زنگ پدافند غیر عامل در مدارس مازندران و همچنین بصورت نمادین با حضور” قندچی”معاون امور شهری و کلان شهرهای سازمان پدافند غیرعامل کشور، “کمالی”مدیرکل آموزش و پرورش استان ، سایر مسئولان استانی و شهرستانی و دانش آموزان و فرهنگیان قائمشهر در اداره آموزش و پرورش قائمشهر نواخته شد.
عکاس(خلیل دردانه) منبع: خزرنما
دکتر قندچی معاون امور شهری و کلان شهرهای سازمان پدافند غیرعامل کشور در آیین نواخته شدن زنگ پدافند غیر عامل اظهار کرد:در آغاز هفته پدافند غیرعامل قرار داریم و آشنایی با پدافند غیر عامل بسیار مهم بوده و مازندران در حال تدوین پدافند غیر عامل برای شهرهای اصلی خود است.
وی افزود: این طرح جامع به مدیریت شهری و استانی کمک می کند تا شرایط آینده را به گونه ای جلو ببرند که در بروز شرایط بحران ، کمترین آسیب ها پیش آید.
قندچی تصریح کرد: در بخش فنی موضوعات سایبری تلاش می کند تا کشور را از نظر تکنیکی در وضعیتی قرار دهد که در حملات رایانشی، دچار کمترین آسیب شود.
وی ادامه داد: پدافند غیرعامل آسیب های حمله های دشمن و اتفاقات انسان ساز را شناسایی می کند تا مشکلات کمتری پیش آید و در این خصوص تلاش های بسیاری صورت گرفته است.
قندچی گفت: تمام تلاش پدافند غیر عامل این است که این موضوعات تبدیل به یک فرهنگ جامعه شود و برای دانش آموزان پدافند غیرعامل دارای اهمیت باشد.
“حسین کمالی” مدیر کل آموزش و پرورش مازندران در آیین نواخته شدن زنگ پدافند غیرعامل اظهار کرد: پدافند غیرعامل مسئله مهمی است، یعنی در مقابل تهاجم فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی بتوانیم مقابله آگاهانه ، علمی و همه جانبه داشته باشیم.
وی در خصوص آسیب های اجتماعی افزود: مجموعه رفتار و مشکلاتی است که سلامت جسمی و روانی انسان را در معرض تهدید قرار می دهد و در دراز مدت تاثیر منفی به دنبال خواهد داشت و چون دوره نوجوانی دوره حساسی است ، بنابراین باید با برنامه ریزی و ترسیم اهداف، به آینده ای روشن دست یافت.
مدیر کل آموزش و پرورش مازندران به وظایف معلمان در این خصوص اشاره و تصریح کرد: معلمان در کنار تدریس باید ارزشها و هنجارهای جامعه را به دانش آموزان معرفی کنند و دانش آموزان را با برخی باورها ،اعتقادات،اداب و رسوم پذیرفتنی آشنا سازند.
وی ادامه داد: نوجوان در دوره نوجوانی با بحران هایی روبرو می شود و چون در حال رشد و تکامل است باید با مدیریت درست و کنترل و نظارت به او در عبور از این دوره کمک شود و استعدادهایشان را شناخت و با احترام و سعه صدر با آنها برخورد کرد.