


























نشست خبری “زکیه تلمادرهای” رئیس موسسه آموزشی نوین دانش ساری برگزار شد.
عکاس(ابراهیم فلاح) منبع: خزرنما
رئیس دانشگاه راهیان نوین دانش ساری در سخنانی، از روند طولانی جذب هیئت علمی در دانشگاههای غیردولتی گلایه کرد و تأکید نمود که این موضوع میتواند تأثیر منفی بر کیفیت آموزشی مؤسسات آموزشی داشته باشد.
وی با اشاره به اهمیت ارتقای کیفیت آموزشی، بر لزوم بازنگری سرفصلهای درسی با رویکرد «عالمانه و متعهدانه» تأکید کرد و افزود: “کیفیت آموزشی با سرفصلهای فرسوده قابل دفاع نیست.” به گفته وی، این سرفصلها باید با توجه به نیازهای روز جامعه و بازار کار بهروز شوند تا دانشجویان بتوانند مهارتهای لازم را کسب کنند.
رئیس دانشگاه همچنین از وزارت علوم خواست تا حمایت جدیتری از دانشگاههای غیردولتی داشته باشد تا این مؤسسات بتوانند در ارتقای کیفیت آموزشی و جذب اساتید مجرب موفقتر عمل کنند.
این اظهارات در شرایطی مطرح میشود که ضرورت بهبود کیفیت آموزش عالی و همراستایی آن با نیازهای جامعه و بازار کار، بیش از پیش احساس میشود. رئیس دانشگاه راهیان نوین دانش ساری بر این نکته تأکید کرد که بهبود کیفیت آموزشی نه تنها به نفع دانشجویان، بلکه به نفع کل جامعه و کشور خواهد بود.
قدامات موسسه آموزشی نوین دانش ساری در راستای کیفیسازی آموزش
زکیه تلمادرهای، رئیس موسسه آموزشی نوین دانش ساری، در جمع خبرنگاران به تشریح فعالیتهای این مرکز آموزشی پرداخت و گفت: “فعالیت این موسسه از دهه 80 در استان آغاز شده و امروز دارای ۳۱ رشته تحصیلی شامل هشت رشته کارشناسی ارشد، ۱۷ رشته کارشناسی و شش رشته کاردانی است که عمدتاً در حوزه علوم انسانی فعالیت میکنند.”
تلمادرهای با اشاره به مشکلات مدیریتی کشور، افزود: “برنامهریزی آموزشی بهدرستی آموزش داده نشده و همین امر چالشهای جدی ایجاد کرده است.” او تأکید کرد که هدف اصلی موسسه، کیفیسازی آموزش و توسعه رشتههای علوم انسانی در منطقه و کشور است و در این راستا به دنبال برندسازی علمی هستند.
وی ارتقای کیفیت علمی و آموزشی استان را از اهداف اصلی موسسه دانست و تصریح کرد: “برای رسیدن به این هدف، باید نگاه تازهای به آموزش داشته باشیم، از سرفصلهای قدیمی عبور کنیم و با پوستاندازی کامل، خود را با دنیای جدید آموزش هماهنگ کنیم.”
رئیس دانشگاه نوین دانش، انتخاب اساتید برجسته و کادر علمی توانمند را از اولویتهای این مرکز عنوان کرد و گفت: “اساتید ما گزینشی هستند و از مرتبه دانشیاری به بالا انتخاب میشوند. علاوه بر توان علمی، منش اخلاقی و رفتار حرفهای آنان نیز بسیار اهمیت دارد.”
تلمادرهای همچنین به نقش دانشگاههای غیردولتی در نظام آموزش عالی کشور اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: “وزارت علوم و وزارت بهداشت باید بدانند که موسسات غیردولتی بازوان حمایتی آنها هستند. این دانشگاهها میتوانند در تربیت دانشجویان نخبه و ایجاد ارتباط میان ادارات و صنعت نقشآفرینی کنند.”
