دسته‌ها
آرشیو خبری

مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران

مراسم تکریم و معارفه رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در تالار‌ آیت‌الله کوهستانی ساختمان مرکزی این دانشگاه برگزار شد.

عکاس(مهدی صفری) منبع: خزرنما

مراسم تکریم “فرهاد غلامی” و معارفه “محمدصادق رضایی” رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی مازندران باحضور مشاور عالی و جانشین وزیر بهداشت، نماینده ولی فقیه در استان، استاندار مازندران، مدیران کل استان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و اعضای هیئت امنای دانشگاه در ساری برگزار شد.

مشاور عالی و جانشین وزیر بهداشت

پروژه‌های نیمه کاره حوزه سلامت چالش اصلی استان است

دکتر علی جعفریان مشاور عالی و جانشین وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در آیین تکریم و معارفه رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران که صبح امروز در ساری برگزار شد ، با بیان اینکه بدنه دانشگاه فعالیت اصلی حوزه سلامت را شکل می‌دهد و با تغییر مدیریت بنا نیست اختلالی در روند ارائه خدمات ایجاد کنم اما تاثیر و نقش این تغییر قطعا بهبود فرآیند ها است، دانشگاه علوم پزشکی مازندران را جزو دانشگاه‌های بزرگ کشور یاد کرد و خاطرنشان کرد:حوزه سلامت کمترین نگرانی در همه بحران‌های کشور است و این جای بسی امیدواری است.

این مسئول ادامه داد: بهداری رزم در دوران دفاع مقدس هم درخشید و جای نگرانی نداشتیم.

دکتر جعفریان با اعلام اینکه دانشگاه مازندران ۲۶ بیمارستان با ۳ هزار تخت دارد که حاکی از تصمیمات اشتباه گذشته است و بعید می‌دانم بیمارستانی با تخت زیاد چندان در حوزه دولتی، اقتصادی باشد. 

مشاور عالی وزیر بهداشت تصریح کرد: انتظاراتی از دانشگاه ها وجود دارد که باید بیشتر توجه کرد و باید ذینفعان داخلی ما راضی باشند زیرا اگر رضایت آنان کسب نشود قطعا رضایت مردم نیز سخت حاصل شود و تمام هدف ما رضایت‌مندی مردم است.

دکتر جعفریان اشاره کرد: پزشک و پرستار ناراضی نمی‌تواند خدمات خوبی به مردم دهد.

جانشین وزیر بهداشت افزود: در شرایط کنونی انتظار اینکه از دولت بودجه عمرانی بزرگی داشته باشیم وجود ندارد و چنین انتظاری محقق نمی‌شود و می‌توان از ظرفیت خیرین بهره برد.

این مسئول تصریح کرد؛ اگر خیرین ورود نکنند ما برون رفت از شرایط نخواهیم داشت.

دکتر جعفریان تصریح کرد: تمامی پروژه‌های عمرانی با مشکل بودجه مواجه است و لذا باید از ظرفیت خیرین در تکمیل پروژه‌های درمانی بهره ببرید.

مشاور عالی وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه در این دوره نگاه ویژه به حوزه سلامت داریم و دلیل آن آشنایی رئیس جمهور به این حوزه است ادامه داد: پزشک خانواده و نظام ارجاع مورد توجه دولت است و باید نظام مسائل و مشکلات احصا شود.

دکتر جعفریان بیان کرد: حوزه سلامت یک حوزه فنی است و سیاسی نیست و نباید آن را مسائل سیاسی کرد و اینگونه عمل نکنیم نفعی به کسی نمی‌رسد.

وی عنوان کرد: حوزه سلامت، چپ و راست و جناح نمی‌شناسد و دکتر رضایی با این نگاه، تیم خود را تکمیل کند.

مشاور عالی و جانشین وزیر بهداشت مطرح کرد: بیمارستان‌های نیمه کاره چالش استان است و باید بار مراجعات درمانی را در کنار پیشگیری به جلو ببریم.

این مسئول ادامه داد: باید منابع به صورت متوازن میان بهداشت و پروژه‌های بیمارستانی توزیع شود.

دکتر جعفریان با اشاره به جذب مشارکت همه ذینفعان و تکریم همه کارکنان بعنوان یک اصل برای دست یابی به رضایت‌مندی مردم است، اذعان کرد: بعضا بهترین خدمات ارائه می‌شود اما بیمار ناراضی است چرا که خدمات ارائه نشده است و بیمار بخوبی مطلع نشده است.

مشاور عالی و جانشین وزیر بهداشت تصریح کرد: باید موانع پیش رو با همراهی همه کارکنان از میان برداشته شود و انتظار ما از هیات علمی، مدیران و کارکنان دانشگاه، همراهی و کمک است تا جلب رضایت مردم حاصل شود.

علوم پزشکی مازندران ۵۰۰۰ میلیارد تومان بدهی دارد

محمدصادق رضایی در آئین معارفه خود با بیان که بیش از ۲۳ هزار نفر در حوزه بهداشت و درمان در استان مازندران شاغل هستند، گفت: جهت گیری ما در دوره تصدی مسئولیت این است که با حضور در شهرستان‌ها به مسائل و مشکلات آنان بررسی و رسیدگی کنیم و این دسته‌بندی ما را در حل مسائل کمک خواهد کرد.

به گزارش مهر، وی با بیان اینکه بیش از ۵ هزار میلیارد تومان بدهی داریم، گفت: این در حالی است که حدود چند ماه برخی از کارمندان شرکتی حقوق دریافت نکردند و چند شرکت نیز از ارائه خدمت در حال انصراف هستند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مازندران این مشکلات را ناشی از ناترازی‌های مالی دانست و گفت: حدود ۱۰۰ پرونده و پروژه باز و نیمه کاره در استان وجود دارد و این طرح‌ها دانشگاه را مقروض تر می‌کند.

وی پیشرفت فیزیکی پروژه بیمارستان ماهفروجک ساری را ۸۴ درصد اعلام کرد و گفت: این در حالی است که عنوان شده این پروژه ۹۹ درصد پیشرفت دارد.

رضایی به برنامه پزشک خانواده و سیستم ارجاع اشاره و اضافه کرد: واقعیت آن است که مردم به صورت جامع و کامل از این پروژه و طرح نفع نمی‌برند و اجرای پزشک خانواده برای آنان لذت بخش نیست و باید پزشک خانواده خوب و مناسب اجرا کنیم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مازندران به وجود ۲۶۰ دانشجوی پزشکی اشاره و اضافه کرد: برای این دانشجویان به کلاس‌های بزرگ درس نیازمند هستیم.

وی خواستار سامان بخشی به وضعیت دارویی و امنیت غذایی استان شد و گفت: بیش از هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان بدهی در بخش دارویی وجود دارد و برخی شرکت‌ها به ما دارو نمی‌دهند که این برای ما دردسری محسوب می‌شود.

وی داشتن پژوهش و آموزش پاسخگو را نیاز اساسی دانست.

در این مراسم از تلاش‌های فرهاد غلامی رئیس قبلی دانشگاه علوم پزشکی مازندران تقدیر شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *