دسته‌ها
آرشیو خبری ساری مازندران

رونمایی سند پارچه‌ای عصر ساسانی در عمارت کلبادی ساری

مراسم رونمایی از سند پارچه‌ای عصر ساسانی در موزه تاریخ ساری (عمارت کلبادی) برگزار شد.

عکاس(خلیل دردانه) منبع: خزرنما

آئین رونمایی از پارچه نوشته‌ها و گل مهرهای دوره ساسانی غار هستیجان کشور و اهدا از سوی خیر دوست آثار تاریخی به موزه شهرستان ساری برگزار شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی مازندران از رونمایی سند پارچه‌ای عصر ساسانی در موزه تاریخ ساری (عمارت کلبادی) خبر داد.

حسین ایزدی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران گفت: یک سند پارچه‌ای به خط پهلوی و هشت گل مهر متعلق به عصر ساسانی در موزه تاریخ ساری رونمایی شد.

وی افزود: این مجموعه توسط یک کوهنورد به نام محمدعلی ابراهیمی در سال ۱۳۴۸ به صورت اتفاقی در صعود به غار هستیجان واقع در استان مرکزی کشف شده و از آن زمان در منزل مسکونی این کوه‌نورد و در شرایط عادی و غیراستاندارد موزه‌ای نگهداری می‌شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی مازندران از اهدای این اثر ارزشمند به موزه تاریخ شهر ساری خبر داد و گفت: این کوهنورد فرهنگ دوست کشور پس از مطلع شدن از اهمیت این آثار، تصمیم به تحویل داوطلبانه اموال تاریخی موصوف به اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مازندران گرفت و پس از راستی آزمایی و مستندسازی آثار، طی صورتجلسه‌ای این مجموعه به موزه اهدا و تحویل شد.

ایزدی افزود: اداره‌کل استان ضمن تجلیل از اهدای داوطلبانه این آثار در راستای حفظ این اشیای با ارزش و رونمایی و بازخوانی سند، این آثار ارزشمند و کم نظیر در موزه تاریخ ساری به نمایش در می‌آید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *