دسته‌ها
آرشیو خبری مازندران

 اختتامیه پنجمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر مازندران در محمودآباد

مراسم گرامی‌داشت شهدای رسانه استان مازندران و اختتامیه پنجمین دوره جشنواره رسانه‌ای ابوذر و همچنین نخستین رویداد رسانه‌ای جام امید امروز در سالن همایش اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی محمودآباد برگزار شد.

عکاس(خلیل دردانه) منبع: خزرنما

آیین اختتامیه پنجمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر و نخستین جشنواره ملی رسانه ای جام امید، ۱۴ مهرماه در سالن مجتمع فرهنگی هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان محمودآباد با حضور مسئولان استانی، شهری و اصخاب رسانه مازندران برگزار شد.

سردار سیاوش مسلمی، فرمانده سپاه کربلای استان مازندران در این آیین با تسلیت شهادت سربازان امام زمان اسماعیلهنیه، سردار نیلفروشان و سید حسن نصرالله گفت: فقدان این عزیزان واقعا سخت است اما شیعه به‌واسطه این خون‌ها زنده است.

وی از ظهور نشانه‌هایی برای سخت‌تر شدن جریان رسانه‌ای انقلاب در مقابله با جریان نفوذ یاد کرد و افزود: رقم خوردن صداهایی از جریان نفوذ در فضای دانشگاهی به‌واسطه حمایت برخی در این مراکز در حال رشد است و باید هشیار بود و مطالبه کرد.

سردار مسلمی بیان کرد: شماری در مقابل جریان با شعار زن زندگی آزادی که در حال استحاله بودند، امروز در حال بازگشت به جامعه و دانشگاه‌ها هستند.

فرمانده سپاه کربلای استان مازندران با بیان اینکه جریان نفوذ در حال گسترش شبکه خود است و آمار شما بسیار سنگین است و به‌عنوان چشم و گوش و زبان جامعه اسلامی باید جلوی این جریان بایستید، خاطرنشان کرد: با روشنگری شما توانستیم مقابل استکبار بایستیم تا انحرافی به وجود نیاید.

وی در پایان اظهار کرد: امید است با ایستادگی شما که جلوی برخی مدیران غیر شایسته‌ای که برای مناصب مهم خیز برداشتند جامعه را از نفوذ نادانان و نامحرمان در امان بداریم.

در این جشنواره با داوری از آثار ارسالی اصحاب رسانه، نفرات برتر در بخش‌های مختلف خبری معرفی و تجلیل شدند.

یادآور می‌شود، در  این آیین از پوستر آغازین ششمین جشنواره رسانه استان مازندران رونمایی شد.

عبدالمهدی حق‌شناس» مسئول بسیج رسانه سپاه کربلا در حاشیه آئین گرامی‌داشت شهدای رسانه استان مازندران و اختتامیه پنجمین دوره جشنواره رسانه‌ای ابوذر و همچنین نخستین رویداد رسانه‌ای جام امید که امروز در سالن همایش اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان محمودآباد برگزار شد، در جمع خبرنگاران از برگزاری اولین جشنواره رسانه‌ای «طنین» ویژه بانوان استان مازندران خبر داد و اظهار داشت: این جشنواره در راستای سومین جشنواره ملی بانوان «حریم رسالت» برگزار خواد شد.

وی محور‌های این رویداد را، روایت زندگی بانوان موفق ایرانی، واقعیت زندگی زن در کشور‌های غربی، روایت پیشرفت زنان در انقلاب اسلامی، نقش زن در تحکیم بنیاد خانواده، چالش جمعیت، سبک زندگی ایرانی اسلامی و حیا و پوشش زن در سلامت جامعه عنوان کرد.

حق شناس قالب‌های جشنواره را عکس، گزارش تحقیقی و تحلیلی، گزارش خبری، مصاحبه، تیتر، کلیپ و گزارش، ویدیویی، موشن گرافی، اینفوگرافی، پادکست و مستند اعلام کرد.

این مسئول اضافه کرد: حجم و تعداد انتشار، تعداد بازدید، تعداد اشتراک گذاری محتوا، میزان بازخورد و عکس العمل مخاطب (پیامد) شاخص‌های ارزیابی آثار خواهد بود.

مسئول بسیج رسانه سپاه کربلا مهلت ارسال آثار را ۲۰ مهر ۱۴۰۳ اعلام کرد و با بیان اینکه بانوان رسانه استان جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت harimeresalat.com مراجعه کنند، خاطرنشان کرد: همچنین پیام رسان ایتا و روبیکا به شماره ۰۹۳۰۴۰۵۵۸۰۵ برای دریافت آثار فعال است.

وی گفت: پوستر این رویداد رسانه‌ای امروز با حضور مسئولان ملی و استانی و همچنین اصحاب رسانه استان رونمایی شد.

برگزیدگان پنجمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر مازندران

هیئت داوران ۷۸۰ اثر ارسالی به پنجمین دوره جشنواره رسانه‌ای ابوذر مازندران را در بخش‌های تیتر، مصاحبه، مقاله و یادداشت، گزارش و چندرسانه‌ای شامل عکس، کلیپ و گزارش ویدئویی، موشن‌گرافی و مستند بررسی و با در نظر گرفتن محورهای موضوعی جشنواره و لحاظ ملاک‌های حرفه‌ای، آثار برتر را در هر بخش معرفی کرد.

◀️بخش تیتر
1️⃣در این بخش هیچ اثری شایسته رتبه اول شناخته نشد
2️⃣سرکار خانم راضیه عباسی
3️⃣جناب آقای سید رضا هاشمی کرویی

✳️شایسته تقدیر: زهرا طاهری پرکوهی

◀️بخش چند رسانه‌‌ای
📸عکس

1️⃣حوا احمدی
2️⃣محمد سلطانی
3️⃣حمیدرضا احمدی اتویی

✳️شاسته تقدیر: سید ولی شجاعی لنگری

🎞کلیپ و گزارش ویدئویی
1️⃣زینب دیوارگر
2️⃣فرشید سگار / احسان فقیهان
3️⃣مهدی حسن‌پور

✳️شایسته تقدیر: اشکان جهان‌آرای / حامد گلی

◀️بخش مستند
1️⃣احسان فقیهان / روح‌الله جوکار / محسن مقدس
2️⃣زینب نجاتی
3️⃣داود محمدی و معصومه قاسمی

◀️بخش مُوشن‌گرافی
1️⃣و2️⃣هیچ اثری شایسته رتبه اول و دوم شناخته نشد
3️⃣حمید قربانی / عارفه تقوی

◀️بخش ویژه فلسطین
📸عکس:
ابراهیم فلاح

🎞کلیپ‌و گزارش ویدئویی:
سیده حکیمه موسوی و امیرعلی بابایی

◀️بخش گزارش
1️⃣رضا شریعتی و سارا ربیعی
2️⃣مهتاب مظفری سوادکوهی / سید رضا هاشمی کرویی
3️⃣کوثر قیصری

✳️شایسته تقدیر: مهدی غلامی

◀️بخش یادداشت و سرمقاله
1️⃣کوروش غفاری چراتی
2️⃣مهتاب مظفری سوادکوهی
3️⃣صمد صالح طبری

◀️بخش مصاحبه
1️⃣بهناز مقدس
2️⃣مهتاب مظفری سوادکوهی
3️⃣زهرا طاهری پرکوهی

✳️شایسته تقدیر: مجتبی قربانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *