دسته‌ها
آرشیو خبری ساری مازندران

بازدید سرزده استاندار مازندران از میدان تره بار ساری

 استاندار مازندران در ادامه بازدیدهای میدانی خود از دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان، به صورت سرزده از میدان میوه و تره بار مرکز این استان در ساری بازدید کرد و افزون بر دیدار با غرفه‌داران این پایانه، با آنان به گفت و گو پرداخت.

عکاس(دریافتی) منبع: خزرنما

یوسف نوری استاندار مازندران و هیات همراه در بازدیدهای سرزده خود از دستگاه های اجرایی و خدمات رسان، در محل میدان میوه و تره باری ساری حضور یافت و ضمن دیدار و گفت و گو با غرفه داران، از نزدیک در جریان مسایل و مشکلات آنان و همچنین روند قیمت گذاری بر روی کالا قرار گرفت.

به گزارش ایرنا،غرفه داران میدان میوه و تره باری ساری در جریان بازدید استاندار مازندران از این محل، یکی از بزرگترین مشکلات خود را نحوه تعیین مالیات توسط اداره کل امور مالیاتی استان بیان کردند و با ذکر این مطلب که امور مالیاتی با دریافت مالیات های سنگین، مانع بزرگی را در ادامه فعالیت آنان ایجاد کرده است، از مقام عالی دولت در استان خواستند به این قضیه ورود پیدا کند و ضمن برررسی موضوع، این معضل را تا حد امکان رفع کند.

استاندار مازندران نیز در ادامه این بازدید سرزده از میدان میوه و تره بار ساری در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به راه اندازی میدان جدید میوه تره بار مرکز استان در دهه فجر سال ۱۴۰۱، گفت که میدان میوه و تره باری ساری در فضایی با وسعت زیاد احداث شده و همین امر نیز باعث شده است تا دیگر شاهد ازدحام جمعیت و تراکم ترافیک در شهر ساری نباشیم.

یوسف نوری اظهار کرد: در این بازدید غرفه داران میدان میوه و تره بار ساری که بیشتر آنان نیز امانت‌دار محسوب می شوند، از تعیین مالیات سنگین توسط اداره کل امور مالیاتی استان گلایه داشتند و خواستار رسیدگی این موضوع شدند.

مقام عالی دولت در مازندران خاطرنشان کرد: باید با برگزاری جلساتی با حضور اتحادیه میوه و تره بار، جهاد کشاورزی، تعزیرات، صنعت و معدن و تجارت، امور مالیاتی و تامین اجتماعی استان، ابعاد مختلف این مشکل مطرح و بررسی شود تا بتوانیم به یک راهکار اصولی دست یابیم.

نوری تصریح کرد: به نظر می رسد با رفع مشکل مالیاتی غرفه داران، بازار استان شفاف و هزینه ها نیز منطقی خواهد شد تا میوه و تره بار با قیمت منطقی تری به دست مصرف کنندگان برسد.

وی گفت: با همکاری دستگاه های اجرایی باید زمینه های تسهیل در خدمت رسانی به مردم در سال جهش تولید با مشارکت مردم فراهم شود و با رفع موانع تولید، به توسعه پایدار در بخش های مختلف دست یابیم.

به گزارش ایرنا، عملیات اجرایی احداث میدان میوه و تره بار ساری از ۱۵ سال پیش در ۲۱ هکتار زمین در کیلومتر پنج جاده ساری به قائمشهر آغاز شد که نسبت به میدان فعلی حدود ۱۹ هکتار مساحت بیشتری دارد. میدان جدید میوه و تره بار ساری ۱۵۵ غرفه دارد که نسبت به میدان قدیم تعداد غرفه ها ۳۰ درصد افزایش یافته است.

از سال ۸۶ که عملیات اجرایی احداث میدان میوه و تره بار ساری آغاز شد مسوولان وقت در ارتباط با افتتاح این طرح وعده های مختلفی دادند که هیچکدام از آنها محقق نشده بود اما با همت دولت مردمی سیزدهم و پیگیری های مستمر فرماندار ساری این طرح بزرگ اقتصادی در دهه فجر سال ۱۴۰۱ در مرکز مازندران افتتاح و به طور رسمی مورد بهره برداری قرار گرفت.

پس از گذشت ۱۵ سال میدان میوه و تره‌بار ساری که به علت تعلل پیمانکاران وقت، نیمه کاره به حال خود رها شده بود، اکنون با همت دولت سیزدهم و با اقدام جهادی دولتمردان افتتاح و بهره برداری شد تا کام مردم مازندران و بویژه مردم شهر ساری در دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی شیرین شود.

میدان بار جدید ساری با ۲۰ هکتار مساحت ۱۵۵ غرفه دارد و تاکنون چهار پیمانکار در این طرح فعال بودند که ۲ نفر فوت کردند و سومین پیمانکار نیز کار را ناتمام رها کرد و پیمانکار جدید وعده داده بود تا بازار میوه و تره بار ساری تا دهه فجر تکمیل و آماده بهره برداری شود که محقق شد.
پیمانکار نخست این طرح با ۱۲ میلیارد تومان اعتبار تعهد کرده بود که ۱۸ ماهه این طرح را تحویل بدهد که محقق نشد و دومین پیمانکار نیز ابتدا با ۲۲ میلیارد تومان که بعدا به ۴۹ میلیارد تومان افزایش یافته بود، تعهد کرد که تا سال ۹۳ این طرح را تکمیل کند که این نیز به علت تعلل برکنار شد و پیمانکار جدید نیز با ۵۵ میلیارد تومان اعتبار تعهد کرد که این طرح را ۱۴ ماهه تحویل بدهد که در نهایت با ۲ ماه تاخیر، این طر بزرگ اقتصادی در مرکز مازندران در جشن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تکمیل شد. احداث پمپ بنزین، شرکت حمل و نقل باربری و پایانه صادراتی از دیگر طرح های توسعه ای میدان بار جدید میوه و تره بار ساری است.

14 دیدگاه دربارهٔ «بازدید سرزده استاندار مازندران از میدان تره بار ساری»

خوب شد که خدا رحمت کنه دکتر رحمتی استاندار آذربایجان به استانداران یاد داد که تو دفتر خود نشینند و تو بیرون به درد و دل و مشکلات مردم گوش کنند خوب می‌گفت که با کت شلوار نمی‌شه کار کرد……….

سلام، کاش یه فکری هم به حال دوربرگردان سر روستای صاحب الزمان واقع در ۲ کیلومتری میدان امام یاری هم بسه، دوربرگردان قشنگ ۱۰ متر بعد از محل ختم میشه، بعدش باید دنده عقب بیای وارد محل بشی، حماسه آفریدن تو طراحی و راهسازی

با سلام. لطفا درباره آزادراه راه ساری ( سورک ) به قائمشهر ( سواد کوه ) نیز گزارشی تهیه نمایید تا از روند پیشرفت و ساخت این جاده بین المللی و استراتژیک ، با خبر شویم. با تشکر

واقعا جای تعجب داره . چند نفر استاندار در این مدت 18 سال چشم انتظاری در تحویل مسکن مهر ، تشریف اوردند و بعد هم رفتند . اما هیچکدام از این اقایان مسول ، حتی یک دفعه هم پا به مسکن مهر میارکلا ساری . نگذاشتند . برای همین نمیدونم با خبرند و یا اطلاع ندارند . که ما مسکن مهریها چه زجرهای کشیدیم و در حال کشیدنیم . جناب استاندار لطفا خواهشا به مسکن مهر میارکلا تشریف بیارید . و از نزدیک ملاحظه بفرماید . مسولین استان . مثل مدیر کل مسکن و شهرسازی و اداره تعاون نسبت بما مردم چقدر بی تفاوتند . ضمنا زندگیمون و توسط بعضی از مدیر عامل های تعاونی به فنا رفت

سرزده با خبرنگار!!
اینا خوب راهشو بلدن پله های ترقی!
تنها کاری که نمیکنن رسیدگی به امور مردم و کشور هست

راست میگه فقط و فقط دولت سیزدهم چ،تو این چهل دوسال همه دولت‌ها خوردن خوابیدن فقط دولت سیزدهم کارکرده فقط معلوم نیست چجوری دلار رو ۲۳ تومن تحویل گرفته فعلا ۶۰ تومنه.واقعا مرز های اغراق رو جابجا کردین.صبح که میرن سرکار فیلم و عکس تهیه میکنن بعنوان تحول خدمتگزاری تبلیغ میکنن.بابا بیخیال تورو خدا.

سلام العلیکم جمیعا
اگه بازدید این بزرگوار سرزده بود انقدر خدم و حشم دورش نبودن
این بازدیدا هیچ تاثیری رو مشکلات مردم نداره
ورحمت الله و برکاتو

باسلام،از آقای استاندار تقاضا آرمیتا نسبت به وضعیت بهداشتی درمسیر جاده بابل به بابلسر از نظر سطل زباله حتما چاره اندیشی کنند مردم از نظر دفع زباله شدیدا در مضیقه هستند باتشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *