دسته‌ها
آرشیو خبری مازندران

همایش وصال شیرین و تجلیل از زوج های موفق مازندرانی در ساری

همایش وصال شیرین و آئین تجلیل از زوج‌های موفق، خادمان و فعالان حوزه ازدواج در دفتر نمایندگی ولی فقیه در مازندران برگزار شد.

عکاس(دریافتی) منبع: خزرنما

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه مشکلات حوزه ازدواج و جمعیت پیش از اینکه یک معضل اجتماعی باشد یک آسیب فرهنگی است گفت: مشوق‌های لازم در عمل، نه حرف لازم است، پیگیری اینها مربوط به ورزش و جوانان می‌شود.

به گزارش معاونت ارتباطات و رسانه دفتر نماینده ولی فقیه در مازندران، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در همایش وصال شیرین و آئین تجلیل از زوج‌های موفق، خادمان و فعالان حوزه ازدواج، با اشاره به مناسبت‌های پیش رو ضمن تسلیت سالروز شهادت امام محمدباقر (ع) و حضرت مسلم (ع) و تبریک روز عرفه، عید قربان و غدیر، اظهار کرد: همه ما قبول داریم که مشکلات حوزه ازدواج، نرخ زاد و ولد و مسئله جمعیت پیش از اینکه یک معضل اجتماعی باشد یک آسیب فرهنگی است.

وی با تاکید بر لزوم انجام کار فرهنگی، افزود: البته مشکلات معیشتی هم تاحدودی موثر است اما می‌بینیم که در استان‌های کم‌برخوردارتر از مازندران اوضاع مسئله ازدواج و جمعیت بهتر است، بحث مسئله اقتصاد جزء است.

آیت الله محمدی لائینی تاکید کرد: کارشناسان و مسئولان برای پیری جمعیت در آینده نه چندان دور کشور زنگ‌های هشدار و خطر را به صدا درآوردند پس باید این مسئله را جدی بگیریم، برخوردها در این زمینه می‌تواند هم ایجابی و هم سلبی باشد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به علل کاهش جمعیت گفت: بحث سقط جنین، آمار بالای سزارین، مصرف بی‌رویه سموم کشاورزی، عدم نظارت بر واردات در اقلام دارویی و کشاورزی، (مثلا در دنیا با یک سری اقدامات جمعیت سرخ‌پوست‌ها را کاهش دادند)، افزایش فوتی ناشی از تصادفات و … وجود دارد که برای جلوگیری از آنها نیاز به انجام اقدامات سلبی است و در بخش ایجابی نیز درنظر گرفتن مشوق‌های لازم در عمل، نه حرف لازم است، مثلا در حوزه وام ازدواج به قول‌ها عمل نمی‌شود، پیگیری اینها مربوط به ورزش و جوانان می‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری خواستار درنظر گرفتن امتیازاتی برای متاهلین و کسانی که چند فرزند دارند در حوزه اشتغال و موارد دیگر شد و گفت: همه ما باید بجنبیم، متولیان امر خود باید به افزایش جمعیت عامل باشند و کمک کنند، رتبه مازندران در بحث جمعیت از آخر حدود سومی یا چهارمی و نگران‌کننده است.

این مسئول با بیان اینکه خانواده‌هایی که ازدواج را آسان می‌گیرند کار درستی انجام می‌دهند، عنوان کرد: اول باید گزینه خوب انتخاب کنند، بعد باید آسان گرفت، باید مسئله آلودگی به مسائل اجتماعی، زاد و ولد و موارد دیگر را جدی گرفت.

وی یادآور شد: باید امور فرهنگی در دانشگا‌ه‌ها، پارک‌ها و فضای جامعه ساماندهی شود، از این آزادی‌های نامشروع و افتضاح خلاص شویم، فضای جامعه پاک شود تا نیازها به‌صورت مشروع و حلال برطرف شود، همه باید دست به دست یکدیگر دهیم، خانواده‌ها باید بیشتر توجیه شوند.

راه اندازی ۴۰ مرکز مشاوره

علی رجبی، مدیرکل ورزش و جوانان در این مراسم موضوعات حوزه جوانان را اولویت مهم دولت دانست.

وی با بیان اینکه وزارت ورزش در دولت سیزدهم در بخش‌های مختلف اعتبارات خوبی را در نظر گرفت، ادامه داد: باید در حوزه جوانان فعال‌تر باشیم.

رجبی جوانی جمعیت را یکی از سیاست‌های مهم دولت سیزدهم دانست و گفت: رفع مشکل ازدواج جوانان، مسکن، اشتغال و کارگاه‌های آموزشی مهارت‌های زندگی اقدامات مهمی است که می‌تواند جمعیت کشور را به سمت جوانی ببرد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش مشارکت جوانان در برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی را مورد تاکید قرار داد و بیان داشت؛ معتقدیم بسیاری از کارها را می‌توان با تکیه بر توان جوانان انجام داد.

رجبی از راه اندازی ۴۰ مرکز مشاوره در سال جاری خبر داد.

محمدرضا ییلاقی معاون فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان مازندران در این مراسم با بیان اینکه اداره کل ورزش و جوانان دستگاه متولی در حوزه تسهیل و تبلیغ ازدواج آسان و آسمانی است، گفت: امسال همان طور که هدف رئیس جمهور شهید خدمت جهادی بوده هدف ما تداوم این مسیر است.

وی مشاوره و کارگاه رایگان را از برنامه‌ها دانست و اظهار کرد: سال ۱۴۰۲ سال پر توفیقی برای ما بود چراکه در بخش مراکز مشاوره ازدواج و هدایت هدفمند افراد برای مشاوره روانشناسی و آموزش خانواده‌ها در حوزه ازدواج گام‌های مهمی برداشته شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *