دسته‌ها
آرشیو خبری مازندران

نشست خبری مدیرکل پزشکی قانونی مازندران در هفته قوه قضاییه

نشست خبری علی عباسی مدیرکل پزشکی قانونی مازندران به مناسبت هفته قوه قضاییه در ساری برگزار شد.

عکاس(زهرا تیموری) منبع: خزرنما

علی عباسی مدیرکل پزشکی قانونی مازندران در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضاییه با اظهار این که پزشکی قانونی با استفاده از تکنولوژی‌های نوین و نیروهای کارآمد تلاش دارد تا در مسیر علمی حرکت کند، گفت: همچنین تلاش می‌کنیم با آموزش کارشناسان این روند را هر سال بهتر کنیم.

وی با بیان اینکه در برخی شهرهای تازه تأسیس شده از جمله عباس آباد و کلاردشت به دلیل کمبود نیرو فاقد مرکز پزشکی قانونی هستیم، گفت: همچنین فاصله این شهرها با دیگر شهرها اندک است و امیدواریم با اجرای طرح دادپزشک مشکل این شهرها را حل کنیم.

وی گفت: در راستای سند تحول قضائی برای پزشکی قانونی دو مأموریت طراحی شده که هوشمندسازی و کاربرگ‌های استاندارد از جمله آن است.

عباسی به طرح‌های قابل افتتاح در هفته قوه قضائیه در حوزه پزشکی قانونی اشاره و اضافه کرد: مرکز پزشکی قانونی نکا در آخرین روز قوه قضائیه در استان افتتاح می‌شود.

وی تعداد نیروی انسانی فعال در پزشکی قانونی را ۱۳۴ نفر بیان کرد و گفت: این تعداد یک چهارم ظرفیت این مرکز است و در برخی از شهرها پزشکی قانونی با یک پزشک و کارمند اداره می‌شود.

۹ سالن تشریح در مازندران فعال است

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: ۹۵ ساختمان پزشکی قانونی استان تملیکی است و تلاش داریم تا مرکز پزشکی جویبار را با کمک مولد سازی و سازمان مدیریت ساختمان خریداری و یا احداث شود.

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران کالبد شکافی و انتقال اجساد را از جمله دغدغه‌های مردم استان بیان کرد و گفت: در حال حاضر ۹ سالن تشریح در ۱۵ مرکز استان وجود دارد.

عباسی گفت: در سال گذشته ۲۹۴ پرونده به کمیسیون ارجاع شد و ۹۱ پرونده مربوط به ابطال معاملات مالی با ارزش چند صد میلیارد تومانی است.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران بررسی مرگ و میرهای غیرطبیعی مربوط به پزشکی قانونی است، افزود: یکی از این موارد مرگ ومیر براثر تصادف و غرق شدگی است.

وی با بیان این که در دهه ۸۰ متوسط سالانه ۲۱۸ نفر در دریای استان غرق شدند، افزود: با اجرای طرح سالمسازی دریا، در دهه ۹۰ این میزان به هزار و ۲۷۰ نفر کاهش یافت.

عباسی با عنوان این که سال قبل دو هزار و ۵۰۰ جسد ناشی از مرگ غیرطبیعی به مراکز پزشکی قانونی ارجاع شد، گفت: از این تعداد ۹۵۰ جسد کالبدشکافی شد و دلیل مرگ ۶۳۱ نفر به خاطر تصادف بوده است.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران به آمار سگ گزیدگی اشاره و اضافه کرد: در دو ماهه امسال ۲۸ مورد گازگرفتگی سگ در استان گزارش شد و تنکابن با ۹مورد بیشترین میزان را به خود اختصاص داده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *