دسته‌ها
آرشیو خبری فرهنگی مازندران

همایش تجلیل از پژوهشگران برتر دستگاهای اجرایی مازندران

همایش تجلیل از پژوهشگران برتر دستگاه‌های اجرایی در نخستین دوره جشنواره شهید فخری‌زاده بمناسبت هفته پژوهش با حضور استاندار مازندران و مدیرکل ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سالن اتاق بازرگانی مازندران برگزار شد.

عکاس(خلیل دردانه) منبع: خزرنما

در آیینی که با حضور مسوولان ارشد استان مازندران، وزارت علوم و فرزند شهید فخری زاده در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان مازندران برگزار شد، دبیرخانه این همایش پژوهشی به صورت رسمی آغاز بکار کرد.

به گزارش ایرنا،در اولین همایش پژوهشی شهید فخری زاده که در ساری و به صورت استانی برگزار شد ۶۰۰ اثر به دبیرخانه ارسال شد که ۴۸۲ اثر قابل قبول ارزیابی و در آیینی به نفرات برتر با اهدای جوایزی قدردانی شد.

به گفته معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری مازندران قرار است این همایش در سال های آینده به صورت ملی و با حضور مسوولان ارشد کشور در استان برگزار شود.
ترغیب کارکنان دولت و خانواده های آنان به اجرای طرح های پژوهشی، جلب توجه دانشجویان به تدوین پایان نامه و رساله های تقاضا محور و همچنین اتصال دانشگاه، دستگاه های اجرایی و صنعت از اهداف برگزاری همایش پژوهشی شهید فخری زاده عنوان شده است.

به گزارش ایرنا، پیشتر در آیینی که روز پنجشنبه ۲۴ آذرماه در تهران با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد استانداری مازندران رتبه نخست پژوهش و نوآوری را در میان استانداری‌های سراسر کشور کسب کرد و در بیست و سومین جشنواره تجلیل از پژوهشگران، فناوران و نوآوران از سید محمود حسینی‌پور به عنوان استاندار برتر تجلیل شد که امید محبی معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار مازندران به نمایندگی از استاندار، تندیس و لوح تقدیر را از محمدعلی زلفی گل دریافت کرد.
انتخاب استانداری مازندران به عنوان رتبه نخست کشور در حوزه پژوهش و نوآوری، براساس ارزیابی عملکرد یکساله معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری در حوزه پژوهش و ساماندهی اعتبارات پژوهشی از سوی وزارت کشور و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بوده است.
همچنین در این همایش از پژوهشگران برتر استان مازندران در حوزه های مختلف صنعتی، دانشگاهی و ایده های برتر از سوی استاندار مازندران تجلیل شدند و دبیرخانه دائمی جشنواره پژوهشی شهید فخری زاده به صورت رسمی آغاز بکار کرد.

۵۹ رابط پژوهشی در دستگاه‌های اجرایی استان مشخص شدند

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری مازندران گفت: این استان ۵۹ رابط پژوهشی برای اجرای طرح‌های علمی در دستگاه‌های اجرایی و ادارات دولتی دارد که معرفی رابطان پژوهشی از سوی دستگاه‌های باقی مانده ادامه دارد.

امید محبی نیز در همایش پژوهشی شهید فخری زاده در ساری افزود: آنچه که در برگزاری همایش های از این دست برای ما اهمیت دارد جلوه‌گری پژوهش در تمام ارکان دستگاه های اجرایی و دولتی استان است تا در این بستر در برنامه های عملی مسیر موفقی را طی کنیم.

وی خاطر نشان کرد: اتصال دانشگاه به واحدهای صنعتی و دستگاه های اجرایی یکی از ماموریت های ویژه معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری مازندران است که برای تحقق این امر باجدیت در تلاش هستیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری مازندران ادامه داد: در اجرای طرح های پژوهشی در استان مشکلاتی از جمله فقدان دسترسی به اطلاعات و اقدامات پژوهشی انجام شده و همچنین جامع نبودن اطلاعات وجود داشت که با اتخاذ ساز و کار منسجم و بروز رسانی داده ها درصدد رفع این چالش هستیم.

محبی اضافه کرد: تشکیل کمیته برای ترویج پژوهش محوری در دستگاه ها در یکسال گذشته در استان مازندران در دستور کار قرار گرفت تا علاوه بر فعال شدن کارکنان ادارات دولتی حتی خانواده های آنان هم به مسایل علمی و پژوهشی بیشتر ترغیب شوند.

وی تصریح کرد: فراخوان فعالیت رابطین پژوهش در دستگاه های اجرایی در ماه های قبل داده شد و در زمان حاضر ۵۹ رابط پژوهشی در استان فعالیت دارند و از مابقی دستگاه های دولتی هم می خواهیم که نسبت به معرفی این رابطان اقدام کنند.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری مازندران افزود: هدف از تعریف رابطین پژوهشی در ادارات دولتی همگرایی برای اجرای برنامه های پژوهشی است و برای سال آینده برگزاری ۲۰۰ نشست تخصصی برای حل ۲۰۰ مشکل در مازندران در دستور کار است.

وی گفت: ترغیب استادان دانشگاه و دانشجویان به تدوین پایان نامه های تقاضا محور در دستور است که به طور حتم با این راهبرد قدم های جدی برای توسعه استان برداشته خواهد شد.

محبی ادامه داد: در همایش پژوهشی شهید فخری زاده استان ۶۰۰ اثر به دبیرخانه آمد که ۴۸۲ اثر قابل قبول ارزیابی شد که از این بین در حوزه های مختلف نفرات برتر معرفی شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *