دسته‌ها
آرشیو خبری مازندران

افتتاح فاز نخست طرح رودکناری شهر نکا و شرکت دانا دان نفیس

“یوسف نوری” استاندار مازندران در سفر به شهرستان نکا، با همراهی “غلامرضا شریعتی” نماینده مردم شرق مازندران، طرح خوراک ماهی نفیس و فاز نخست طرح رودکناری نکا را افتتاح و از کارخانه سیمان نکا، پست برق ۶۳ کیلوولت، و شرکت فولادماشین بازدید کرد.

عکاس (سعید منصوری) منبع: پایگاه خبری آوای خزر

یوسف نوری در سفر یک‌روزه خود به شهرستان نکا، در دیدار به امام‌جمعه مشکلات شهرستانی را بررسی کرد و در ادامه طرح رودکناری شهر نکا را افتتاح کرد.

وی همچنین با حضور در شهرک صنعتی نکا از واحدهای تولیدی بازدید و در جریان برخی از مشکلات واحدها قرار گرفت.

* برق، گاز و معدن‌مشکل اساسی سیمان مازندران

استاندار مازندران با حضور در شرکت سیمان نکا یاد شهیدان شرکت سیمان و ۴ شهید این شرکت را گرامی است و گفت: بودن و حضور ما به‌واسطه خون شهداست.

یوسف نوری گفت: سیمان نکا روزانه تولید ۷ هزار و ۳۰۰ تن کلینکر و ۸ هزار تن سیمان را داراست و یکی از کارخانه‌های موفق در کاهش آلاینده‌های زیست‌محیطی است که از استانداردهای لازم برخوردار است.وی افزود: با تدابیر اندیشیده شده آلاینده سیمان نکا پایین‌تر از حد است و سلامت مناسب وجود دارد.

استاندار مازندران یادآور شد: مشکلات برق و گاز و معدن از مشکلات عمده سیمان نکاست و باید جلسه‌ای برای معدن پایدار انجام شود و به دلیل اینکه در انتهای آخر چرخه گاز قرار داریم و شرکت مر مصرف است باید بررسی و رفع مشکل شود.وی افزود: تولید سیمان برای نیاز داخل و خارج مناسب است و بخش اعظم تولیدات و ۸۰ درصد در داخل مصرف می‌شود که امیدواریم بانک ملی که اهتمام دارد، توجه بیشتری به سیمان نکا داشته باشد تا شاهد موفقیت بیشتر این کارخانه باشیم.

* ایجاد هنرستان در جوار صنعت انتقال تجارب زمستانه مناسب

نوری همچنین در بازدید از شرکت فولاد ماشین نکا اظهار کرد: این واحد تولیدی، شرکت دانش‌بنیان است و تولید سازه‌های پیش‌ساخته برای ساختمان‌های اداری و تولیدی و شخصی است که در مراحل پایانی دانش فنی است.

استاندار مازندران افزود: برای استفاده بهینه از مصالح و سرعت و ایمنی، زمینه‌های استفاده از این محصول فراهم شود.وی گفت: هنرستانی در جوار این صنعت در شرکت فولاد ماشین نکا ایجاد شد که جای قدردانی دارد و باتوجه‌به سرانه دانش‌آموزان هنرستانی و نیاز صنعت، اقدام خوبی است و هنرستان‌های جوار صنعت باید شروع شود تا تجارب زیسته مناسبی اتفاق افتد.به گفته استاندار مازندران، در حوزه کشاورزی احیایی و عمودکشت و کشاورزی زنجیره‌ای هم انجام شد که کار خوبی است و امیدواریم دوستان نظام کشاورزی کمک کنند تا این کارهای نو بیشتر شده و تولید بهینه انجام شود.

*بانک‌ها کمک کار سرمایه گذاران در تولیدنوری

در ادامه بازدید خود از شهرک صنعتی نکا، شرکت دان نفیس نکا این شرکت را دارای طرحی برای خوراک آبزیان دانست و گفت: سرمایه‌گذار باانگیزه ای دارد که دانش‌بنیان است و در جهش تولید تأثیر دارد و فرآوری خوراک باتوجه‌به نیاز، ضریب تولید خوبی دارد.

وی افزود: ما نیازمند چنین محصولی در منطقه بودیم که زمینه صادرات هم دارد و نیازمند تسهیلات است که اگر چه بانک ملت بخشی از تسهیلات را پرداخت کرد، امیدواریم در ادامه راه هم مابقی سرمایه در گردش را برای ادامه کار در اختیار سرمایه‌گذار قرار دهد تا شاهد توسعه بیشتر در این بخش باشیم.

استاندار مازندران گفت: شهرک صنعتی نکا دارای ظرفیت بسیار خوبی است و پست برق شهرک در ۱۴۰۱ تفاهم‌نامه منعقد و عملیات از ابتدای امسال اجرایی شد و پیشرفت خوبی داشت.

وی افزود: بعد از تغییر قیمت برق بر اساس بودجه ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ باید اختلافات تغییر قیمت را انجام و تفاوت توسط توانیر پرداخت شود که این اختلاف باید حل شود و اختلاف نباید مانع انجام کار شود و باید خط اتصال را شروع کنند و پرورش موزون پیش برود.

* تامین برق نیاز مهم شهرک صنعتی نکا

استاندار مازندران یادآور شد: برق نیاز شهرک است و باید دراسرع‌وقت به این مهم رسیدگی و چاره‌اندیشی شود، چرا که نبود برق موجب مهاجرت تولیدکنندگان خواهد شد.نوری گفت: تولیدکنندگان برق خود را از انرژی خورشیدی تأمین کنند که در استان جواب داده است که باید حل شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *