دسته‌ها
آرشیو خبری ساری فرهنگی مازندران

آخرین اجراهای سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر مازندران در ساری

در آخرین روز از اجراهای جشنواره سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر استان مازندران از شهرستان نور، یک اثر خیابانی با نام «مغزهای کادو پیچ شده» کاری از مهدی نصراله زاده در مجتمع فرهنگی هنری و یک اثر صحنه‌ای با نام «اودنگ» به کارگردانی سارا یزدانی از بهشهر است در سالن بلکس باکس به روی صحنه رفت.

عکاس(زینب ذبیحی) منبع: خزرنما

به گزارش روابط عمومی اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، سومین و آخرین روز از اجراهای سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر استان به سه نمایش با نام‌های «قفس جایی برای رام کردنت» به کارگردانی مسعود تیر از نوشهر، «مغزهای کادوپیچ شده» به کارگردانی مهدی نصراله زاده از نور و سرانجام کار صحنه‌ای از سارا یزدانی به نام «اودنگ» از هنرمندان بهشهری، اختصاص داشت.

پس از پایان یافتن اجراها، مطابق روزهای گذشته نشست نقد و بررسی در سالن سلمان هراتی با حضور هنرمندان، بازیگران و علاقه‌مندان تئاتر برگزار شد.

کارگردانان نیز به ترتیب اجراها به روی سن دعوت شدند و خود را در معرض نقد حضار قرار دادند. 

اثر صحنه‌ای «قفس جایی برای رام‌کردنت» که در سالن بلک‌باکس به مدت 40 دقیقه اجرا شد، اقتباسی بود از نمایش «هملت» اما آنچه در نمایش بدان پرداخته شد؛ برخلاف هملت، و از دید «اوفلیا» بوده است. 

در نمایش خیابانی «مغزهای کادوپیچ شده» که حدود20 دقیقه اجرا شد، مخاطبان با آدم‌های «کلّه کاهی» مواجه شدند که نماد پوچ و تهی بودن اندیشه یا مغز آنها بوده است.

این اثر نگاهی مستندگونه به موضوع جنگل‌خواری و ردّ پای برخی مسئولان داشت و قطع درختان و نابودی اکوسیستم را براساس یک رویداد واقعی نشان داد.

در اثر صحنه‌ای «اودنگ» که به مدت 60 دقیقه در سالن بلک‌باکس به اجرا درآمد، با یک نمایش معماگونه و پر از سئوال که در نشست نقد و بررسی از سئوالات حضار مشخص بود؛ به تبعات جنگ پرداخته شده بود.

مخاطب با پدر پیری همداستان می‌شود که آسیابان است، همسرش را از دست داده، تنها پسرش به جنگ رفته و هنوز پیکرش نیامده است، با همسرش در رویاهایش سخن می‌گوید، آسیاب از کار افتاده و راهی برای آرد کردن گندم جز با «اودنگ» نیست و سرانجام پسرش به خوابش می‌آید و خیلی زود پیکرش که نه، تکه‌های استخوانش بازمی‌گردد.

پرونده اجراهای سی‌و‌پنجمین جشنواره تئاتر مازندران با نمایش اودنگ به پایان رسید. عصر امروز با برگزاری مراسم اختتامیه در سالن سلمان هراتی اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، از صاحبان آثار برتر که با داوری آقایان هوشنگ توکلی، علی ایزدی و غلامرضا یاری در جشنواره انتخاب شده‌اند، قدردانی می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *