سالار قاسمی،معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور جهت شرکت در مراسمات روزجهانی معلولان به مازندران سفر کرد.
عکاس(خلیل دردانه) منبع: خزرنما
معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: نگاه دولت چهاردهم به مدارس استثنایی تحولی و مصداق عدالت آموزشی و تربیتی است.
به گزارش ایرنا، سالار قاسمی در مراسم روز جهانی معلولان در ساری با بیان اینکه توانخواهان تواناییهای دارند که باید بازیابی شود، اظهار کرد: برابری فرصتهای واقعی اولویت مهم برای رسیدن به عدالت است.
وی با بیان اینکه، اگر جامعه بر مبنای عدالت نباشد جامعه ناتوان است، افزود: جامعه باید توانمند باشد، ما باید فرصت برابر برای همه فراهم کنیم.
معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه آموزش و پرورش محور توسعه و تکامل جامعه است، گفت: آموزش و پرورش معلم و راهبر جامعه است و این نهاد جامعه را توانمند و توسعه ایجاد میکند.
این مسئول با بیان اینکه اگر خانواده با کیفیت و توانمند در کنار آموزش و پرورش نباشد به نتیجه نمی رسیم، ادامه داد: آموزش و پرورش استثنایی جامعه معلولان کشور را راهبری میکند.
قاسمی با بیان اینکه به دنبال نگاه تحولی در برنامههای آموزش و پرورش استثنایی هستیم، گفت: این فرهنگ باید جا بیفتد که محدودیت جسمانی مانع بروز استعداد نیست. موانع اجتماعی باید برداشته شود تا استعدادها رشد کند، چراکه ما نابغه با محدودیت جسمانی داریم.
شمار دانشآموران استثنایی در حال تحصیل در مازندران ۲ هزار و ۶۸۴ نفر است که علاوه بر این تعداد، ۸۰۰ دانش آموز تلفیقی فراگیر و ۹ هزار دانش آموز مرزی در ۵۵ باب مدرسه دولتی و ۲۴ مرکز مشکلات ویژه یادگیری دولتی مشغول تحصیل هستند و بقیه نیز در سطح مدارس عادی تحصیل می کنند.
سرویس رایگان برای دانشآموزان استثنایی
همچنین رئیس آموزش و پرورش استثنائی کشور اعلام کرد سرویس ایاب و ذهاب دانشآموزان استثنائی تا سال آینده رایگان خواهد شد.
وی با بیان این که، ۸۲ هزار دانشآموز با نیازهای ویژه در مدارس استثنائی کشور مشغول به تحصیل هستند، گفت: باید سرویس ایاب و ذهاب دانشآموزان استثنائی رایگان باشد و طبق پیگیریهای انجام شده، بودجه آن مصوب شده است.
قاسمی ادامه داد رویکرد اصلی آموزش و پرورش استثنائی مهارتآموزی و آشنایی دانشآموزان با بازار کار است.