دسته‌ها
آرشیو خبری مازندران

افتتاح دوره مهارت آموزی مربیان معلولین و آموزگاران استثنایی در رامسر

مراسم افتتاحیه برگزاری دوره مهارت آموزی مربیان آموزش معلولین و باز آموزی آموزگاران استثنایی بدو استخدام استان های مازندران، گیلان، آذربایجان شرقی و اردبیل در اردوگاه میرزا کوچک خان شهرستان رامسر به میزبانی مازندران برگزار شد.

عکاس(دریافتی) منبع: خزرنما

مراسم افتتاحیه برگزاری دوره مهارت آموزی مربیان آموزش معلولین و باز آموزی آموزگاران استثنایی بدو استخدام استان های مازندران، گیلان، آذربایجان شرقی و اردبیل در اردوگاه میرزا کوچک خان شهرستان رامسر به میزبانی مازندران با حضور “دکتر الماسی” معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، “سید سروش ساداتی جمالی” رئیس آموزش و پرورش استثنایی مازندران، “عبدی” رئیس آموزش و پرورش استثنایی گیلان و جمعی از مسئولان سازمان استثنایی کشور برگزار گردید.

“سید سروش ساداتی جمالی” رئیس آموزش و پرورش استثنایی مازندران از بازآموزی و مهارت آموزی 126 آموزگاران استثنایی و مربیان امور آموزش معلولین بدو استخدام در مازندران خبر داد.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان در افتتاحیه این دوره اذعان داشت: کیفیت بخشی به فعالیت‌های آموزشی و تربیتی، اصلاح نظام‌ حکمرانی و عدالت تربیتی سه حوزه مهم در آموزش و پرورش است و یکی از مهم ترین مولفه های این حوزه، ارتقای صلاحیت حرفه ای معلمان در راستای کیفیت بخشی فرایند یاددهی یادگیری است.

ساداتی گفت: در مورد کیفیت بخشی که تمرکز بر ظرفیت نیروی انسانی نظام مقدس آموزش و پرورش یعنی معلمانست، می دانیم صرف تربیت معلمان در دانشگاه فرهنگیان کفایت نمی کند بلکه برای ایجاد جریان پویا و فعال در امر یادگیری، بهسازی نیروی انسانی در جریان فعالیت و خدمت هم، همیشه مورد توجه مسئولان گرانقدر سازمان آموزش و پرورش بوده است.

جمالی در ادامه بیان داشت: همگی موافق هستیم تحول بنیادین مد نظر سند تحول باید در کف مدرسه اتفاق بیفتد و رکن اساسی مدارس که معلمان و مدیران هستند در تیر رس این تحولات قرار دارند.

وی گفت: معلم اساسی ترین و تاثیرگذارترین عنصر در کیفیت بخشی به آموزش و تعلیم و تربیت است و این برنامه در جهت ارتقای صلاحیت‌های حرفه ای و شایستگی‌های معلمین، اثر بخشی بسیاری خواهد داشت.

ساداتی تاکید کرد: پژوهشگری مقدمه معلمی است واگر معلم پژوهشگر نباشد، نمی تواند معلم باشد و این همان نکته ای است که در سالهای قبل در نظام آموزشی ما، شاید از آن غفلت شده است.

رئیس دستگاه تعلیم و تربیت استثنایی استان اظهار داشت: قطعا برنامه ریزی طرح و برنامه های هدفمندی چون دوره های باز آموزی معلمان بدو استخدام، راه را برای توسعه ی نگاه پژوهش محوری و خود ارتقایی معلمان مان، هموار می کند.

گفتنی است سرفصل های تعیین شده از طرف سازمان استثنایی کشور برای ارتقا صلاحیت حرفه ای مخاطبان با عناوین روش ها و راهبردهای آموزش و توانبخشی دانش آموزان با نیاز های ویژه، آموزش و طراحی واحد یادگیری دروس مختلف از جمله فارسی و ریاضی و ارزیابی و مداخلات توان بخشیست که مدرسان در طول دوره در 32 ساعت، ملزم به تدریس آن بودند.

دوره مهارت آموزی مربیان آموزش معلولین و باز آموزی آموزگاران استثنایی بدو استخدام از تاریخ 6 الی 10 مرداد ماه سال 1403 در اردوگاه میرزا کوچک خان شهرستان رامسر برگزار گردید که آموزگاران استثنایی و مربیان امور آموزش معلولین جدیدالورود چهار استان اردبیل، آذربایجان شرقی، گیلان و مازندران در این دوره الزام حضور داشتند.

لازم به ذکر است در این دوره 126 نفر نیروی آموزشی جدید الورود متشکل از 71 نفر آموزگار ، 37 نفر نیروی گفتاردرمان و 18 نفر نیروی کاردرمان حضور داشتند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *