دسته‌ها
آرشیو خبری ساری مازندران

نمازجمعه ساری با ویژه برنامه های هفته بزرگداشت مقام معلم

نمازجمعه شهرستان ساری به امامت آیت الله “محمدباقر محمدی لائینی “نماینده ولی فقیه در مازندران و سخنرانی پیش از خطبه “حسین کمالی “مدیرکل آموزش و پرورش استان مازندران همراه با ویژه برنامه: نمایشگاه دستاوردها و عملکرد آموزش و پرورش و تجلیل از معلمین منتخب شهرستان ساری در مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد.

عکاس(دریافتی) منبع: خزرنما

خطیب جمعه ساری با بیان اینکه حوزه اقتصادی و جهش تولید نیاز به حماسه ای همچون حماسه وعده صادق دارد گفت: هزاران دانشجو در حمایت از غزه و فلسطین دارند تظاهرات می‌کنند، این نشانه آن است که افکار جهانی دیگر فساد و ظلم را تحمل نمی‌کند.

به گزارش معاونت ارتباطات و رسانه دفتر نماینده ولی فقیه در مازندران، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در خطبه‌های این هفته از نماز جمعه ساری، اظهار کرد: همه شما خوبان را به تقوا، پرهیزکاری، زهد و پارسایی سفارش و توصیه می‌کنم.

وی افزود: وجود نازنین امام جعفر صادق (ع) که امشب سالگرد شهادت ایشان است، فرمودند که تمام خیر و همه خوبی‌ها در یک خانه است که کلید این خانه زهد است، یعنی دلبسته و شیفته دنیا نباشید، دنیا داشتن خوب است اما بنده و شیفته دنیا بودن سخت است، همه خطاها زیر سر محبت به دنیا است.

آیت الله محمدی لائینی ضمن گرامیداشت سالروز شهادت رئیس مذهب، امام صادق (ع) و عرض تسلیت به وجود امام زمان (عج)، تصریح کرد: امام باقر و امام صادق (ع) توانستند مذهب، معارف، احکام و فقه دین را خوب تبیین کنند و امروز ما به برکات زحمات این بزرگواران می‌گو‌ئیم مذهب ما مذهب جعفری است.

نماینده ولی فقیه در مازندران تاکید کرد: امام صادق (ع) به شدت امام زمان (عج) علاقه داشت و فرمود اگر مهدی (ع) را ببینیم تمام عمر خدمت‌گزار او خواهم بود، چهارصد نفر از شهدای مازندران طلبه و روحانی و از شاگردان مکتب امام صادق (ع) هستند، هفته پیش رو هم بزرگداشت شیخ صدوق و شیخ کلینی از بزرگان مذهب ما هم هست.

امام جمعه ساری خاطرنشان کرد: روز ماما در پیش است، ماماها خدمت بسیار بزرگی می‌کنند و از خدماتشان تشکر می‌کنیم و از مسئولان می‌خواهیم که مشکلات این قشر را برطرف سازند، از آن طرف هم تذکر می‌دهیم که دور و بر مسئله زشت سقط جنین نگردند، می‌دانید در سال چندصدهزار سقط جنین صورت می گیرد؟ زیر چهار درصد سقط‌ها نامشروع است بقیه همه مشروع هستند، سالی ۶۰۰ هزار بچه حلال زاده مشروع را سقط می‌کنند؟ چه کسی سقط می‌کند؟ امیدواریم که ماماها تن به این گناه بزرگ و قتل نفس ندهند، مسئولین هم این آسیب بزرگ را مدیریت کنند که کاهش پیدا کند.

این مسئول اضافه کرد: حماسه وعده صادق که به وسیله سپاه عزیز ایجاد شده و قدرت ایران اسلامی را به آسمان برده مایه تشکر است اما دو نکته؛ اینکه هر حماسه‌ای روایت فتح و جهاد تبیین می‌خواهد، باید به مردم گزارش بدهند وگرنه در دل تاریخ می‌ماند همانطور که فتح دفاع مقدس و دفاع حرم را باید روایت کنیم.

عضو خبرگان رهبری همچنین بیان کرد: دوم اینکه چنین حماسه‌ای باید در حوزه‌های دیگر، حوزه اقتصادی و جهش تولید صورت بگیرد، در این دولت حدود هشت هزار بنگاه و مراکز تولیدی صنعتی که راکد بودند فعال شدند که این خودش یک وعده صادق است ما در قوه مجریه، مقننه و قضائیه مشکلاتی داریم که باید مسئولین امر با یک وعده صادق و حماسه مشکلات را برطرف کند.

وی یادآور شد: حضور مردم در انتخابات گذشته، ۲۲ بهمن، روز قدس حماسه بود و حالا مرحله دوم انتخابات در آینده نیز حماسه دیگری است، از شهرستان‌های قائمشهر، سوادکوه، جویبار و سیمرغ ان‌شاالله حضور حماسی پای صندوق‌های رای داشته باشند.

آیت الله محمدی لائینی تاکید کرد: جریان غزه باعث شد صهیونیست‌ها در باتلاق گیر کنند، نیویورک تایمز افشا کرده که مسئولین مربوطه آمریکایی و اسرائیلی این دستور را در برنامه خودشان دارند که اول نمایشی از پیروزی ارائه بدهند بعد عقب‌نشینی کنند چون خودشان می‌فهمند این باتلاق است و به جای تهاجم و حمله به سراغ شناسایی و ترور فرماندهان حماس بیایند همان کارهای ناجوانمردانه‌ای که همیشه داشتند.

نماینده ولی فقیه در مازندران ادامه داد: اما گذشت روزی که زورگویان هر وقت دلشان می‌خواست حمله و هر وقت خواستند عقب نشینی می‌کردند امروز مظلومان جهان و فلسطین یقه ظالمان را محکم را خواهند گرفت.

این مسئول در پایان بیان کرد: بیش از ۸۰ کشور عربی، آمریکا و اروپا و هزاران دانشجو در حمایت از غزه و فلسطین دارند تظاهرات می‌کنند، گاه شعار به زبان فارسی، گاه پرچم و عکس رهبری را بالا می‌برند این نشانه آن است که افکار جهانی فساد و ظلم را تحمل نمی‌کند و دوران حکومت غاصبان صهیونیست ان‌شالله به پایان رسیده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *