دسته‌ها
آرشیو خبری مازندران

آخرین جلسه شورای اداری استان مازندران در سال ۱۴۰۱

آخرین جلسه شورای اداری استان مازندران در سال 1401 به ریاست استاندار برگزار شد.

عکاس(خلیل دردانه) منبع: خزرنما

سید محمود حسینی‌پور استاندار مازندران در آخرین جلسه شورای اداری سال ۱۴۰۱ عملکرد یکساله دولت مردمی سیزدهم در حوزه‌های مختلف اقتصادی، عمرانی، زیرساختی، اجتماعی و اداری این استان را تشریح کرد.

سید محمود حسینی پور در جلسه شورای اداری استان مازندران با عنوان اینکه مدیر غیرمیدانی جایگاهی در دولت سیزدهم ندارد و مدیر از این دست نمی تواند برای گره گشایی از مشکلات مردم کمک موثر و جدی بکند، خاطرنشان کرد: توانمند سازی روستاهای استان باجدیت در دستور کار است و مدیران باید از پشت میز نشینی خارج شوند و به دل روستا بروند و برای توسعه این مناطق در تکاپو باشند.

رئیس شورای اداری استان، اظهار داشت: مردمی سازی امور و جایگاه آحاد جامعه در تصمیم گیری ها جزو سیاست های قطعی دولت است به همین دلیل این دولت مورد تهاجم دشمنان قرار گرفته است تا در مسیری که پیش گرفته مانع تراشی شود.

حسینی پور ادامه داد: بیشترین نگرانی دشمنان، وفاق و همدلی بین ارکان اصلی نظام و پیروی محض از ولایت است.

وی گفت: بزرگترین جنگ سایبری و ترکیبی را دشمنان در کشور آغاز کردند و تمام قدرت رسانه ای را به کار گرفتند، در نوع خود این تحرکات دشمنان در عملیات نرم بی نظیر بود اما ملت شریف ایران با بصیرت این توطئه ها را خنثی کردند.

وی عنوان کرد: با وجود تحریم و فشارهای اقتصادی دشمنان، دولت سیزدهم عزتمندانه برای گره گشایی از مشکلات مردم در تلاش است و در سیاست خارجی هم ایران اسلامی در این دولت با اقتدار رفتار می کند.

استاندار ادامه داد: مجموعه مدیریتی استان مازندران در زیرمجموعه گفتمان دولت مردمی سیزدهم، تحقق عدالت را در گرو تلاش جهادی و بهره گیری از ظرفیت های نخبگان و مردم دنبال کرده است.

حسینی پور ادامه داد: تحول خواهی رویکرد مدیریت استان برای توسعه است و همچنین سند تحول دولت مبنای این تحول خواهی در مازندران خواهد بود.

وی در خصوص اقدامات صورت گرفته برای مقابله با اپیدمی کرونا در مازندران، گفت: در کمتر از دو ماه واکسیناسیون آحاد مردم علیه کرونا در استان انجام شد و از این حیث مازندران رتبه اول کشور را دارد و این طرح جهادی باعث افول شیوع این ویروس منحوس شد.

استاندار مازندران گفت: جراحی اقتصادی از اقدامات شجاعانه دولت سیزدهم بود و مازندران برای تحقق این امر با تامین مرغ و روغن کشور نقش خوبی ایفا کرد و این دیار جایگاه ممتازی در امنیت غذایی ایران اسلامی دارد.

وی افزود: یکی از مهم ترین مسائلی که در استان مازندران وجود داشت موانع اداری در مسیر سرمایه گذاری بود که برای رفع این معضل اقداماتی در حال انجام است.

حسینی پور، خاطرنشان کرد: در همین زمینه تقویت سلامت اداری یکی از اولویت های اساسی است که در دیار علویان با قدرت در دست اجراست.

وی برگزاری سفرهای شهرستانی را اقدامی در راستای گره گشایی از دغدغه های آحاد مردم دانست و گفت: برای این منظور با برگزاری این سفرها و حضور مدیران در مناطق مختلف دسترسی آسان و راحت برای مردم بوجود آمده است.

استاندار با اعلام اینکه شفاف سازی یکی از راه های موثر برای فساد ستیزی است، افزود: صدور مجوز ها از طریق سامانه های الکترونیکی در دستور کار است تا روند شفاف سازی در مازندران تکمیل شود.

وی گفت : مازندران در یکسال گذشته از انزوایِ روابط با کشور های منطقه خارج شد و بدنبال جایگاه موثر استان در کریدور شمال جنوب کشور هستیم و برای این منظور مذاکرات خوبی با سفرا و همچنین مسوولان ارشد در سطح ملی داشتیم.

استاندار مازندران افزود : علیرغم اقدامات و گزارش های مطلوبی که در این جلسه بیان شد باید بیش از پیش تلاش کنیم تا بتوانیم عقب ماندگی های تاریخی استان را برطرف کنیم.

وی تاکید کرد: ما به هیچ عنوان به این چیزی که دست یافتیم اکتفا نمی کنیم و همه روز باید موفقیت بیشتر باشد و باید در جامعه امید و نشاط را تزریق کنیم.

حسینی پور گفت: تمام تلاش خود را برای تکمیل طرح های نیمه تمام استان گذاشتم و با فعال کردن مدیران در ستاد عالی رشد اقتصادی و همراهی بخش خصوصی، در جذب سرمایه گذار و ارتقاء بهره وری قدم های خوبی در مازندران برداشته شده است.

وی در ادامه اظهار داشت: فناوری مدیریتی باید در اولویت قرار گیرد و مدیریت سنتی دیگر منسوخ شده است و همه مدیران باید خود را به روز کنند.

استاندار مازندران گفت: بحث فناوری مدیریتی و ارتقاء دانش مدیریت باید جدی مدنظر باشد و انتظار دارم از مدیران، جوانان و دانشجویان و اقشار مردم که برای توسعه این دیار تلاش کنند.

وی افزود: شناسایی واحدهای راکد و نیمه تعطیل استان یکی از ماموریت های مهم دولت سیزدهم بوده است و رشد اقتصادی امسال مازندان بخشی از آن مربوط به احیای این واحدهای صنعتی است.

حسینی پور ادامه داد: باید تلاش کنیم سال ۱۴۰۲ با سال جاری متفاوت باشد و در تمام موضوعات باید ارتقاء مدیریتی در مازندران را لحاظ کنیم و توان اخلاق حرفه ای باید افزایش یابد.

وی گفت: مسائل و مشکلات استان دسته بندی شد و اکنون نقشه راه برای توسعه این دیار ترسیم شد و اولویت مازندران کشاورزی است که باید با الگوی کشت و سامانه های نوین آبیاری بتوانیم میلیارد ها دلار صادرات محصولات تولیدی داشته باشیم.

وی از همراهی نمایندگان استان با مدیران اجرایی کشور را برجسته دانست و از تلاش های آنها قدردانی کرد.

مقام ارشد دولت در استان مازندران گفت: همچنین همراهی ائمه جمعه با مسوولان استان بسیار مطلوب است که این امر در توسعه این دیار بسیار تاثیر گذار است و از دغدغه مندی این شخصیت های تاثیرگذار نهایت قدردانی را دارم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *