دسته‌ها
آرشیو

همایش توجیهی حفاظتی قضات دادگستری مازندران

همایش توجیهی حفاظتی قضات دادگستری کل استان ، روسای سازمانهای تابعه و روسای حفاظت و اطلاعات سازمانهای تابعه قوه قضائیه در استان مازندران با حضور رییس حفاظت اطلاعات قوه قضاییه ،رییس کل دادگستری استان ،مدیر کل اطلاعات استان ،مسئولان قضایی وقضات برگزار گردید.

عکاس(دریافتی) منبع: خزرنما


به گزارش روابط عمومی دادگستری مازندران ،در این همایش یک روزه که حدود ۴۲۰ نفر از قضات حضور داشتندحجت الاسلام والمسلمین عبداللهی رییس حفاظت اطلاعات قوه قضاییه درسخنانی با اشاره به میراث گرانقدری که به برکت شهدا وامام حسین( ع )دراختیار ما قرار گرفته است اشاره وتاکید کرد:همه ما باید قدردان نعمت اسلام ‌وانقلاب باشیم ‌درراستای اهداف انقلاب اسلامی ومنویات مقام معظم رهبری درهمه سطوح با خود صیانتی وتهذیب نفس به مردم خدمت کنیم.
وی یکی از اهداف عالی سند تحول وتعالی قوه قضاییه راخدمت به مردم ،شجاعت در راه احقاق حق ‌وابطال باطل بر شمرد وتصریح کرد:درمساله قضا .شجاعت بسیار مهم است شجاعت ‌ونفوذ ناپذیری قضات به گسترش روح شجاعت و عدالت در قضاوت کمک کند .
رییس حفاظت اطلاعات قوه قضاییه همچنین گفت:اقتدار نظام ما این است که بنیانگذار آن خود را خادم مردم می دانست وقضات شریف نیز دراین مسیر ‌درجهت احترام به حقوق مردم با صیانت از خود در جایگاههای مختلف ومدیریت درست بر پرونده ها می توانند به مردم خدمت کنند .
وی با تاکید بر مسلح شدن قضات به علم روز حقوق ‌ومطالعه مستمر قوانین ‌واشراف به آن افزود: توقع مردم صدور ارا مستدل وبا قلم ‌دانش حقوقی بالاست احکامی که مستدل وقاطع باشد وضعف دراستدلال نداشته باشد.
این مقام عالی قضایی با بیان اینکه خوشبختانه بیش از ۸۰ درصد رتبه های ارزشیابی قضات استان درسطح خیلی خوب قراردارد اظهارداشت: قضات دادگستری استان با همت وتلاش وتوجه به قوانین دروضعیت خوبی قراردارند ‌این امر مرهون تلاش و همراهی همکاران در همه حوزه های قضایی است وامیدواریم این روند ادامه یابد.
حجت الاسلام عبداللهی به آسیب های فضای مجازی نیز اشاره کرد وگفت:تهدیدات فضای مجازی یک واقعیت است که می تواند هم فرصت باشد و هم یک تهدید و  تهدیدات می تواند در حوزه امنیت ، اجتماعی و قضایی باشد که باید مراقب فضای مجازی بود
 وروز به روز پرخطر تر می شود که آگاهی از صدمات و خسارتهای فضای مجازی برای همه و بخصوص قضات ضرورت است   .
شایان ذکر است رئیس کل دادگستری استان مازندران درابتدای این همایش درسخنانی با اشاره به عدالت طلبی ‌وباطل ستیزی امام حسین (ع)توجه همگان را به شناخت عمیق شخصیت وجودی این امام عزیز ‌واهداف متعالی قیام ایشان جلب کرد وگفت:ما وهمه شیعیان باید در اینخصوص اندیشه کنیم ودر مسیر وهدف ایشان ، در رسیدگی ها حق طلبی و ‌عدالت ورزی داشته باشیم .
وی افزود:قضات محترم سراسر استان باید با روحیه جهادی وبا جدیت در جهت رسیدگی درست ودر زمان مناسب گام بردارند.
عالی ترین مقام قضایی استان با بیان اینکه ماموریت ها در دستگاه قضایی بسیار ومسئولیت ها سنگین است وباید نظارت ونگاه آموزشی صیانتی راهبرد برنامه ها و‌عملکرد ها باشد .
وی صیانت وپیشگیری از تخلفات را یکی از نتایج اینگونه همایش های آموزشی بر شمرد وگفت : دراین همایش ها مخاطراتی که می‌تواند به دستگاه لطمه بزند یا موجب تقویت امور شود بررسی ‌شناسایی وتبیین می شود.

گفتنی است مدیر کل اطلاعات استان نیز درسخنانی به بیان موارد حفاظتی وامنیتی ومخاطرات فضای مجازی پرداخت .همچنین از۵۴۸قاضی که حایز رتبه خیلی خوب در ارزشیابی شدند تقدیر شد.
در ادامه این همایش دوره آموزشی آشنایی با جنگ نرم وراهکارهای مقابله با آن ،فضای مجازی ،آسیب ها وتهدید ها و آسیب شناسی شغلی برای کلیه قضات حاضر برگزار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *