دسته‌ها
آرشیو فرهنگی مازندران

افتتاحیه دوره توانمندسازی مربیان نوگلان حسینی کشور در بهشهر

افتتاحیه هفتمین دوره توانمندسازی مربیان نوگلان حسینی کشور با حضور سردار مسلمی ” فرمانده سپاه کربلا” و استاد حاج مصطفی خورسندی ” مسئول سازمان بسیج مداحان و هیئات مذهبی کشور” به میزبانی استان مازندران در اردوگاه کشوری شهید هاشمی نژاد عباس آباد شهرستان بهشهر برگزار شد.

عکاس(دریافتی) منبع: خزرنما

حاج مصطفی خورسندی “مسئول سازمان بسیج مداحان و هیئات مذهبی کشور” در آئین افتتاحیه هفتمین دوره توانمندسازی مربیان نوگلان حسینی کشور که با حضور سردار مسلمی فرمانده سپاه کربلا به میزبانی استان مازندران در اردوگاه کشوری شهید هاشمی نژاد عباس آباد شهرستان بهشهر برگزار شد، بیان داشت : اگر مرثیه گویی و مداحی همواره با اخلاص باشد موجب رضایت خداوند و اهل بیت علیه السلام می شود.

وی بیان داشت: در روضه ها و مراسم مداحی باید هدف قیام امام حسین علیه السلام که همان امر به معروف و نهی از منکر است را برای مردم تبیین کند .

مسئول سازمان بسیج مداحان و هیئات مذهبی کشور ادامه داد: همچنین مبلغان و مادحین باید در مجالس مختلف ، درس استقامت و بصیرت را به نسل امروز انتقال دهند و باید عالمانه و منطقی به شبهات نوجوانان و جوانان پاسخ دهند.

خورسندی تاکید کرد: دشمنان نظام به دنبال خدشه دار کردن چهره اسلام هستند که باید مداحان و مسئولین هیئات مذهبی با افزایش مطالعه و بینش خود،به درستی مکتب اهل‌بیت(ع) را در جامعه معرفی کنند.

به گفته وی باید مداحان نسبت به فرمایشات مقام معظم رهبری مدظله العالی، تبیین و بیان مظلومیت مردم فلسطین و همچنین آرمان و اهداف شهدا اهتمام ویژه داشته باشند

خورسندی به جایگاه و اهمیت مسئولیت آموزش نوگلان حسینی تاکید کرد و اظهار داشت : مربیان باید همت و تلاش خود را برای آشنایی نسل نو با ارزش های دینی و انسانی بکارببندند.

وی با اشاره به حساسیت های دوران نوجوانی و جوانی و اهمیت سوق دادن این قشر به مسیر اهل بیتی(علهیم السلام)، گفت: تمرین و آموزش مستمر نوگلان حسینی باید مورد توجه مربیان باشد.

خورسندی به الگوپذیری نوجوانان اشاره کرد و خاطرنشان شد: مربیان باید در کلاس های آموزشی علاوه بربیان نکات مداحی و آموزش اشعار و سبک ها، آداب ستایشگری را به نوگلان حسینی بیاموزند.

این دوره توانمندسازی که از یکم آبان ماه به همت سازمان بسیج مداحان و هیئات مذهبی کشور و سپاه کربلا برگزار شده تا ۴ آبان ماه ادامه خواهد داشت

سردار مسلمی “فرمانده سپاه کربلا” در آئین افتتاحیه هفتمین دوره توانمندسازی مربیان نوگلان حسینی کشور که به میزبانی استان مازندران در اردوگاه کشوری شهید هاشمی نژاد عباس آباد شهرستان بهشهر برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و نام ۱۴هزار و ۵۰۰شهید این خطه از شمال کشور به ویژه شهدای جبهه مقاومت سردار حاج قاسم سلیمانی، شهید جمهور آیت الله سیدابراهیم رئیسی و شهدای راه قدس سیدحسن نصرالله، اسماعیل هنیه و یحیی سنوار با بیان اینکه مداحان نقش انکارناپذیری در زنده نگه داشتن فرهنگ ایثار و شهادت و اسلام ایفامی کنند، اظهار کرد: تربیت نوگلان حسینی سرمایه گذاری برای آینده است.

سردار مسلمی به فعالیت ۳۸ آموزشگاه تربیت نوگلان حسینی در استان، گفت:دشمن در هر حوزه ای از جمله مداحی شامل سبک مداحی و اشعار درحال نفوذ است که باید مراقبت شود.

فرمانده سپاه کربلای مازندران تصریح کرد: امروز دشمن با تمام امکانات و ابزارهای نوین خود در جنگ شناختی و چند وجهی به دنبال آن است تا مراسمی که بوی شهدا به ویژه مراسم اهل بیت و امام حسین علیه السلام می دهد را کمرنگ جلوه دهد باید حواسمان باشد.

وی با بیان اینکه دشمنان به دنبال آسیب رساندن به اسلام وانقلاب هستند افزود: در این راستا در زمینه مداحی نیز به دنبال ایجاد حواشی از سبک و متن مداحی است که باید مداحان به این مساله مهم توجه ویژه داشته باشند.

فرمانده سپاه کربلا تاکید کرد: در هر سنگری که در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خدمت می کنیم وظیفه همه ما خادمی نظام و خدمت بی منت به مردم است.

وی با بیان اینکه این دوره توانمندسازی به همت سازمان بسیج مداحان و هیئات مذهبی کشور و سپاه کربلا تا ۴ آبان ماه ادامه خواهد داشت، خاطرنشان کرد: این دوره به دنبال زمینه سازی برای تربیت مداحان در تراز انقلاب اسلامی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *