دسته‌ها
آرشیو خبری مازندران

مراسم گرامیداشت چهل ویکمین سالروز حماسه ۶ بهمن آمل در ساری

گرامیداشت چهل ویکمین سالروز حماسه اسلامی ۶ بهمن شهرستان آمل با حضور نماینده ولی فقیه، معاون هماهنگی سازمان بسیج کشور و استاندار مازندران در ساری برگزار شد.

عکاس(خلیل دردانه) منبع: خزرنما

سردار سرتیپ پاسدار حسین معروفی در آیین گرامیداشت حماسه ۶ بهمن آمل که در سالن الغدیر سپاه کربلای مازندران در ساری برگزار شد، با اشاره به اقدام اخیر پارلمان اروپا علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: در سال ۱۳۹۸ نیز رئیس جمهور وقت آمریکا سپاه را تحریم و پس از آن سردار دل ها را ترور و شهید کرد، اما پس از آن تولیدات و قدرت دفاع جمهوری اسلامی ایران که حاصل تلاش بسیجیان و نیروهای وفادار به انقلاب است افزایش یافت و به روز شد.

به گزارش ایرنا،وی اظهارداشت: سپاه تکیه گاهی مطئمن برای مردم است و در سایه پشتیبانی ملت روز به روز قدرتمندتر از گذشته است

معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفان، انقلاب ایران را انقلابی عاشورایی و سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را نیز نماد و الگویی تمام عیار برای امت اسلامی و بویژه نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توصیف کرد و ادامه داد: سپاه پاسداران بعنوان جان برکفان امت اسلامی و رهبری همچنان همانند گذشته پای ارزش های انقلاب تا پای جان ایستاده اند و به دشمنان اجازه کوچک‌ترین عرض اندامی را نخواهند داد.

این مقام مسوول، شهید سلیمانی را مظهر وفاداری به ولایت و رهبری دانست و خاطرنشان کرد: سردار دل ها ذوب در ولایت بود و در نهایت نیز در راه دفاع از حریم ولایت و انقلاب از جان شیرین خود گذشت و به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفان با اشاره به اینکه شهید سلیمانی به طور کامل سیاسی بود اما هیچ گاه سیاست باز نبود، گفت: شهید سلیمانی اعتقاد دلشت اگر کسی ذره ای به نظام وصل است باید با ریسمان آن را نگه داشت و این یعنی تولید قدرت نرم و حاج قاسم نماد عزت، غیرت، سرافرازی، شهادت و بزرگی امت اسلامی است.

سردار سرتیپ پاسدار معروفی با بیان این‌که، حاج قاسم با ایستادگی در برابر گروه های تکفیری داعش از نوامیس امت اسلامی دفاع کرد و اجازه نداد که به مرزهای کشور نزدیک شوند، افزود: بصیرت شهید سلیمانی مانند بصیرت حضرت عباس(ع) بود و وفاداری، ادب و معرفت نسبت به امام جامعه و ولایت پذیری نیز از همین بصیرت حاج قاسم نشات می گرفت.

وی بر لزوم ترسیم و تبیین ابعاد، شخصیت وجودی و اندیشه زیبای شهید سلیمانی در جامعه تاکید کرد و گفت: دشمنان بدانند بعد از شهادت حاج قاسم، شهید سلیمانی‌ها تولید و منتشر می‌شوند و اندیشه و مکتب شهید سلیمانی حاج قاسم ساز است.

معاون بسیج مستضعفان: سپاه پاسداران جان فدای ملت ایران است

هوشمندی و بصیرت مردم رمز ماندگاری انقلاب

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به حماسه ۶ بهمن سال ۱۳۶۰ آمل، افزود: مردم مازندران در طول تاریخ روشن ایران اسلامی وفاداری خود را به نظام و انقلاب بارها ثابت کرده اند و حماسه ۶ بهمن سال ۱۳۶۰ مردم آمل نیز هویت ملی محسوب می شود.

سردار سرتیپ پاسدار معروفی با اشاره به نقش لشگر ویژه ۲۵ کربلای مازندران در دوران دفاع مقدس و شهدای حرم در پاسداری از انقلاب اسلامی گفت: حادثه ۶ بهمن که جزوی از هویت ملی ما است باید در قالب کتاب و فیلم به مستند تبدیل شود و ما نیز آماه هرگونه کمک در این بخش هستیم.

معاون سازمان بسیج مستضعفان با بیان اینکه حماسه ۶ بهمن آمل به انقلاب ما هویت داد و شهدای ما برای بقای دین خدا، کرامت انسانی، حفظ ناموس و تمامیت ارضی از جان شیرین خود گذشتتد، ادامه داد: حادثه ۶ بهمن سال ۱۳۶۰ مردم آمل در واقع پاسخ به یاوه گویانی است که در برابر ملت ایران و دین خدا ایستادند.

سردار سرتیپ پاسدار معروفی با اشاره به توطئه های مختلف دشمنان در ضربه زدن به انقلاب، گفت که مردم ایران با هوشمندی، ایثار و بصیرت کامل با ایستادگی در برابر دشمنان نشان داداند که تا پای چان از ارزش های اسلامی دفاع می کنند.
وی گفت: هوشمندی و بصیرت سیاسی مردم در عرصه های مختلف انقلاب اسلامی، علاوه بر خنثی سازی و شکست توطئه های شوم دشمنان و بدخواهان انقلاب، باعث ماندگاری این نظام الهی شد و دشمنان بدانند و باور کنند که به هیچ عنوان نمی توانند در اراده مردم ایران و پایبندی آنان به ارزش های نظام خللی ایجاد کنند.

به گزارش ایرنا، ششم بهمن یکی از مهم ترین مقاطع تاریخ انقلاب اسلامی است. در سحرگاه ششم بهمن ماه سال ۱۳۶۰ عده ای منافق و مائوئیست کوردل از سمت جنگل در قسمت جنوب آمل قصد تصرف این شهر را داشتند که مردم آمل در کمتر از ۴۸ ساعت با مقاومت خود به این غائله پایان دادند. در آن واقعه ۴۱ نفر شهید و صدها نفر زخمی شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *