دسته‌ها
آرشیو گردشگری گیلان

بازار روز گیلان

بازار روز گیلان که به عنوان بازار محلی یا بازار هفتگی گیلان هم شناخته می‌شود، از بازار‌های پرطرفدار در بین خود گیلانی‌ها و مهمانان سفر به شمال است.

عکاس(الهه فلاح بلند طبع) منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

در این بازار روز انواع میوه‌های محلی و سبزیجات تازه، محصولات محلی مثل زیتون، پنیر، گردو، ماهی تازه، مرغ‌های محلی و انواع پرندگان برای فروش عرضه می‌شود.

میوه‌ها و سبزی‌هایی که در این بازار‌ها به فروش می‌رسند، تازه و ارگانیک و محصول کشاورزان گیلانی هستند، در واقع کشاورزان و اهالی این مناطق، محصولات باغ و صیفی جات، صید و صنایع دستی و.. را برای فروش در این بازار‌های هفتگی بساط می‌کنند

2 دیدگاه دربارهٔ «بازار روز گیلان»

درود فراوان
علیرضا میرشفایی از کرج اصالتا املشی
سه شنبه بازار املش هم یکی از قدیمی ترین بازار های استان گیلان هستش.

من اهل تهران هستم . در تهران بازار روز معنی دیگری دارد . میوه ، تره بار، خشکبار و گوشت و مرغ در بازار روز نسبت به معازه ها و سوپرها ارزانتر است در حالی که در گیلان همه چیز ور بازار روز گرانتر از هر جای دیگری است . قیمت ها در بازار روز گیلان با قیمت سوپری های تهران برابری می کند . برای همین بیشتر مردم شهرستانها به سمت تهران هجوم می آورند . در شهرستانها بیشتر امکانات و اختیارات در دست یکی دو خانواده است و بقیه بدای گذران زندگی مجبور به تمکین این افراد هستند . علی الخصوص ایام تعطبل که مسافران به سمت استان گیلان می روند که دیگر واویلا است در عرص چند ساعت قیمتها ده بیست برابر می شود ، که در این ایام اهالی اصلا خریدی انجام نمی دهند و در واقع پوست مسافران کمده می شود .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *