دسته‌ها
آرشیو خبری مازندران

چهارمین همایش فرصت های سرمایه گذاری مازندران در بابل

چهارمین همایش فرصت های سرمایه گذاری مازندران با محوریت شهرستان های بابل، بابلسر و فریدونکنار با حضور حسینی پور، استاندار مازندران، حجت الاسلام روحانی، امام جمعه بابل، عبدالرضا مصری، نائب رئیس مجلس، کریمی و سعادتی، نمایندگان مردم بابل و باقرزاده، نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس، خیریانپور، معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استاندار، پورزرندی، مشاور اقتصادی استاندار مازندران، عزیززاده گرجی، قلی پور باقری و ابراهیم نژاد گرجی، فرمانداران شهرستان های بابل، بابلسر و فریدونکنار، نمایندگان بخش خصوصی و صاحبان واحدی صنعتی تولیدی در بابل برگزار شد. ‎

عکاس(ارسالی) منبع: درگاه اطلاعرسانی استانداری مازندران

استاندار مازندران گفت: مدیران استانی و شهرستانی بی توجه به سرمایه گذاران در صورت اثبات کوتاهی آنان در اعطای مجوز در کمترین زمان ممکن برکنار می شوند.

به گزارش ایرنا، سید محمود حسینی‌پور در همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری مازندران در بابل افزود: حمایت از سرمایه گذاران را وظیفه خود می دانیم و بنده به عنوان‌ استاندار مازندران دست فعالان اقتصادی که در استان می خواهند سرمایه گذاری کنند را می بوسم.

وی ادامه داد: وظیفه دولت هموار کردن مسیر سرمایه گذاری و اجرای طرح های اقتصادی توسط بخش خصوصی است اما متاسفانه برخی تفکرات جزیره ای در سال های گذشته باعث می شد که مازندران نتواند سرمایه گذار جذب کند.

استاندار مازندران گفت: برچیده شدن امضاهای طلایی و مقابله با فساد در دستگاه های اداری را با فعال کردن تیم های اطلاعاتی و بازرسی در استان آغاز کردیم و اجازه نخواهیم داد که برخی افراد در ادارات در مقابل سرمایه گذاران باشند.

حسینی پور تصریح کرد: در کنار آن پنجره واحد سرمایه گذاری را در مازندران ایجاد کردیم تا فعال اقتصادی بدون آنکه به اداره ای مراجعه کند با بارگذاری مدارک خود در کمتر از یک ماه مجوز را دریافت و کار خود را شروع کند.

اصلاح فرایند اداری برنامه جدی دولت در حمایت از سرمایه‌گذاران

وی ادامه داد: اصلاح فرایند اداری و برچیدن کاغذبازی های اداری از برنامه های جدی دولت در حمایت از سرمایه گذاران است و مسوولان برای تحقق این امر در تلاش هستند.

رییس شورای اداری استان مازندران بیان کرد: متاسفانه در برخی مواقع می بینیم که یک کارشناس در اداره ای مانع اعطای مجوزهای سرمایه گذاری می شود که این رویه به هیچ عنوان درست نیست و در صورت مشاهده تخلف باید با آن کارمند برخورد شود.

تنگ‌نظری ممنوع

حسینی پور گفت: با مدیری که در اعطای مجوزهای سرمایه گذاری در استان کوتاهی می کند، تعارف نداریم و در صورت اثبات کوتاهی مدیر در کمترین زمان ممکن برکنار خواهد شد.

وی ادامه داد: این موضوع واقعیت دارد که یک کارشناس در اداره‌ ای جلوی اجرای یک طرح بزرگ اقتصادی را در مازندران می گیرد و نباید از کنار این موضوعات به راحتی گذشت بلکه باید با مدیران و کارمندانی که تخلفات از این دست دارند، برخورد کرد.

استاندار مازندران اظهارکرد: فرصت های زیاد سرمایه گذاری را متاسفانه در استان با تنگ نظری برخی کارمندان دولتی و تفرقه افکنی های بین شهرستانی از دست دادیم اما باید فصل جدید همدلی در مازندران برای جذب سرمایه گذار شروع شود.

ظرفیت های بکر مازندران نیازمند معرفی

حسینی پور افزود: مازندران ظرفیت های بکری در حوزه های مختلف اقتصادی از جمله در بخش کشاورزی دارد، این استان در تولید مرکبات، برنج و دیگر اقلام کشاورزی حرف اول را در کشور می زند که باید بیش از پیش برای شکوفایی این منابع در تلاش باشیم.

وی تصریح کرد: در ۴۳ سال گذشته دشمنان همواره در حوزه های مختلف فرهنگی، حقوق بشر و نظامی به کشور ما فشار آوردند اما در مقابل آنها ایستادیم و با وجود تحریم های اقتصادی اما دستاوردهای کشور قابل توجه و ارزنده است.

نماینده عالی دولت در مازندران خاطر نشان کرد: اگر این فشارها در هرکشوری به غیر از ایران بود به طور حتم اکنون در آن کشور ۱۰ انقلاب انجام می شد اما نظام جمهوری اسلامی ایران با عزت در مقابل این گستاخی ها ایستاده است.

تولید لوازم یدکی خودرو در مازندران

حسینی پور بیان کرد: ۷۰ درصد تولید لوازم یدکی کمپانی های مطرح خودرو سازی کشور در مازندران انجام می شود و این دیار ظرفیت های شگفت انگیزی در حوزه های مختلف دارد که باید برای شکوفایی این منابع باجدیت بکوشیم.

وی ادامه داد: مازندران نقش غیرقابل انکاری در اجرای طرح جراحی اقتصادی دولت داشت و این دیار با تولید روغن و گوشت مرغ در تنظیم بازار کشور نقش بی بدیلی ایفا کرد که در کنار بیان ضعف ها باید این دستاوردها را هم گفت.

اختیار کامل استاندار مازندران

استاندار مازندران تاکید کرد: هیچ اختیاری در دولت نیست که استاندار مازندران نداشته باشد و تمام قد برای گره گشایی از دغدغه های مردم و حمایت از سرمایه گذاران باید بکوشیم.

حسینی پور افزود: اما مشکل ما در استان اختیار نیست بلکه مشکل نداشتن فهم و گفتمان واحد برای رفع مشکلات و درخواست های مردمی از سوی برخی ادارات است و نتوانستیم در گذشته گفتمان واحدی ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: برای توسعه مازندران باید همدل باشیم و با کنار گذاشتن تفکرات جزیره ای و حمایت از سرمایه گذاران بیش از پیش این دیار رونق می یابد.

لزوم درک جنگ اقتصادی

رییس شورای برنامه ریزی و توسعه استان مازندران گفت: اینکه اکنون در شرایط جنگ اقتصادی هستیم را باید بسیاری از دستگاه های اجرایی درک کنند و از سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی به عنوان مردان خط مقدم این جنگ حمایت کنند.

حسینی پور تصریح کرد: در اقتصاد علاوه بر اینکه دشمن ما را تحریم کرده، ما هم اقتصادمان را تحریم کردیم و اگر در هشت سال دفاع مقدس آن پیروزی ها حاصل می شد به واسطه همدلی ها و فاصله نبودن بین مردم و مسوولان بود که باید این رویه اکنون هم ادامه یابد و مردم، مدیران را در کنار و خدمت خود حس کنند.

برخورد قاطع با مدیران منفعت طلب

وی تاکید کرد: مدیر منفعت طلب در دولت سیزدهم جایی ندارد و مدیران بدانند اگر بخواهند کار مردم را معطل نگه دارند خیلی قاطعانه درباره آنان تصمیم خواهیم گرفت.

استاندار مازندران گفت: مازندران جایگاه ویژه ای در کریدور شمال به جنوب کشور که در دست ایجاد است، دارد و دولت سیزدهم رویای ارتباط با کشورهای همسایه شمال ایران را شکست و اکنون مسیر صادرات و تجارت بین کشورهای منطقه روان است.

حسینی پور تصریح کرد: دولت قبل اجرای طرح سوآپ نفتی که از نکا تا تهران لوله گذاری آن انجام شده بود و ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت را به دلیل آنکه کشورهای غربی ناراحت نشوند، متوقف کرد اما در دولت سیزدهم و در یکماه گذشته فعالیت سوآپ نفتی را شروع کردیم که نفعش هم برای مردم مازندران و هم کشور خواهد بود.

رونق بندر فریدونکنار در دستور کار

وی ادامه داد: در ارتباط با توسعه بندر فریدونکنار اقداماتی در دست اجرا بوده و چند ماهی است که بر روی این بندر تمرکز کردیم؛ قرارداد بسیار بدی در گذشته به امضا رسید که درصدد اصلاح آن هستیم.

تبدیل مازندران به منطقه آزاد باجدیت دنبال می‌شود

استاندار مازندران گفت: تبدیل شدن مازندران به منطقه آزاد سال های سال است که متوقف مانده و اگر این مهم محقق شود به طور حتم اتفاقات خوبی در استان انجام خواهد شد.

حسینی پور افزود: پیگیر منطقه آزاد شدن استان هستیم که با این کار تحولات بزرگی در مازندران ایجاد خواهد شد.

افزایش صادرات از بنادر مازندران

وی یادآور شد: صادرات از بنادر استان در سال گذشته ۱۵ درصد هم نبود اما امسال به بیش از ۳۰ درصد رسیده که به این حد قانع نیستیم و باید برای افزایش صادرات و استفاده ۱۰۰ درصدی از ظرفیت بنادر مازندران بکوشیم.

رییس ستاد عالی رشد اقتصادی مازندران گفت: هند و روسیه شیفته مرکبات مازندران هستند و باید برای توسعه صادرات استان بکوشیم و با برندسازی و ایجاد تشکیلات منسجم از شرق تا غرب استان درصدد تحقق این مهم هستیم.

حسینی پور بیان کرد: برنج پرمحصول مازندران در رقابت با برنج هندی نیست و با کارهای کارشناسی که انجام دادیم قرار است بذر این اقلام را اصلاح کنیم تا بتوانیم در بازار رقابتی حضور فعالی داشته باشیم.

وی ادامه داد: تعرفه صادراتی را برای صادرات برنج صفر کردیم تا قیمت در بازار با صادرات تعدیل شود و به طور حتم با تکمیل زنجیره تولید و صادرات اتفاقات خوبی در حوزه کشاورزی استان روی خواهد داد.

چیزی به اسم ورود گردشگر به مازندران نداریم

استاندار مازندران گفت: چیزی به اسم گردشگر در استان نداریم و سالانه میلیون ها مسافر به مازندران می آیند و اکنون حتی ۱۰ درصد ظرفیت گردشگری این دیار شکوفا نشده که باید برای رفع این چالش با توسعه زیرساخت ها بکوشیم.

حسینی پور افزود: اگر تالاب میانکاله یا قله دماوند در کشورهای توسعه یافته وجود داشت، این کشورها بودجه سالانه خود را از این منابع بدست می آوردند در حالی که ما نتوانستیم از این منابع با حفظ رعایت مسائل زیست محیطی استفاده کنیم.

آمادگی سرمایه گذاری جدید در مازندران

وی تصریح کرد: در همین همایش سرمایه گذاری یک سرمایه گذار گفت که حاضر است ۲ هزار میلیارد تومان به صورت ریالی و ۱۵۰ میلیون یورو به صورت ارزی در استان سرمایه گذاری کند که باید از نگاه بلندنظرانه فعالان اقتصادی نهایت قدردانی را داشته باشیم.

نماینده عالی دولت در استان مازندران بیان کرد: بیش از ۴۷۰ کیلومتر نوار ساحلی داریم اما یک اتوبوس مسافری دریایی در خزر نداریم و این امر باعث می شود مردم ما به کشورهای منطقه برای استفاده از این امکانات سفر کنند.

حسینی پور گفت: مردم مسلمان ما حق دارند که از امکانات روز گردشگری استفاده کنند و در هیچ یک از سواحل ما اکنون امکانات هیجانی گردشگری وجود ندارد.

به گزارش ایرنا، براساس مصوبه شورای برنامه ریزی و توسعه و ستاد عالی رشد استان، همایش شناسایی و معرفی فرصت‌ها و اولویت های سرمایه‌گذاری در هفت ناحیه شامل ناحیه یک گلوگاه، بهشهر، نکا، ناحیه ۲ شامل ساری و میاندرورد، ناحیه سه شامل قایم شهر، سوادکوه، سواکوه شمالی، سیمرغ و جویبار، ناحیه چهار شامل بابل، بابلسر و فریدونکنار، ناحیه پنج شامل آمل، نور، محمودآباد، ناحیه ۶ شامل نوشهر، چالوس و کلاردشت و ناحیه هفت شامل تنکابن، عباس‌آباد، رامسر و همچنین همایش استانی فرصت‌های سرمایه‌گذاری حداکثر تا پایان بهمن ماه امسال با محوریت فرمانداری های نواحی یاد شده با هدف معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی های اقتصادی استان در بخش های مختلف برگزار می‌شود.
مازندران با داشتن ۴۶۰ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی ،حدود ۱۱درصد ارزش افزوده محصولات کشاورزی کشور را دارد.
حدود ۸۰ هزار نفر به صورت مستقیم در واحدهای تولیدی و صنعتی استان اشتغال دارند و از مجموع ۲ هزار و ۳۰۰ واحد صنعتی استان، ۴۶۱ واحد در بخش ماشین‌آلات و فلزات اساسی، ۱۳۹ واحد در بخش برق و الکترونیک، ۱۱۵ واحد در بخش نساجی، ۴۰۸ واحد در بخش محصولات شیمیایی، ۲۱۶ واحد در بخش سلولزی است.
بیشترین سهم واحدهای صنعتی استان نیز متعلق به شهرستان آمل است که حدود ۴۰۰ واحد صنعتی فعال دارد. ۲۶ درصد صنایع فعال استان نیز در شهرستان‌های ساری، بابل و سوادکوه مستقر هستند.
مازندران در حوزه اشتغال واحدهای صنعتی با استقرار چهار درصد واحدهای صنعتی کشور در این استان یازدهمین استان کشور است و ۳.۸ درصد اشتغال صنعتی را در اختیار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *