دسته‌ها
آرشیو خبری ساری فرهنگی مازندران

 استقبال از والدین “علی احمدی” شهید گمنام شناسایی شده در ساری

مردم شهیدپرور دیار علویان امروز از کاروان حامل پدر و مادر شهید «علی احمدی» یکی از سه شهید گمنام مدفون شده در فریم‌شهر در جوار یادمان شهدای گمنام مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران استقبال کردند.

عکاس(ارسالی) منبع:خبرگزاری دفاع مقدس

نخستین دیدار پدر و مادر شهید احمدی بعد از گذشت بیش از ۴۰ سال فراق است، شهیدی که در نظر ما گمنام بود؛ او یکی از سه شهید گمنام تدفین شده در شهر فریم ساری است که به‌وسیله آزمایش DNA احراز هویت شد.

به گزارش فارس ، مراسم استقبال از خانواده شهید «علی احمدی» شهید تازه شناسایی شده در یادمان هشت شهید گمنام دودانگه برگزار می‌شود.

این مراسم با حضور مسؤولان، فرماندهان و سرداران و خانواده‌های معظم شهدا خواهد بود.اولین دیدار پدر و مادر شهید احمدی بعد از بیش از ۴۰ سال دلتنگی امروز است، شهیدی که گمنام بود؛ یکی از سه شهید گمنام تدفین شده در شهر فریم که به‌وسیله آزمایش DNA احراز هویت شد.

فاضل شیرزاد فرمانده بسیج ناحیه دودانگه ساری در این زمینه اظهار کرد: مراسم تشییع و تدفین شهید علی احمدی و دو شهید گمنام در شهر فریم دودانگه اسفندماه سال ۱۳۹۶ به مناسبت فاطمیه برگزار شده بود که با توجه به احراز هویت و با حضور خانواده شهید امروز آئین رونمایی از سنگ مزار شهید علی احمدی برگزار می‌شود.

وی گفت: امشب هم مراسم شبی با قرآن در منطقه دودانگه ساری برگزار می‌شود.

فرمانده بسیج دودانگه ساری بیان کرد: بیست و نهمین یادواره سرداران، ۱۵۳ شهید و ۲ شهید گمنام بخش دودانگه ساری پنج‌شنبه ۲۹ شهریورماه در گلزار شهدای امامزاده باقر(ع) به میزبانی روستاهای شلدره و کهنه‌ده دودانگه برگزار می‌شود.

شهید «علی احمدی» پس از ۴۰ سال چشم‌انتظاری از طریق آزمایش DNA شناسایی شد.

این شهید اهل ستان فارس است که در سال ۱۳۶۱ در عملیات بیت‌المقدس به شهادت رسید.پیکر مطهر این شهید یکم اسفند ۱۳۹۶ همزمان با ایام فاطمیه در مازندران تشییع و به همراه دو شهید گمنام در روستای محمدآباد دودانگه ساری خاک‌سپاری شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *