دسته‌ها
آرشیو خبری فرهنگی مازندران

نخستین یادواره شهدای قرآنی مازندران در گلزار شهدای بابل 

اولین یادواره شهدای قرآنی استان مازندران با حضور خانواده های شهدا ، قاسم عزیززاده گرجی معاون سیاسی امنیتی استاندار ، حجت الاسلام شریف تبار مدیر کل تبلیغات اسلامی ، موسوی بلده از اساتید ملی قرآن کشور ، سعید قربانی مشاور قرآنی استاندار و نماینده ولی فقیه در استان ، مدیران ادارات تبلیغات اسلامی شهرهای مازندران در گلزار شهدای بابل برگزار شد .

عکاس(سیاوش اسدالله‌نیا) منبع: خبرگزاری مهر

نخستین یادواره ۲۰۰ شهید قرآنی مازندران با حضور اقشار مختلف مردمی و جمعی از خانواده های شهداء در گلزار شهدای آرمگاه معتمدی بابل برگزار شد.

 مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران در این یادواره اظهار کرد: این شهدای قرآنی گرانقدر از حافظان و استادان قرآنی بودند که برای دفاع از کشور خون پاک خود را تقدیم کردند.

حجت الاسلام محمد مهدی شریف تبار گفت: برخی از شهدای گرانقدر قرآنی مازندران ده ها شاگر داشتند که برای نشر مفاهیم غنی قرآنی تلاش های زیادی از خود نشان دادند.

وی با بیان این مطلب که شهیدان، احمد کشوری، موسی نظری و شهید رجائی فر از جمله شهدای گرانقدر قرآنی مازندران هستند، اظهار کرد: این شهدای سرافراز تجلی قرآن بودند که در زندگی و شهادت آن این تفکر را به اثبات رساندند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران افزود: برگزاری یادواره های شهداء زمینه ای برای شناخت ابعاد شخصیتی این مردان خدایی است که همه ما باید از این ظرفیت بهره مند شویم.

وی ادامه داد: قرآن در همه ابعاد زندگی این شهدای گرانقدر اثری مستقیم داشت و این تفکر قرآنی بود که آنها را در مسیر شهادت طلبی قرار داد.

همزمان با برگزاری اولین یادواره شهدای قرآنی مازندران از کتاب زندگی نامه شهید قرآنی آرمان نعمتی با عنوان “مادر لیله المحیای” رونمایی شد.

مازندران در هشت سال جنگ تحمیلی بیش از ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید، ۳۳ هزار و ۱۳۷ جانباز و بیش از ۲ هزار و ۳۶۰ آزاده را تقدیم نظام اسلامی کرده است. از مجموع شهدای این استان، سپاه ۲ هزار و ۱۶۹، بسیج مردمی چهار هزار و ۴۷۷، ارتش ۲ هزار و ۷۳۸، ناجا ۶۲۳، ۳۰ شهیده زن و ۳۶۳ شهید از سایر اقشار جان خود را در راه دفاع از میهن اسلامی تقدیم انقلاب کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *