دسته‌ها
آرشیو خبری فرهنگی گردشگری مازندران

اجتماع عزاداران حسینی در امامزاده عبدالحق(ع) زیراب

اجتماع بزرگ عزاداران حسینی با حضور پرشور مردم شهرستان سوادکوه و با ندای لبیک یا حسین(ع) در آستان مقدس امامزاده عبدالحق(ع) زیراب برگزار شد.

عکاس(حوا احمدی) منبع: خزرنما

پنجم محرم هرسال صحن امامزاده عبدالحق زیراب و مزار شهدای این آستان مقدس، میزبان اجتماع عاشورائیان است.

امسال نیز این اجتماع بزرگ باعنوان«ملت امام حسین(ع) » نمایشی از ارادت مردم این دیار به خاندان‌ اهل بیت و خاصه سرور و سالار شهیدان کربلا را در قاب سیمای مازندران به تصویر کشید و سیمای مازندران این اجتماع بزرگ را به سراسر جهان مخابره کرد. عشق به حسین ( ع) زمان و مکان و سن و سال نمی‌شناسند.

به گزارش ایسنا،محرم که می‌رسد، دستمان بی اختیار پیراهن و شال مشکی را طلب می‌کند و داغ همیشه تازه‌ی‌ کربلا، در دلمان سرباز می‌کند.

اهالی ایران اسلامی بخصوص دیار علویان، با آداب و رسوم خاصی ارادت خود را به ساحت مقدس این خاندان نشان می‌دهند و هر شهر و دیاری سعی می‌کند با شکوه‌تر از سال قبل، عهد و پیمانی دوباره با خون خدا ببندد.

اجتماع بزرگ سوگواران و عزاداران شهدای کربلا یکی از این رسم‌هاست که در شهرها و مناطق مختلف استان مازندران و برخی استان‌های دیگر تحت عنوان «اجتماع عاشورائیان» با نام‌هایی همچون لبیک یا حسین( ع) وغیره برگزار می‌شود.

شهر زیراب در اوایل دهه ۹۰ اجتماع لبیک یا حسین ( ع) را با حضور هیئت های مذهبی و سینه زنی روستاها و محله‌های مختلف شهرستان سوادکوه بنیانگذاری و میزبانی کرد و این اتفاق بزرگ مذهبی، سرآغازی برای اجتماع عاشورائیان در سالهای بعد در دیگر نقاط استان شد.

پنجم محرم هرسال صحن امامزاده عبدالحق زیراب و مزار شهدای این آستان مقدس، میزبان اجتماع عاشورائیان است. امسال نیز این اجتماع بزرگ باعنوان«ملت امام حسین(ع) » نمایشی از ارادت مردم این دیار به خاندان‌ اهل بیت و خاصه سرور و سالار شهیدان کربلا را در قاب سیمای مازندران به تصویر کشید و سیمای مازندران این اجتماع بزرگ را به سراسر جهان مخابره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *