دسته‌ها
آرشیو حوادث خبری مازندران

خسارات سیل در محور سوادکوه و منطقه پل سفید

سیل در محور سوادکوه و منطقه پل سفید که از عصر سه شنبه ( ۵ تیر ۱۴۰۳) آغاز شده بود باعث جان باختن یک نفر و مفقود شدن ۳ نفر شده است.

۱۷ تیم پشتیبان از شعب معین و ستاد شامل ۷ تیم آنست و ۲ تیم واکنش سریع از استان تهران مشغول امدادرسانی به سیل زدگان هستند.

عکاس(مهدی محبی پور) منبع:خبرگزاری ایرنا

 مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران گفت: بر اساس بررسی‌های انجام شده و اطلاعاتی که همکاران ما در منطقه کسب کردند تعداد مفقودی‌های سیل شب گذشته در محور سوادکوه به پنج نفر افزایش یافته است.

غلامعلی فخاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: تعداد مفقودان سیل دیشب که ابتدا سه نفر اعلام شد با پیگیری‌ها و کسب اطلاعات از نجات‌یافتگان و اهالی منطقه به پنج نفر افزایش یافته است.

وی افزود: امدادگران و گروه‌های نجات هلال احمر همراه با سایر گروه‌های امدادی حاضر در منطقه مشغول عملیات جست‌وجو هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران خاطرنشان کرد: در این سیل ۱۴۴ نفر حادثه دیدند که هفت نفرشان به مرکز درمانی منتقل شدند. ۳۱ نفر نیز که در سیلاب گرفتار شده بودند با اقدام به موقع امدادگران از مرگ حتمی نجات یافتند. ۵۰ نفر از گرفتار شدگان در سیلاب نیز دیشب اسکان موقت داده شدند.

فخاری افزود: بر اثر بارش‌های شدید شب گذشته ۳۰ روستا نیز تحت تاثیر سیلاب و آبگرفتگی قرار گرفتند و تا کنون در ۱۴ واحد مسکونی عملیات پاکسازی و تخلیه آب انجام شده است.

به گزارش ایرنا، حوالی ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه سه‌شنبه پنجم تیر پس از بارندگی‌های شدید در مناطقی از ارتفاعات مازندران از جمله سوادکوه جریان‌های سیلابی ایجاد شد و خساراتی بر جا گذاشت. سیل در محدوده طالع‌رودبار سوادکوه منجر به حرکت کردن انبوهی از واریزه‌های کوهی و سنگ‌ها از ارتفاعات به سمت جاده شد و تعداد زیادی از خودروها زیر این آوردهای سیلابی مدفون شدند.

محور سوادکوه تا روز جمعه مسدود خواهد بود
مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران با اشاره به وقوع سیلاب در سوادکوه که خسارت فراوانی نیز به همراه داشت، گفت که نیروهای امدادی و خدمات رسان هم اکنون در حال بازگشایی جاده سوادکوه و همچنین جمع آوری نخاله و ضایعات ناشی از آورده سیلاب هستند که بازگشایی این محور قطعا تا روز جمعه به طول خواهد انجامید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری مازندران: حسینعلی محمدی شیرکلایی اظهار کرد: هم اکنون ۶۰۰ نیروی انسانی در قالب ۴۴ تیم امدادی و خدمات رسان با به کارگیری ۳۶ دستگاه ماشین آلات سنگین در منطقه حضور دارند و در حال بازگشایی جاده سوادکوه و جمع آوری ضایعات ناشی از آورده سیلاب هستند .

وی خاطرنشان کرد: با تلاش بی وقفه نیروهای امدادی و خدمات رسان و پاکسازی مسیر، پیش بینی می شود تا روز جمعه جاده سوادکوه بازگشایی و در آخرین روز هفته جاری زیر بار ترافیکی برود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران با اشاره به هشدار سطح نارنجی هواشناسی مبنی بر احتمال وقوع سیلاب در دامنه ها و ارتفاعات استان، خاطرنشان کرد: با شکل گیری جریانات همرفتی و بارش رگبار باران در شب و روز گذشته در شهرستان های سوادکوه، چالوس و ساری و آمل و سوادکوه شمالی، شاهد طغیان و افزایش سطح آب رودخانه ها بودیم.

محمدی شیرکلایی اظهار کرد: به دنبال بارش رگباری باران و طغیان رودخانه ها، شاهد حجم آورده زیادی از سیلاب بودیم که باعث مسدود شدن محورهای اصلی و آسیب رساندن به تعدادی از خودردهای عبوری شد.

وی با اشاره به حضور رییس سازمان مدیریت بحران کشور و همچنین استاندار مازندران در نخستین ساعات وقوع سیلاب در سوادکوه، گفت: با هدف تسریع در خدمت رسانی و کمک به سیل زدگان، استاندار مازندران دستور داد در کمترین زمان ممکن نسبت به این مهم اقدام کنند.

2 دیدگاه دربارهٔ «خسارات سیل در محور سوادکوه و منطقه پل سفید»

سیل عجیبی بود و خیلی از راههای روستایی ، خانه ها و دامها رو در مناطق سوادکوه خسارت وارد کرد

لطفا دلیل این سیل را از جهاد کشاورزی بخواهید .
مراتع از شروع فصل بهار در اختیار دامداران قرار می گیرد چه زمانی دام را از مراتع خارج می کنند متاسفانه جهاد کشاورزی تعطیل است هیچ نظارتی در امور دام ندارد و این بلای خانمان سوز (سیل ) را مردم باید تاوان بدهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *