دسته‌ها
آرشیو خبری مازندران

دیدار سرپرست راه آهن شمال با نماینده ولی فقیه در مازندران

دیدار رحمان معصومی سرپرست راه آهن شمال و جمعی از معاونان وی با آیت الله محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران برگزار شد.

عکاس(خلیل دردانه )منبع: خزرنما

آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران در نشست با سرپرست راه‌آهن شمال با تقدیر از رهنمودهای مقام معظم رهبری و همچنین حضور انقلابی مردم در راهپیمایی ۲۲بهمن گفت: راه‌آهن در حوزه حمل و نقل ارزان‌ترین، مطمئن‌ترین و باکیفیت‌ترین وسایل حمل ونقل عمومی است.

وی افزود: برخی خودروسازان داخلی با خودروهای بی‌کیفیت علاوه بر سلب اعتماد مردم مصرف بنزین را افزایش دادند که با این کارشان هم به طبیعت ظلم کردند و هم مملکت را در مقابل تحریم‌ها ضعیف کردند.

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: متأسفانه سیاست‌گذاری حمل و نقل را به سمت خودروی شخصی و مصرف بالای بنزین بردند و از سوی دیگر مجبور به واردات شدند.

وی با بیان اینکه تولید خودروهای بی‌کیفیت سبب از بین رفتن رضایت مردم و سرمایه اجتماعی می‌شود، افزود: بنزین ذخیره نسل آینده است که باید به خوبی حفظ شود.

لائینی گفت: با توجه به اینکه بسیاری از مسافران از طریق مسیر ریلی جا به جا می‌شوند قطار سریع‌السیر از الزامات این استان است که می‌تواند در کاهش هزینه‌ها تاثیر گذار باشد.

وی افزود: در کشورهای شرق آسیا و توسعه یافته قطار پر سرعت بهترین راه جابجایی مسافر و کالاست، در کشور ما با توجه به‌ خطر جانی خودرو‌ها، باید بر روی قطار و حمل و نقل ریلی سرمایه‌گذاری شود تا با کم‌ترین هزینه بیشترین بهره وری را شاهد باشیم‌.

نماینده ولی فقیه در مازندران حفظ حریم راه‌آهن را ضروری در دانست که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

آیت‌الله لائینی گفت: باید نگاه‌های راهبردی مسئولان به سمت راه آهن و توسعه کیفی و کمی آن برود.

***کاهش ۷۰ درصدی سوانح ریلی در سال‌جاری

سرپرست راه‌آهن شمال از کاهش ۷۰ درصدی سوانح راه‌آهن در سال‌جاری خبر داد و افزود: این مهم با تلاش کارکنان و نظارت شبانه روزی این اداره کل صورت گرفته است.

به گزارش خزرنما؛ رحمان معصومی در دیدار با آیت‌الله محمدباقر محمدی لائیی نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: راه‌آهن شمال از مرز خروجی گرمسار تا گلوگاه جز صعب‌العبورترین راه‌آهن‌های کشور و دنیا محسوب می‌شود.

وی طول راه‌آهن شمال را ۳۳۱ کیلومتر اعلام کرد که از ۱۵۰۰ پل، ۹۳ تونل برخوردار است که نگهداری آن را برای کارکنان راه‌آهن مشکل است.

سرپرست راه‌آهن شمال گفت: با توجه به تحریم‌های ظالمانه علیه ایران نیروی کشش را در این حوزه با مشکل مواجه کرده است، گفت: با این حال واگن پارس اراک و فولاد ذوب آهن در حال تولید سوزن، دیزل و واگن هستند؛ این مهم باعث خودکفایی می‌شود.

وی به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص ترانزیت اشاره کرد و ادامه داد: تمام تلاشمان این بوده که با وجود بندر امیرآباد که به شبکه سراسری وصل است بتوانیم بار ترانزیت را حمل کنیم.

معصومی افزود: تمام تلاشمان این بوده که با وجود بندر امیرآباد که به شبکه سراسری وصل است بتوانیم بار ترانزیت را حمل کنیم.

وی بیان کرد: برای نخستین در راه‌آهن شمال توانستیم بار ترانزیت کوره کمسولفور که برای سوخت کشتی‌ها از روسیه به دبی می‌رفت را جذب و با قطار تا بندرعباس حمل کردیم.

معصومی به گردشگر پذیر بودن استان مازندران اشاره کرد و گفت: می‌توان از ظرفیت ریلی برای استفاده گردشگران بهره برد.

وی به شمار جان باختگان جاده‌ای در استان اشاره کرد و افزود: راه‌اهن شمال امسال در دولت سیزدهم نسبت به سال گذشته ۲۴ درصد افزایش بار داشته است .

سرپرست راه‌آهن شمال از کاهش ۷۰ درصدی سوانح راه‌آهن در سال‌جاری خبر داد و افزود: این مهم با تلاش کارکنان و نظارت شبانه روزی این اداره کل صورت گرفته است.

وی به افزایش ۵۰ درصدی شمار مسافران ریلی نسبت به سال گذشته اشاره کرد و ادامه داد: جابجایی مسافران با خطوط ریلی به خوبی در حال انجام است.

معصومی از احداث پایانه واردات و صادرات در ایستگاه تیرتاش مازندران خبر داد و گفت: تحقق این مهم در استان در حال برنامه‌ریزی است و در صورت اجرایی شدن محصولات کشاورزی مازندران با کانتیردار به روسیه حمل می‌شود.

وی حفظ حریم راه‌آهن را از وظایف اصلی این اداره کل عنوان کرد و با اشاره به اینکه خط ریلی از اینچه برون تا گرمسار برقی سازی می‌شود، گفت: متاسفانه برخی‌ها درصدد گرفتن حریم ۱۷ متری راه‌آهن هستند که اگر این اتفاق بیفتند تبعات اجتماعی نامطلوبی را به همراه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *