دسته‌ها
آرشیو خبری مازندران

نشست خبری مدیرکل بنیاد شهید مازندران ویژه کنگره شهدای مازندران

شست خبری «کهنسال» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران در راستای دومین کنگره شهدای استان امروز با حضور اصحاب رسانه و خبرنگاران در مجتمع ایثار برگزار شد.

عکاس(خلیل دردانه) منبع: خزرنما

 سعید کهنسال پیش از در نشست خبری با اصحاب رسانه در راستای کنگره شهدای استان مازندران با تسلیت شهادت آیت‌الله رئیسی رئیس جمهور و شهدای خدمت با اشاره به اینکه دومین کنگره شهدای مازندران مهرماه امسال در استان برگزار می‌شود، اظهار کرد: برگزاری کنگره شهدا ادای دین به مقام والای شهیدان است.

۱۴ هزار و ۵۰۰ شهید آخرین آمار شهدای مازندران

وی احیای فرهنگ ایثار و شهادت، تعمیق و نهادینه کردن این فرهنگ غنی و معرفی شهدا به جوانان و نوجوانان را از مهم‌ترین دستاوردهای کنگره شهدای مازندران عنوان کرد و افزود: شهدا به وظیفه و تکلیف خود عمل کردند و امروز همه ما با یک هم‌گرایی متولی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هستیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران با اعلام اینکه رویکردمان در حوزه ایثار و شهادت این است با نگاه قرارگاه فرهنگی و تعاملی، شورآفرینی ایجاد کنیم، در رابطه با کمیته فرهنگی و تولیدات هنری، موضوعات تولیدات هنری شامل سرود، تاریخ شغاهی، تئاتر خیابانی و صحنه‌ای، فیلم کوتاه ۱۰۰ ثانیه‌ای، انیمیشن، موشن‌گرافی و مستند به اتمام رسیده و در حال تدوین و نهایی شدن است، البته قبل از برگزاری کنگره کارها آماده است.

این مسئول با اعلام اینکه کنگره شهدای مازندران با محوریت سپاه کربلا و کمیته‌های مختلفی که در دستگاه‌ها شکل گرفته است در حال انجام است، ادامه داد: بنیاد شهید به عنوان عضو فعال کنگره نسبت به وظایفی که محول شده در حال انجام اقدامات است.

کهنسال با اشاره به اینکه دو کمیته جمع‌آوری، حفظ و آثار شهدا و کمیته تجلیل برعهده بنیاد شهید استان است، گفت: تجلیل از خانواده‌های شهدا توسط مجموعه مسئولان استان در قالب رزمایش قبل از انجام کنگره انجام می‌شود.

وی گفت: در راستای برگزاری کنگره شهدای استان، این کمیته از سال گذشته اقدام به جمع‌آوری آثار شهدا در۲۲ شهرستان کرده است، ۲۰ هزار تصاویر شهدا آماده است و ۱۰ هزار دیگر در حال اسکن و آماده‌سازی قرار دارد و پیش‌بینی می‌شود تا آخر خردادماه امسال به ۵۰ هزار تصویر برسد.

مسئول کمیته تکریم و جمع‌آوری آثار شهدا کنگره مازندران ادامه داد: پرونده‌های شهدای دوران انقلاب، دفاع مقدس، حرم و امنیت به صورت محتوایی با پیشرفت قابل ملاحظه‌ای برای ارائه به دبیرخانه کنگره دسته‌بندی شده است.

کهنسال با اشاره به ثبت بیش از ۵ هزار و ۶۰۰ مورد از تاریخ شفاهی والدین شهدا در قالب مصاحبه، یادآور شد: آرشیو نوارهای مصاحبه خانواده‌های معزز شهدا توسط بنیاد شهید صورت گرفته است.

وی اظهار کرد: یکی از برنامه‌های مهم جمع‌آوری و رصد آمار دقیق شهدای استان است که با محوریت خوب سپاه کربلا انجام شده است که براساس پرونده جامع شهدا مبنای تعداد شهدای استان ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید بوده است اما واقعیت این است که شهدای بسیار زیادی داریم که هم مزار مطهر شهدا در استان تدفین است، هم خودشان متولد استان هستند و پدرانشان هم اصالت مازندرانی دارند و بخشی از آن به پرونده آنها مربوط بوده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران با بیان اینکه برای شناسایی شهدا کار علمی و کارشناسی انجام شده است خاطرنشان کرد: براساس کد ملی اسامی شهدا مشخص شده است و آمار تجمیع شده است.

این مسئول با اشاره به اینکه قدرشناسی، تجلیل و تکریم از خانواده شهدا به عنوان یک اصل مهم در دستور کار ما قرار دارد، گفت: در راستای تجلیل از خانواده‌های شهدا، یکپارچه‌سازی ارائه خدمات مدنظرمان قرار گرفت و براساس احصای و سازماندهی انجام شده و سامانه سجایا بنیاد شهید، به آمار ۱۴ هزار و ۵۰۰ شهید مازندران رسیدیم.

کهنسال با اعلام اینکه در ارائه خدمت مرز جغرافیایی نمی‌شناسیم، افزود: زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا وظیفه همه ماست و امیدواریم با عمل به آرمان شهدا رهروان شایسته‌ای برای آن عزیزان در جهت حفظ ارزش‌های اسلامی جامعه باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *