عملیات اجرایی پروژه راهآهن رشت – کاسپین در سال ۱۳۸۵ کلید خورد، اما از سال ۸۵ تا ۹۸ فقط سه درصد پیشرفت داشت و عمده کار آن از سال ۹۸ آغاز شده و اکنون حدود ۹۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تاکنون ۲۵۰۰ میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده است.
عکاس(یاسین صفری) منبع:خبرگزاری ایسنا
خط ریلی رشت – کاسپین امکان ترانزیت، حمل و نقل بار به صورت ترکیبی از کشور روسیه و همچنین کشورهای همجوار دریای خزر را فراهم میکند و قطعا با بهرهبرداری از خط ریلی رشت – بندر کاسپین در ماههای آینده، ظرفیت جدیدی برای نقشآفرینی در حمل ترکیبی (زمینی – دریایی) کالا در کریدور شمال به جنوب ایجاد میشود.