرابیان پس از برگزاری چند دوره جشنواره بچه‌ها ی مسجد در کشور با رویکرد آموزشی و اجرای شهرستانی و حاشیه شهر برای نخستین بار توسط مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری طراحی و اجرا شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *