دسته‌ها
آرشیو خبری ساری مازندران

دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ساری

دور دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری از ساعت ۸ صبح روز جمعه 15 تیر ۱۴۰۳ در شهر ساری همزمان با سراسر کشور آغاز شد.

عکاس(خلیل دردانه و مهدی صفری) منبع: خزرنما

سه‌هزار و ۲۲۸ شعبه ثابت و سیار رای‌گیری در مازندران امروز و به فاصله یک هفته پس از برگزاری مرحله نخست چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری دوباره فعال شدند تا آرای نهایی مازندرانی‌ها برای انتخاب رئیس‌جمهور نهم را جمع‌آوری کنند. در این بسته خبری که تا اعلام نتیجه انتخابات به‌روزرسانی می‌شود همه رخدادهای مهم انتخاباتی مرتبط با انتخابات امروز در مازندران قابل مشاهده است.

به گزارش ایرنا، مازندرانی‌ها هشتم تیر ۱۴۰۳ در مرحله نخست چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با یک میلیون و ۴۳ هزار و ۵۷۰ رای مشارکت ۴۲.۰۳ درصدی را ثبت کرده بودند. انتخاباتی که به دلیل به حد نصاب نرسیدن رای نامزد برتر به مرحله دوم کشیده شد و مسعود پزشکیان همراه با سعید جلیلی در رقابت باقی ماندند تا با رای نهایی مردم یکی از این ۲ نامزد به عنوان رئیس‌ دول چهاردهم و نهمین رئیس‌جمهور ایران انتخاب شود.

از مجموع آرای ماخوذه انتخابات هشتم تیر در مازندران، سعید جلیلی با ۴۴۸ هزار و ۳۰۸ رای معادل ۴۳ درصد آرای مردم مازندران نامزد برتر منتخب مازندرانی‌ها بود و مسعود پزشکیان نیز با ۴۰۶ هزار و ۴۸۵ رای، ۳۹ درصد کل آرای مازندرانی‌ها را کسب کرد. محمدباقر قالیباف نیز با ۱۳۲ هزار و ۱۵۱ رای (۱۳ درصد آرا) و مصطفی پورمحمدی با ۹ هزار و ۶۲۹ رای (یک درصد آرا) در رتبه‌های بعدی انتخاب مردم این استان قرار گرفتند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *