دسته‌ها
آرشیو خبری مازندران

نشست خبری “حاتمی” مدیر صندوق کارآفرینی امید مازندران

به مناسبت روز خبرنگار،نشست خبری “محمدرضا حاتمی” مدیر صندوق کارآفرینی امید مازندران در ساری برگزار شد.

عکاس(محسن هدایتی بنیادآباد) منبع: خزرنما

مدیر صندوق کارآفرینی امید مازندران با بیان این که، طرح‌های فناوری نوین در روستاهای مازندران مورد حمایت قرار می‌گیرد، گفت: ۱۲ هزار شغل با اعطای تسهیلات بانکی از محل صندوق کارآفرینی امید در مازندران در سه سال اخیر ایجاد شد.

به گزارش ایرنا، محمدرضا حاتمی به مناسبت تجلیل از فعالان رسانه‌ای استان مازندران در جمع خبرنگاران با اشاره به فعالیت این صندوق در توسعه کسب و کار، اظهار کرد: تمرکز فعالیت ما در حوزه روستایی است در مدت سه سال گذشته تاکنون ۱۲ هزار شغل در استان مازندران در زمینه، صنعت، کشاورزی خدمات ایجاد شده و بیش از ۷۰ درصد تسهیلات ما مربوط به بخش کشاورزی بوده است.

وی با اعلام اینکه یکی از ماموریت‌های این مجموعه احیا واحدهای راکد و نیمه فعال استان مازندران بوده است، افزود: ۵۲۴ واحد راکد استان مازندران با پرداخت تسهیلات فعالیت خودشان را از سرگرفتند.

مدیر صندوق کارآفرینی امید مازندران با اشاره به برنامه‌ریزی انجام شده برای توسعه کسب و کار در استان به ویژه در روستاها از پرداخت تسهیلات خرد و کلان در ۷۰۰ روستای مازندران خبر داد و گفت: در زمینه توسعه اشتغال در روستاهای استان مازندران ۲۹۸ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کردیم.

وی ادامه داد: تسهیلات در روستاها بر اساس قابلیت‌های منطقه‌ای و بومی پرداخت شده و در این زمینه اقدامات مناسبی برای توسعه اشتغال و مهاجرت معکوس انجام شده است.

حاتمی با اشاره به توسعه کسب و کار دانش بنیان در کشور از برنامه‌ریزی این مجموعه برای توسه کسب کار نو در سطح روستاهای استان مازندران خبر داد و گفت: با استفاده از ظرفیت پارک علم و فناوری از فعالیت‌های اشتغال زا در رووستاها با فناوری‌های و تجهیزات نوین حمایت می‌کنیم.

وی در ارتباط با اقدامات انجام شده برای حمایت از اشتغال در سفر اول رئیس جمهور در دولت سیزدهم، گفت: در دور اول سفر ریاست جمهوری ۵۵ میلیارد تومان اعتبار مصوب شده که با پیگیری‌های انجام شده حدود ۸۸ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

حاتمی در ادامه با اشاره به اینکه بیشتر تسهیلات ما در استان مازندران در اختیار فارغ التحصیلان دانشگاهی قرار گرفته است، افزود: ۶۰ درصد دریافت کنندگان تسهیلات سفر دور اول رئیس جمهور به مازندران فارغ التحصیلان دانشگاهی بودند.

مدیر صندوق کارآفرینی امید مازندران در ارتباط با وضعیت تسهیلات برای سال جاری و اقداماتی که قرار است انجام شود، گفت: پیگیر اعتبارات مصوب شده در این بخش هستیم و مقدمات کار به صورت استانی و ملی در دست انجام است.

مدیر صندوق کارآفرینی امید مازندران درباره میزان مطالبات این مجموعه از مردم، گفت: میزان مطالبات نسبت به دیگر موسسات زیر یک درصد است و مشکل خاصی نسبت به این موضوع نداریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *