دسته‌ها
آرشیو حوادث خبری مازندران

آخرین وضعیت روستای رجه سوادکوه ده روز پس از سیل

سیل در محور سوادکوه و منطقه پل سفید که از عصر سه شنبه ( ۵ تیر ۱۴۰۳) آغاز شده بود باعث جان باختن یک نفر و مفقود شدن ۳ نفر شده است. در روستای “رجه” خانه هایی به کلی ویران شدند یا آسیب جدی دیدند، دام های تلف شده، از بین رفتن باغات ، مزارع و راهها و …

عکاس(حوا احمدی) منبع: خزرنما

به گزارش مهر،مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران خسارت سیلاب را ۱۰ میلیارد ریال ذکر کرد و گفت: ۱۳۴ واحد مسکن احداثی و تعمیری دچار خسارت شدند. حسینعلی محمدی شیرکلایی با اشاره به وقوع سیل در محور سوادکوه و منطقه پل سفید که عصر سه شنبه ۵ تیرماه رخ داد، افزود: هم اکنون پاکسازی جاده‌ها و معابر مناطق سیل زده از گل و لای و جمع آوری سنگ‌های جاده ادامه دارد.

وی گفت: در سیل اخیر ۸ واحد مسکونی احداثی، بیش از ۱۲۶ واحد مسکونی تعمیری، ۲۶ واحد تجاری، ۲۷ واحد دامی و ۱۳ واحد طیور خسارت دیدند.

محمدی شیرکلایی، گفت: در حال حاضر برآوردهای اولیه از خسارت ۱۰ میلیارد ریالی به بخش‌های مختلف جاده‌ای، کشاورزی، منازل مسکونی و سایر حکایت دارد، البته برآورد خسارت‌ها به‌طور دقیق در حال انجام است.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران با اشاره به اینکه امدادرسانی در مناطق سیل‌زده استان کماکان تداوم دارد، افزود: ۱۲ روستا در شرایط حاد قرار داشتند که با خدمات رسانی از حالت اضطرار خارج شدند.

زخم سیل بر روستای رجه

بارش های سیل آسای پنجم تیرماه خسارت فراوانی به محور سوادکوه ، راههای روستایی ، اراضی کشاورزی و البته روستاهای منطقه از جمله رجه وارد نمود.

خانه هایی که به کلی ویران شدند یا آسیب جدی دیدند، دام های تلف شده، از بین رفتن باغات ، مزارع و راهها و …… بخشی از این آسیب است.

از لحظه وقوع سیل و مشکلات آن ، مدیران و متولیان شهرستان ، استانی و کشوری و نمایندگان با حضور در منطقه سعی در کمک به روستائیان داشته اند.

سیل جاده‌های روستاهای منطقه را تخریب و شماری از خانه‌ها را زیر گِل و لای مدفون کرده است.

رانش زمین باعث ریزش خانه‌ها شده و نشست گل و لای، زمین‌های کشاورزی ساکنان را بلااستفاده کرده است.

مردم سیل زده رجه از مسئولین و مردم تقاضا دارند که کمک کنند و به یاری هم بتوانند خانه های ویران شده را از نو بسازند و بتوانند ضررهای دامی و کشاورزی حاصله را جبران کنند.

این گزارش تصویری متعلق روستای رجه، که از روستاهای شهر پل سفید ، شهرستان سوادکوه می باشد.

2 دیدگاه دربارهٔ «آخرین وضعیت روستای رجه سوادکوه ده روز پس از سیل»

این بی سواد کی بود که کلا یه میلیارد خسارت تخمین زد
تو میگی یه میلیارد با صد میلیارد بگیر درست کن
آخه آدم حسابی شما چهارتا آهن سره هم میکنین بنر میزنین که یه میلیارد هزینه شد
آخه چرا تا کی دروغ
مگه از جیب تو میخواد بره بی سواد

در عکس ها کاملا واضحه سیل مذکور نتیجه نابودی درختها و جنگل و مرتع و ساخت و ساز بی رویه و بی ضابطه و مسئولین ناکارآمده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *