دسته‌ها
آرشیو خبری ساری فرهنگی مازندران

یادواره شهید مدافع حرم “سعید کمالی” در امامزاده عباس(ع) ساری

یادواره شهید مدافع حرم “سعید کمالی” باحضور آیت الله محمدباقر محمدی لائینی عضو مجلس خبرگان رهبری در امامزاده عباس(ع) ساری برگزار شد.

عکاس(دریافتی) منبع: خزرنما

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه روحیه و عشق به عاشورا و کربلا در وجود فرزندان شما زنده شده و زنده بوده و این برای دشمنان کشنده و شکننده است گفت: دشمنان ما می‌گویند ما با کربلای آه و ناله مخالفت نداریم اما اگر این کربلا از روی معرفت باشد و به کربلاآفرینی بخواهد بی‌انجامد با این مخالفیم.

به گزارش معاونت ارتباطات و رسانه دفتر نماینده ولی فقیه در مازندران، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در یادواره شهید مدافع حرم سعید کمالی از شهدای خانطومان، ضمن تبریک دهه کرامت و دو میلاد امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س)، اظهار کرد: در ایام سالروز حماسه کربلای خانطومان قرار داریم، رزمندگان و شهیدان زیادی از این خطه و استان تقدیم حرم مطهر حضرت زینب کبری (س) و حضرت رقیه (س) شدند.

وی افزود: ما هزار و چهارصد سال برای کربلا گریه کردیم، بر مظلومیت شهیدان کربلا به راستی اشک ریختیم، کربلا آه و ناله‌ای خیلی مهم است اما مهم‌تر از آن کربلاآفرینی است اگر در جای خود حماسه‌ای همچون حماسه کربلا بیافرینیم مهم‌تر است.

آیت الله محمدی لائینی خاطرنشان کرد: اما اگر آنجا دچار ترس و ضعف شویم بی‌فایده است و از گریه‌ها برای کربلا درس لازم را نگرفتیم که باید به موقع چه‌کار کنیم، شما ملت بزرگ ایران و خانواد‌ه‌های شما و شهدا به حق نشان دادند که کربلاآفرین هستند، چقدر ما در هشت سال دفاع مقدس حماسه‌هایی کربلاگونه آفریدیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: در دفاع حرم و حوزه مقاومت کربلاها آفریدیم که به برکت هوشیاری، احساسات پاک، همت والا و دستگیری و پندپذیری از ماجرای کربلای امام حسین (ع) صورت گرفته، یکی از کربلاهای شما و فرزندان شما کربلای خانطومان است، تعداد خیلی ملاک نیست کیفیت مهم است.

عضو خبرگان رهبری یادآور شد: رزمندگان عزیزمان در جریان دفاع از خانطومان درصدد بودند تا حلب سقوط نکند و خط دفاعی خانطومان از دست مقاومت در نرود، آن روحیه و عشق نشانه این است که حقیقت عاشورا و کربلا در وجود فرزندان شما زنده شده و زنده بوده و این برای دشمنان کشنده و شکننده است.

امام جمعه ساری افزود: دشمنان ما می‌گویند ما با کربلای آه و ناله مخالفت نداریم اما اگر این کربلا از روی معرفت باشد و به کربلاآفرینی بخواهد بی‌انجامد با این مخالفیم.

امام جمعه ساری تاکید کرد: رزمندگان ما دشمن را برای رسیدن به آرزویش یعنی رسیدن به حلب ناکام گذاشتند، اما به این شهادت‌ها منتهی شده، نمیدانم چه زیبایی‌ای را در این حادثه دیدند و پایش ایستادند، خوش‌به‌حالشان و جایگاهشان رفیع، می‌خواهند ببینند که ما از حریم، آرمان و خون شهدا دفاع می‌کنیم یا نه.

وی گفت: خوشبختانه الان هفت ماه است که در جریان غزه چه موجی ایجاد شده، نیروهای مقاومت در منطقه چه می‌کنند، در جریان خانطومان بچه‌های فاطمیون در کنار بچه‌های شما بودند.

یک پاسخ به «یادواره شهید مدافع حرم “سعید کمالی” در امامزاده عباس(ع) ساری»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *