دسته‌ها
آرشیو خبری مازندران

نشست خبری دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران

نشست خبری “حجت الاسلام مرتضی احمدی” دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران همزمان با آغاز گرامیداشت هفته احیاء امر به معروف و نهی از منکر در ساری برگار شد.

عکاس(دریافتی) منبع: خزرنما

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران از اتصال ۴۷ دستگاه اجرایی استان به سامانه «سو» این ستاد خبر داد و گفت: در سه ماهه امسال ۱۳۲ شکایت مردمی از دستگاه های اجرایی استان ثبت و ضبط شده است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام مرتضی احمدی همزمان با آغاز گرامیداشت هفته احیاء امر به معروف و نهی از منکر در نشست با خبرنگاران افزود: این ستاد به صورت مستقیم طرح شکایت مردم نسبت به بی توجهی مدیران و کارکنان دستگاه های اجرایی استان به معروف و منکرات، پیگیری و ورود پیدا می کند.

وی با توضیح این نکته که ۱۹ دستگاه اجرایی، قضایی و امنیتی مازندران عضو ستاد امر به معروف و نهی از منکر هستند، تصریح کرد: این ستاد به عنوان ناظر عالی در زمانی که ترک فعل از سوی دستگاه های عضو ستاد انجام شود، ورود پیدا می کند.

وی با بیان این که ستاد امر به معروف و نهی از منکر در نخستین روزهای سال ۱۳۵۷ با دستور امام راحل با هدف تداوم مسیر و رسیدن به آرمان های اسلامی انقلاب شکل گرفت، گفت: این ستاد همسو با در تدوین سند جامع مبنی بر مسوولیت نظارت ” مردم بر مردم ” و ” مردم بر دولت ” را که همان نظارت همگانی است، رسیدگی می کند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران با ذکر این نکته که این ستاد فقط در مقوله عفاف و حجاب وارد نمی شود، گفت: مسأله معروف و منکر بسیار گسترده است، در حال حاضر معروف و منکرات فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی مازندران احصا شده است.

احمدی خاطر نشان کرد: این ستاد معروف های قانونی و شرعی و قانون گریزی را با کمک و نظارت مردم بر مردم و مردم با دولت را پیگیری می‌کند، امروز توجه و نظارت بر منکرات اقتصادی مازندران برای رونق اقتصادی مردم ضروری است.

وی مصداق های منکرات اقتصادی مازندران را احتکار انواع کالاهای اساسی و قاچاق، تغییر کاربری های غیرمجاز زمین های کشاورزی، ساخت وساز های بی رویه و تصرف به عرصه های طبیعی دانست و گفت: این ستاد مطالبات اقتصادی مردم مازندران را از دستگاه های اجرایی پیگیری می کند.

احمدی نظارت راهبردی ستاد امربه معروف و نهی از منکر را اساسی و مهم توصیف کرد و بیان داشت: همه ۱۳۰ دستگاه و نهادهای عمومی دولتی مازندران باید به سامانه سو متصل شوند و هر گونه بی توجهی به معروف ها و منکرات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دستگاه های اجرایی که از سوی مردم به ثبت و گزارش شود، قابلیت پیگیری پیدا می کند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران با اظهار این که شکایت مردم در سامانه سو بدون مشخصات هویتی است، گفت: طبق مقررات مدیر کل دستگاه اجرایی ۲ هفته فرصت دارد تا به شکایت ثبت شده در سامانه سو رسیدگی و بررسی کند و اگر جواب نداد و تخلف برای ستاد معرض شد به صورت خودکار طرح شکایت به سازمان بازرسی ارجاع داده می شود.

وی جابجایی غیر قانونی و غیر شرعی کارکنان در دستگاه های اجرایی را از تخلفات عنوان کرد و گفت: کارکنان می توانند این موضوع را در سامانه سو ثبت و ضبط کنند.

فعالیت شعبه های ویژه قضایی ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران از فعال بودن شعبه های ویژه قضایی این ستاد در تمامی دادسرای های استان خبر داد و گفت:‌ هر گونه پرونده قضایی در این خصوص به فوریت در این دادگاه رسیدگی می شود.

احمدی از تشکیل امر به معروف و نهی از منکر ویژه خبرنگاران مازندران همزمان با هفدهم مرداد ماه امسال روز خبرنگار خبر داد و گفت: خبرنگاران امر به معروف و نهی از منکر درحوزه های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی می توانند با حمایت ویژه ستاد، نظارت بر مردم و دولت را انجام بدهند.

وی ادامه داد:‌ شکایت از خبرنگار در دادگاه ویژه ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران رسیدگی می شود و مصونیت خاص قضایی رسانه ها نیز در چارچوب قانون نیز ایجاد خواهد شد.

هفدهم تا بیست و چهارم تیر ماه به هفته احیاء امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری شد که شعار امسال این هفته ستاد «بی تفاوت نباشیم همه مسوولیم» است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *