دسته‌ها
آرشیو خبری ساری مازندران

همایش بزرگداشت روز جهانی مسجد در امامزاده عباس(ع) ساری

همایش روز جهانی مسجد در استان مازندران با سخنرانی آیت الله محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در استان و نوری استاندار مازندران در امامزاده عباس(ع) ساری برگزار شد.

عکاس(دریافتی) منبع: خزرنما

آیت الله محمدباقر محمدی لائینی- نماینده ولی فقیه در مازندران در همایش بزرگداشت روزجهانی مساجد در امامزاده عباس علیه السلام ساری با بیان اینکه امام جماعت مدیر طبیعی مسجد است، اظهار کرد: فعالیت های مساجد باید امام‌محله محور باشد.
وی بااشاره به جایگاه اهل مسجد در نزد خداوند رحمان، افزود: مسجد خانه خدا در زمین است.
به گزارش شبستان ،آیت الله محمدی لائینی با بیان اینکه تقوا فونداسیون مسجد است، خاطرنشان شد: اخلاص و تقوای احداث کنندگان مسجد در جایگاه این مسجد بین مردم اثرگذار خواهد بود.
وی با بیان اینکه جایگاه اجتماعی مسجد به تقوای فعالین مسجد بستگی دارد، گفت: امامان جماعت در مرحله اول باید تقوا و اخلاص خود را افزایش دهند در گام بعدی باید فعالین مسجد را به تقوا و پرهیزگاری دعوت کنند البته دعوت نمازگزاران به تقوا نیز مهم است.
آیت الله محمدی لائینی با اشاره به نقش مسجد در عرصه های مختلف نظیر ظهور و بروز انقلاب اسلامی، پشتیبانی از دفاع مقدس و … اذعان کرد: خالی شدن مساجد از نمازگزار زیبنده نیست و آسیب زاست.
وی با بیان اینکه مسجد باید قطب فرهنگی محله باشد، برلزوم ترویج گفتمان مهدویت در مساجد تاکید کرد.

 یوسف نوری- استاندار مازندران نیز در این همایش با اشاره به نقش روحانیت در حکمرانی حکومت اسلامی، اظهار کرد: مسجد در جامعه اسلامی یک ساختار برای حکمرانی است که دارای عناصر و عوامل اجرایی است.
وی با بیان اینکه ائمه جماعات راهبران دینی مساجد هستند،   افزود: حوزه های علمیه بخش آموزشی مساجد را عهده دارند که باید بیش از پیش به این مهم اهتمام داشته باشند.
نوری به پیشینه مازندران ها در بحث تشکیل حکومت علویان اشاره کرد و گفت: این خطه مهد عالمان دینی است.
وی با بیان اینکه به فرموده امام خمینی رحمت الله علیه مسجد سنگر است باید این سنگرها را حفظ کرد، خاطرنشان شد: مسجد نباید به نهاد عبادت فردی بدل شود بلکه باید از فرصت اجتماع در این پایگاه های دینی برای اقتدار اسلام و امت اسلامی بهره گرفته شود.
نوری به جایگاه وقف برای اداره مساجد اشاره کرد و گفت: مسجد باید علاوه برمحل عبادت محل آموزش مردم نیز باشند.
وی به جانمایی کارکردهای مساجد در معماری اسلامی اشاره کرد و یاداورشد: بعنوان مثال مسجد تاریخی فرح آباد ساری نمونه ای از کارآمدی مسجد در بحث آموزشی،   اقتصادی، دینی و … را تصویر می کند.
نوری بیان کرد: مسجد باید پایگاه تبلیغ دین اسلام به دنیا باشد.
وی با بیان اینکه مساجد باید ماهیت مجهول استکبار جهانی را به دنیا معرفی کنند، گفت: باید از جایگاه و ظرفیت های مساجد بعنوان هسته مقاومت جهان اسلام بهره گرفته شود.

نوری بااشاره به اهمیت جذب نوجوانان و جوانان به مساجد و با تاکید براینکه این پایگاه های دینی باید خانواده محور باشند،   خاطرنشان شد: جذب نسل نو به مساجد موجبات کاهش آسیب های اجتماعی را فراهم می آورد.  

2 دیدگاه دربارهٔ «همایش بزرگداشت روز جهانی مسجد در امامزاده عباس(ع) ساری»

بااحترام‌به‌دین‌‌مبین‌اسلام‌بخصوص‌شیعه‌،،مسجدجای‌‌چیه‌مشخصه‌نمازعبادت‌وووخدایش‌شده‌یه‌بارهم‌یه‌روزی‌انتخاب‌گنیدکه‌مثلابگن‌روزجهانی‌عشق‌حال‌روزجهانی‌ازادباش‌‌روزجهانی‌‌بزن‌بکوب‌اخه‌همیشه‌تابوده‌عزاداری‌غم‌غصه‌گریه‌یه‌کاری‌کنیدجوونهاباشماحال‌کنند‌البته‌سواستفاده‌ممنوع‌بقول‌قدیمیهانمازخون‌میره‌مسجدشراب‌خواراونجاورقاصی‌میخانه‌حالانیاین‌من‌نبرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *